whoopi
zoveel onzinnige onzin in de wereld...
iemand een idee wat de max afstand is van de parallele poort?
ik weet dat de kabel te lang wordt dat der problemen ontstaan, maar niemand kan mij zeggen wat 'te ver' is.
en ook enig idee hoe ik dat kan oplossen?
door een vorm van buffering of dergelijke?
ik dacht da het vrij omslachtig was van daar een 20tal optokoppelaars voor te gebruiken (temeer omdat het ook comunicatie in bijde richtingen is)
MiTcHeLL
May The Source Be With You
Koen Van Vlaenderen
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
als het voor een LCD aan te sturen is.
het Enable signaal moet een risetime hebben van 20nS dacht ik en als je kabel te lang is, kan de timing overhoop geraken. Voor optimale werking max 60cm ... maarja lijkt me wel heel kort 
ps: komt van een of andere site ivm LCD's
en een kabel van 2 meter werkt nog steeds prima hier
hmm, van par port weet ik niet, maar com port wel, dat is mar 15 meter. Nou hoor ik mensen roepen: wij hebben wel 100 m com kabel liggenz onder buffers en werkt perfect. KLOPT. het KAN werken, maar er is geen garantie dat het werkt. Reflecties en potetiaal verschillen over de kabel doen wonderen.
Dus die 60 cm kan best wel kloppen. is een gegarandeerde lengte.
MAar langer moet idd soms ook kunnen
Koen Van Vlaenderen
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
door de grooter wordende lengte krijgt je kabel een grotere capaciteit en inductiviteit waardoor de signalen met een vertraging/of verstoord aankomen. Dus als timing belangrijk is hou het liever kort 
beertje_01
My Tube is bigger then yours
Op 4 februari 2003 20:36:35 schreef whoopi:
het is voor mijn K8000 aan te sturen...
bwa ik heb da al geprobeerd mé 5 m maar dan krijgde soms toch storingen da hangt echt van uwe kabel af
whoopi
zoveel onzinnige onzin in de wereld...
ja menen scanner en printer sta naast mijn pc en daar heb ik 2 keer 1.5M tussenliggen
en dan zou ik vanaan mijn kabel tussen mijn scanner en printer 5 draadjes aftakken voor mijn mijn K8000 elders in de ruimte te plaatsen want das zo'n soep ma allerhande draad da der heen ligt