Dankbaarheid

Dit topic is gesloten

Evarist

Golden Member

Mods, een persoon die mij kent van CO heeft mij gecontacteerd. Mijn mail is immers openbaar. Hij vroeg mij het schema van een Philips A10 dat ik hem terugmailde. Zijn mailbox is echter te klein en ik stelde hem voor op MSN te komen omdat hier geen problemen zijn met grote bestanden. Meneer (laat ons hem fajd noemen) downloadde het schema en verdween zonder verdere commentaar, geen woordje van dank of niets.

Evarist zegt:
is het gelukt?
Evarist zegt:
hallo?
Evarist zegt:
wat is het probleem met de A10

Verbrak de chat....

Nihil est verum, quod non probatur primo.
klein is fijn

Moderator

Tja, de dankbaarheid is soms ver te zoeken... :(

Tja, wat doe je eraan?
Laat hem zich diep schamen als hij dit topic leest...

Evarist

Golden Member

Op 5 oktober 2005 00:03:21 schreef JuuL:
Tja, wat doe je eraan?
Laat hem zich diep schamen als hij dit topic leest...

Dat hoop ik, he meneer FAJD (hij begrijpt zelf wel wat dit betekent)

Nihil est verum, quod non probatur primo.

dit is erg laag. :(
dit verdient niemand die een ander helpt.
helaas is het wel de trend dat iemand informatie "lurkt", er zijn voordeel mee doet, en vervolgens ondankbaar in het niets verdwijnt.

trieste zaak.

helaas kunnen we hier weinig aan doen :(

ik hoop dat die persoon nooit meer op CO komt, aan dit soort amateurs hebben we niets.

IF you can't convince them, then confuse them!

Gelukkig zijn deze mensen in de minderheid.

slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.

Het heeft er mee te maken dat communiceren via internet altijd ontzettend anoniem is. Vooral hele jonge mensen en internet-nieuwelingen realiseren zich niet dat er een persoon aan de andere kant van de lijn zit. Die denken (onbewust wellicht) dat ze met hun computer zitten te praten. En die hoef je niet te bedanken.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Ken dat ja..Heb mijn e-mail adres maar onzichtbaar gemaakt.
In de afgelopen twee jaar heb ik denk ik een keer of 10 een mail gehad in de trand van "Hey! jij hebt dat schema. Stuur dat eens naar mij.".
Zelfs een ingenieur bij philips heeft mij om een schema gevraagd (twee uitschakelvertagingen, mijn god, niveau van philips is blijkbaar laag).
Anyway, dit soort mails negeer ik, of ik schrijf een heel lief verhaaltje terug met de mededeling dat de persoon moet oprotten.
Tenzij iemand een vraag stelt, onderbouwd en duidelijk geinteresseerd en bij voorbaat in ieder geval dank laat blijken.

trieste zaak ...

gelukkig zijn er ook anderen ... ik heb al Co'ers gehad die me effe toe voegden aan hun msn om me te bedanken ... ook als was het maar omdat ik effe de juiste voorschakelweerstand berekende voor ze :P

ikzelf heb mijn MSN adres onlangs verwijderd omdat er zo ontzetten veel tijd in gaat zitten als je alle mensen een antwoord wil geven ... Als je mij wisl contacteren, bij deze, doe dat dan maar gerust via mail ...

MVG Bertrand

Evarist,

Bedankt voor wat je gedaan hebt. Ik zal het dankwoord in zijn naam formuleren. Was het niet dankzij de mensen zoals jullie die dit forum en andere levend houden, we zouden allen op onze honger blijven zitten.

Vandaar, in naam van allen die het goed menen, een welgemeende appreciatie naar hen toe die circuits online mogelijk maken en voor jong en oud een toevluchtsoord maken tijdens die moeilijke momenten op de hobbykamer !

Zo, dit mag ook eens gezegd.

When all else fails, there is always my big hammer...

ik heb ook al eens zo'n mail gehad.

Ik heb hem niet meer maar het ging ongeveer zo:

Wel, ik wil gratis satteliet tv kijken, nu moet jij me het volgende sturen:

* Schema smartcard programmer
* Hex file voor de kaart

Het schema moet wel werken he.
HAAST U

Ik heb teruggescreven: als je gratis wil kijken dan gooi je die speler door het raam, dan kun je nog altijd GRATIS vogels kijken.

Moet je, haast U, ...

als ik zo'n mailtjes krijg, dan denk ik dat ik euh, lichtjes uit mijn krammen schiet !!! Groot gelijk, niet aan toegeven !!! Het probleem is dat je er niets kunt tegen beginnen :S

Op 5 oktober 2005 13:10:58 schreef Mr Soldeer:
Moet je, haast U, ...

als ik zo'n mailtjes krijg, dan denk ik dat ik euh, lichtjes uit mijn krammen schiet !!! Groot gelijk, niet aan toegeven !!! Het probleem is dat je er niets kunt tegen beginnen :S

en nog wel dat erin staat dat het moest:P

Op 5 oktober 2005 13:10:58 schreef Mr Soldeer:
Moet je, haast U, ...

als ik zo'n mailtjes krijg, dan denk ik dat ik euh, lichtjes uit mijn krammen schiet !!! Groot gelijk, niet aan toegeven !!! Het probleem is dat je er niets kunt tegen beginnen :S

Ik had ook ooit eens ergens een stukje geschreven over ATU's

Kreeg ik ook een mail over:

Mijn antenne is "zo" lang en "zoveel" cm diameter, ze staat op mijn schuurtje, de frequentie is 100MHz, de zender een dubbele CX met 700W, hoeveel windingen moet die spoel hebben?

Oh ja, nog een klein vraagje, ik heb hier een stuk coax gevonden, er staat op RG-59 75Ohm, maar nu wordt de anode van mijn cx wat heet, kan dat aan die kabel liggen?

Antwoord: Die spoel, ja dat kan tussen 1 en 10000 windingen liggen, dat hangt af van de temperatuur en de luchtvochtigheid(kun je die eens meten?).

en die kabel is niet geschikt, je zender wil 50Ohm coax...

krijg ik terug:

Ja, de luchtvochtigheid, da weet ik ni zuh, de temperatuur zal rond de 20*C liggen.

Ik heb 50Ohm coax gekocht, die is wel duur he(1.2euro/m), dus ivm die spoel, kun je een gulden middenweg geven? en wil je ook een foto van die spoel erbij steken?

Ik terug: (ik zag aan zijn website in zijn sig in zijn email dat ie HC draait) Ja, die spoel werkt enkel als je klassieken muziek draait, eigenlijk werkt een CX enkel goed als je klassieke muziek draait, het is immers een buizenzender, en buizen zijn klassiek.

JE DENKT TOCH NIET DAT IK VOOR U DIE SPOEL GA WIKKELEN EN U EEN FOTO STUREN HE?

En ja, goede coax is duur.

hij weer:

Oei, is het zendertype muziekafhankelijk moet ik nu een nieuwe kopen

ik: Ja, je zult een andere moeten kopen.

[/quote]

JoWi

Special Member

Op 5 oktober 2005 13:20:17 schreef Bertrix:
Ik terug: (ik zag aan zijn website in zijn sig in zijn email dat ie HC draait) Ja, die spoel werkt enkel als je klassieken muziek draait, eigenlijk werkt een CX enkel goed als je klassieke muziek draait, het is immers een buizenzender, en buizen zijn klassiek.

http://community.the-underdogs.org/smiley/happy/yelrotflmao.gif

Ignorance is bliss

Op 5 oktober 2005 12:22:53 schreef Fuzzbass:
Het heeft er mee te maken dat communiceren via internet altijd ontzettend anoniem is. Vooral hele jonge mensen en internet-nieuwelingen realiseren zich niet dat er een persoon aan de andere kant van de lijn zit.

Ja precies.
Had ik ooit al laten weten dat ik een leuke jonge blondine ben die nog op zoek is naar een partner met interesse voor elektronica en techniek? Van huis uit is mijn familie in goede doen, dus kwa voorzieningen is het in mijn kleine villa uitstekend geregeld. Mijn hobbies zijn samen knutselen, lezen (favoriete boek), voor anderen eten koken en cocktails maken. Geinteresseerden kunnen contact op nemen via de moderators.

Yeah, right, jojo

And I am The T-1000 terminator...

When all else fails, there is always my big hammer...

Op 5 oktober 2005 13:29:33 schreef Jan Bot:
wat is een HC?:P

Ik denk zoiets als HardCore (van die boem boem (stomme) muziek

Woei! *heeft etsbak*
klein is fijn

Moderator

Op 5 oktober 2005 15:42:44 schreef steve c:
And I am The T-1000 terminator...

Doe je ook verbouwings en sloopwerkzaamheden? Daar scheen ie nog al handig in te zijn...

GJ_

Moderator

Gelukkig komt het andersom ook nog voor. En ik denk zelfs vaker, dus de wereld is nog niet verloren.

triest idd.
Het kan natuurlijk een probleem met MSN, of met zn ouders zijn geweest...

Ik heb nog nooit echt grote problemen gehad. Ook krijg ik niet zo vaak mails van mensen. misschien eens in de twee maanden... Maar goed, ik ben ook wat minder actief denk ik dan jullie.
Meestal beperken de vragen zich tot vragen over FM-bugs. En eigenlijk verwijs ik ze altijd door naar het forum, maar daar hebben ze meestal geen zin in.

Free the whales!
Evarist

Golden Member

Op 5 oktober 2005 00:19:22 schreef Jeroen Boere:
dit is erg laag. :(
dit verdient niemand die een ander helpt.
helaas is het wel de trend dat iemand informatie "lurkt", er zijn voordeel mee doet, en vervolgens ondankbaar in het niets verdwijnt.

helaas kunnen we hier weinig aan doen :(

ik hoop dat die persoon nooit meer op CO komt, aan dit soort amateurs hebben we niets.

Mod, het was helemaal geen verwijt aan CO. Integendeel, ik heb op CO al meerdere vrienden gemaakt, van jong tot oud.
Vorige zondag nog uitgenodigd geweest bij iemand van CO, waar ik zeer gastvrij ben ontvangen. En dat allemaal omdat ik hem een schema had bezorgd. DAT is een echte CO'er.

Bedankt voor jullie blijken van sympathie.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Evarist

Golden Member

Even nog een anekdote: ik ben lid van een betalend forum van TV techniekers. Een Pool beantwoordde een vraag van een amerikaan, met een pdf met de software-instellingen van een TV....in het pools. Aangezien dat alleen maar woorden zijn en geen zinnen is dat ideaal om door een vertaalprogramma te halen, maar de amerikaan, EISTE (demand) om dat te vertalen. Hij vondt pools maar een onaardig taaltje. Misschien moest hij eens met een taalkundige spreken over het 'amerikaans' en het pools....

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Krijg wel eens mailtjes met vragen nav mijn site of CO, maar heb er nooit last van gehad.

Houd het wel zo veel mogelijk "vriendelijk maar kort", alle min of meer "unieke" info die ik bezit staat op mijn site, voor de meeste andere informatie verwijs ik graag naar Google.

Soms komt er een (al dan niet gepast) bedankje, soms niet. Ik maak me er niet druk over, als iemand wat te dolblij reageert wordt ik verlegen.. :$ ;)

Dit topic is gesloten