ok baas
kga nu tekenen 12V pp uit op 12V voedingsspanning 
op 18 V: 18 Vpp uit, geen extra vervorming
signaal is voor mijn eerste zender sinusvormig genoeg ! - de neg alternantie is iets groter dan de pos alternantie
aan het tekenen dus ...
euh wat is een goede spoel om in de Drain van een mosfet te zetten (voor de middengolf)
@mr Soldeer: Gelukzak 100Vp-p aan 50Ohm maar de mosfet wordt heel warm en ik heb een rendement van 50%, terwijl classe E normaal 90% doet...
Jij ziet sinussen, ik blokgolven tot aan de filter...(en pwm signalen voor de modulatie)
EDIT: Nu 40 wikkelingen op TI-50-2 is al beter, maar nog niet super (95Vp-p, 65%). Zou 80 windingen nog beter werken?
[Bericht gewijzigd door Bertrix op ]
@Bertrix 40 wdg om T50-2 is 7.8 uH, is niet veel voor de middengolf.
80 wdg is ~32 uH, het gaat om ook om de belasting van je fet, die moet laag genoeg zijn!
@Mr.Soldeer Gaat de goeie kant op, ben benieuwd!
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]
MRF-Technoligy
MRF Always ON The Airwaves The Antenna is 90% of Your Radio - http://members.home.nl/mrf-technoligy/
@Rob
Er staat op POWER SUPPLY
PYE UNICAM en er staat ook nog
SP9 - 20 EDL op
atomic absorption spectrophotometer (Pye Unicam SP9).
het is een Hf voeding voor deze meter.
@henry sorry ikzag net pas je posting denk dat je gelijk hebt.
MRF
[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]
ik zoek alvast deking voor de commentaren
laat maar komen ... ongezouten mening graag
het geheel is als een vliegen spinnetje geboud, van ongeveer 6 cm op 10 cm
de smoorspoeltjes zijn geëmaieerde koperdraad op een weerstand van 100k gewikkeld (50 wdg) en de uiteinde, dan aan de uiteinden van de weersatand .. maar die techniek kennen jullie waarschijnlijk al 
Niet verkeerd Mr. Soldeer! En je haalt een top-top waarde gelijk de voedingsspanning! 
Vervorming zou je nog kunnen bestrijden, ten koste van de uitgansspanning, door tussen de emitter en R9/C8 een weerstandje van 2,2 ohm te plaatsen. Dat kan je ook doen bij de BC547, maar dan 10-18 ohm. Maar als je verderop goed filtert, hoeft dat niet per sé. Heel goed!
kga er es een 2,2 Ohm zetten, gewoon om te zien wat ie doet
volgende stap : belasten met 50 Ohm
iemand een idee koe we dat kreng kunnen moduleren ... modulatie tor in de collector van de 2N2219A ... maar hoe juist ???
Problem solved... Het lag aan me voeding, die ging flippen door de rf...
de spanning ging dansen van 5V-16V...
Edit: 80 keer erond werkte zo goed niet 60 wel=> 80Vp-p 85%
Op 30 oktober 2005 21:15:00 schreef Bertrix:
Problem solved... Het lag aan me voeding, die ging flippen door de rf...de spanning ging dansen van 5V-16V...
Edit: 80 keer erond werkte zo goed niet 60 wel=> 80Vp-p 85%
met buizen of met torren ???
Op 30 oktober 2005 21:14:01 schreef Mr Soldeer:
kga er es een 2,2 Ohm zetten, gewoon om te zien wat ie doetvolgende stap : belasten met 50 Ohm
iemand een idee koe we dat kreng kunnen moduleren ... modulatie tor in de collector van de 2N2219A ... maar hoe juist ???
Zelf zou ik die 2n2219 nog niet moduleren, maar de trap erachter: IRF510 of een BD139, slechte ervaring met een BD139, maar wie ben ik! Misschien heb jij meer geluk.
weinig keuze ! een IRF 510 heb ik nie
enkel BD139 ...
verder heb ik nog BC547C, 2N2222, 2N2904, 2N2219A, 2N5053
meer niet 
edit die 2,2 ohm tss de emitter en die 10 ohm geeft enkel maar meer vervroming
...
op naar de volgende trap dus
kga eerst es een schetsje maken wat wat ik in gedachten heb ...
[Bericht gewijzigd door Mr Soldeer op ]
Andere voeding en we klooien verder:
80Vp-p 85% Wel leuk, dat koelblokje wordt bijna niet warm, mijn dummy echter wel...
Op 30 oktober 2005 21:25:50 schreef Bertrix:
Andere voeding en we klooien verder:80Vp-p 85% Wel leuk, dat koelblokje wordt bijna niet warm, mijn dummy echter wel...
80Vpp in 50 ohm is toch 16 Watt!
Op 30 oktober 2005 21:39:40 schreef Bertrix:
Ik ben effe in de war, wat is nu weer de formule om van top-top spanning naar vermogen te gaan?
( ( Upp / (2*1.4142) ) ^ 2 ) / 50
of simpelweg
Upp^2 / 400
edit Rd12TF was dus voor
- idd enkel voor 50 Ohm belast
[Bericht gewijzigd door Mr Soldeer op ]
Juist ja, maar tis toch gedaan met klooien voor vanavond... De mosfet is weer kapot, en ik heb geen andere meer.
Hans de Swan
HF-junk, verslaafd aan ether.
@MR. SOLDEER: In de volgende trap is een 2N5053 misschien nog wel een betere transistor dan de BD 139. Qua vermogen zal het niet veel uitmaken, nl. zo'n 2 tot 2.5 Watt...
Op 30 oktober 2005 22:02:43 schreef Mr Soldeer:
waaaa slecht slecht slecht !!!16 mW in 50 Ohm :s
Ik heb geen output meer dus tsja
Ik had een 24V voeding aangesloten (dat moet kunnen), maar was vergeten de fan aan te zetten... 210Vp-p erui, voor een paar seconden, maar ik had er geen erg op...
Hans de Swan
HF-junk, verslaafd aan ether.
Nah! Bedtijd! Komende week weer weg voor mijn werk... Zal mij benieuwen wat er volgende week allemaal weer te lezen valt op "de KG-uitdaging!" Gegroet!
Op 30 oktober 2005 22:02:43 schreef Mr Soldeer:
waaaa slecht slecht slecht !!!16 mW in 50 Ohm :s
Omdat de impedantie van je 2n2219a collector hoogohmig is...En geen 50 Ohm.
Op 30 oktober 2005 22:04:30 schreef Hans de Swan:
@MR. SOLDEER: In de volgende trap is een 2N5053 misschien nog wel een betere transistor dan de BD 139. Qua vermogen zal het niet veel uitmaken, nl. zo'n 2 tot 2.5 Watt...
hoe kan ik nu 2W halen met 12V voeding ???
Op 30 oktober 2005 22:06:04 schreef Bertrix:
[...]Ik heb geen output meer dus tsja
njah als je een nieuwe fet hebt, heb je weer 80W !!!, bij mij werkt alles, en maar 16 mW :s