Dat je ziek was kan ik me voorstellen, zo dicht bij de HF! Was niet van het varen zeker? Laat me raden 8 watt?

Op 20 september 2005 19:43:40 schreef MRF-Technoligy:
@henry s
klopt zie boven bij mijn note naar killer toe

Over het hoofd gezien :o

Op 20 september 2005 20:09:44 schreef ORN:
Toch wel leuk die Ham amateurs tussen de piraten, Lijkt dat de kloof kleiner of weg is vergeleken bij een jaar of 25 terug.

En als je CQ-PA zo leest dan ga je weer 25 jaar terug in de tijd, daar vinden ze vrije jongens nogal inferieur...

Foto's van de 'Ross' mag altijd. :P

@Orn

50 Kw 319 mtr Ampliphase RCA , en 10 Kw 558KHz op een draadje

Op 20 september 2005 20:32:23 schreef Henry S.:
Foto's van de 'Ross' mag altijd. :P

Pas maar op want ik heb er heel veel ook van de zenders en diplexers enz...

Op 20 september 2005 20:36:16 schreef MRF-Technoligy:
@Orn

50 Kw 319 mtr Amplifase RCA , en 10 Kw 558KHz op een draadje

Ja daar was ik al bang voor! Schitterend!

Op 20 september 2005 20:31:10 schreef Henry S.:
[...]
En als je CQ-PA zo leest dan ga je weer 25 jaar terug in de tijd, daar vinden ze vrije jongens nogal inferieur...

Dat zou wel kunnen, maar achter de schermen zijn er gelukkig enorm veel van die vrije jongens! Staan altijd voor je klaar met raad en daad!

Op 20 september 2005 20:31:10 schreef Henry S.:
[...]

Dat ligt aan de persoon, en niet aan de groep.
En in iedere hobby heb je van die extremisten.

Maar als het je oplucht, mag je er zaterdag 1 uitkiezen om flink af te rossen, maar daarna beginnen we met een schone lei

[Bericht gewijzigd door HOT-AM op ]

Op 20 september 2005 20:37:24 schreef MRF-Technoligy:
[...]

Pas maar op want ik heb er heel veel ook van de zenders en diplexers enz...

Yes, yes, yes :P

Op 20 september 2005 20:44:37 schreef ORN:
[...]
Dat zou wel kunnen, maar achter de schermen zijn er gelukkig enorm veel van die vrije jongens! Staan altijd voor je klaar met raad en daad!

Gelukkig wel :)

kan ik het helpen dat ik zo snel kan reageren?

Op 20 september 2005 20:50:49 schreef HOT-AM:
[...]

Dat ligt aan de persoon, en niet aan de groep.
En in iedere hobby heb je van die extremisten.

Maar als het je oplucht, mag je er zaterdag 1 uitkiezen om flink af te rossen, maar daarna beginnen we met een schone lei

*kuch*redactie*kuch*

Op 20 september 2005 20:44:37 schreef ORN:
[...]

Een redelijk grote groep is naar mijn mening die van de categorie wandkontactdoos/centjes amateur die met veel pijn en moeite de licentie gehaald heeft en b.v. nog niet eens hun eigen antenne hebben geplaatst en hoofdzakelijk qsl kaarten en certificaten jagen. Deze groep zal de 'vrije jongens/meisjes' afkeuren om hun geklooi met de ether en wellicht ook de eigen groep van experimenterende zendamateurs.

Deze laatste groep vergunninghouders zullen de vrije mensen meer respecteren vanwege de gemeenschappelijke factor: Knutselen met ontvangers, zenders en antenne's.

Let op! Dit is mijn mening, gestoeld op gesprekken met lic. en unlic. amateurs! Ik wil met deze mening niemand in een hokje duwen, want uitzonderingen bevestigen de regel!

Op 20 september 2005 21:00:30 schreef Henry S.:
[...]
*kuch*redactie*kuch*

Misschien stoppen met roken?

Op 20 september 2005 21:05:02 schreef Rd12tf:
[...]

Een redelijk grote groep is naar mijn mening etc etc!

Ja klopt wel. Uitzondering bevestigen altjd de regel. Gelukkig heb ik voor zeker 90% goede ervaring met deze mensen en af en toe ook leuke contacten omdat we bijv. met de zelfde zender hebben gewerkt (sk010) is bijv. heel gewild bij cw amateurs, maar ook am. Nee niks als lof!!

[edit] Ik ben ff weg, moet een balun voor de Meteoor in elkaar draaien. De Groeten.

Zo, dank zij HOT-AM (Thanks Izaak!) heb ik nu een fatsoenlijke HF-ontvanger!
BTW ik heb mijn zonnebril bij je laten liggen, kun je die zaterdag meenemen of aan hans meegeven? Ben er nl. nogal aan gehecht :-)

Straks maar eens de NEC ontvanger openschroeven en bewonderen wat die Jappen in de jaren 70 of 80 allemaal konden.

De schaal heb ik al even gecontroleerd met een xtal-calibrator, die staat er dus wat naast, komt vast door de ontbrekende "tracking" varco.

Heb je wel even getoeterd toen je bij mij langsreed kt88 ik heb niks gehoord namelijk :P

Gefelici met je nieuwe aanwinst

Op 20 september 2005 21:53:18 schreef Rd12tf:
Al foto's van je aanwinst?

Dat is dus deze:

http://img2.ricardo.ch/2005/06/05/0/377453822.jpg
Zal nog wel wat fotootjes van de binnenkant ook maken, zaterdag op de beurs maar eens een passend varco'tje zoeken.

En Sparks, ben *langs* Heerenveen gereden, niet *erdoorheen*.
Vandaag al genoeg kilometers gedraaid (van Hilversum via Apeldoorn naar Hengelo en vandaar naar Leeuwarden en via Wolvega weer naar Hilversum)
De (prettige) kilometers die ik per CX afleg van werk naar huis tel ik niet mee :-)

Ik dacht dan ook meer aan de binnenkant ... Zeker i.v.m. die ontbrekende 'Tracking'.

Dan ben je een paar hondert meter van mijn huis verwijdert ik woon naast het Abe Lenstra voetbal stadion ;)

hallo mensen!
Ik had een voorstel :
Kunnen we allemaal met (werkende) zenders eens een dag houden waarop iedereen gaat zenden en ontvangen?
Gewoon eens kijken wat we met de HF uitdaging voor elkaar gekregen hebben?
Ben wel eens nieuwschierig wie er allemaal een werkende zender hebben en of we die kunnen ontvangen
Groeten
Bas

Dat gebeurt meestal op zaterdag/zondag ochtend, als de lokale condities optimaal zijn, in de middag komt het DX verkeer op en maken we bijna geen kans meer tenzij je echt QRO werkt!.

Op 20 september 2005 22:12:34 schreef KT88:
[...]
Dat is dus deze:

[afbeelding]
Zal nog wel wat fotootjes van de binnenkant ook maken, zaterdag op de beurs maar eens een passend varco'tje zoeken.

En Sparks, ben *langs* Heerenveen gereden, niet *erdoorheen*.
Vandaag al genoeg kilometers gedraaid (van Hilversum via Apeldoorn naar Hengelo en vandaar naar Leeuwarden en via Wolvega weer naar Hilversum)
De (prettige) kilometers die ik per CX afleg van werk naar huis tel ik niet mee :-)

Ach, ik had nog wel een bakje koffie voor je gehad ;)

Op 20 september 2005 22:21:44 schreef killerbeezz16:
hallo mensen!
Ik had een voorstel :
Kunnen we allemaal met (werkende) zenders eens een dag houden waarop iedereen gaat zenden en ontvangen?
Gewoon eens kijken wat we met de HF uitdaging voor elkaar gekregen hebben?
Ben wel eens nieuwschierig wie er allemaal een werkende zender hebben en of we die kunnen ontvangen
Groeten
Bas

Moet ik eerst de boel echt maken :P (zie fotos op blz 2).