Wounded in Action

Dit topic is gesloten

Anoniem

Op 5 november 2005 14:49:24 schreef Rd12tf:
Nu is de Vrije Universiteit niet echt een instantie die je "school" zou noemen GD! En een koudeval was in ieder geval voorradig.

Dat verklaart heel wat!
Dat neemt echter niet weg dat het in sommige middelbare scholen echt bergaf aan het gaan is. Onvoldoende materiaal, ongemotiveerde leraars....
Dan heb ik het nog niet over de scholen in de steden waar
veel migranten zitten die tegen hun wil naar school gaan en voortdurend keet schoppen.

Op 4 november 2005 17:54:32 schreef Sparks:
Weet je wat ook leuk is?
Als je dronken uit de kroeg komt en je maat zegt je licht brandt niet en dan met twee handen je dynamo al fietsend op het wiel proberen te krijgen.......

komt me heel bekend voor, alleen was het niet mijn maat, maar ik, en helaas was ik ook niet dronken, ... en ja mijn hand deed heel de ochtend zeer op school ... en ik maar schrijven met die zere poot :D 2 vingers die wat blauw/paars kleurden, en de nodige ongemakken

Op 5 november 2005 20:23:49 schreef WilToyo:
even iets heel recents; k werk zaterdags in een supermarkt. van de vriescel ging vandaag de zekering eruit!! natuurlijk nergens een zekering te vinden, ooowwwhhh zegt m'n baas die vriesdiep moet het wel doen, stop er maar een spijker tussen!!?? ben benieuwd hoe het maandag is??

`
ik haal mijn stoppen altijd bij de super.... vreemd

enig idee wat er maandag met die spijkerzekering gebeurt?
Helemaal niets die zijn ze allang weer vergeten.

Op 5 november 2005 22:54:47 schreef grotedikken:
[...]
Dat verklaart heel wat!
Dat neemt echter niet weg dat het in sommige middelbare scholen echt bergaf aan het gaan is. Onvoldoende materiaal, ongemotiveerde leraars....
Dan heb ik het nog niet over de scholen in de steden waar
veel migranten zitten die tegen hun wil naar school gaan en voortdurend keet schoppen.

Ik vrees dat de enige constante in deze samenleving verandering is, die verandering is niet altijd even goed. Tevens is deze problematiek zo oud als de mensheid, maar het gaat de laatste tijd wel sneller.

Stel dat alle scholen geprivatiseert worden en de macht van vraag en aanbod bij het bedrijfsleven komt te liggen qua opleidingsmogelijkheden voor de beroepsgroepen, zou dat uitmaken?

Uuhmm .. wat hebben scholen met leedvermaak - informatie over hoe je dingen niet moet doen - te maken?

Woei! *heeft etsbak*
klein is fijn

Moderator

Spijkers : Surinaamse zekeringen : lekker traaaaaaaag...

Woei! *heeft etsbak*

ik was met een ledvu-metertje aan het maken. Laat ik per ongeluk een weerstandje vallen op de grond. ik schuif mijn voet weg om hem toe zoeken, maar toen had ik gevonden in mijn teen....

Vloeken totdat mijn broetje kwam om het licht aan te toen(was al donker op mijn kamer alleen het licht van mijn tft).

Toen er maar uitgroken en begon het te bloeden als een rund.
Naja de vu-meter werkt inmiddels >:)

-

Op 6 november 2005 00:49:25 schreef ganzz:
ik was met een ledvu-metertje aan het maken. Laat ik per ongeluk een weerstandje vallen op de grond. ik schuif mijn voet weg om hem toe zoeken, maar toen had ik gevonden in mijn teen....

Vloeken totdat mijn broetje kwam om het licht aan te toen(was al donker op mijn kamer alleen het licht van mijn tft).

Toen er maar uitgroken en begon het te bloeden als een rund.
Naja de vu-meter werkt inmiddels >:)

Ik ken dat.
Alleen ik trok het eruit, hmm: geen bloed. Ga lekker solderen. Kijk 2 minuten later onder m'n tafel overal bloed:P

Woei! *heeft etsbak*

Ach, die klassenproefjes op school gaan gewoon wel eens verkeerd, zelfs met een 1e graads docent die netjes zelf van de universiteit komt. Het kan ook wel eens aan matig docentenmateriaal liggen - daar staat dan een of andere riskante proef in, maar men gaat ervan uit dat zoiets getest is voordat het in het boek komt.

Zo had ik eens een docent die ter demonstratie een polymeristatiereactie liet lopen tijdens een lesuur. De bedoeling was zo op het eind van het uur een bekerglas vol (lauwe) perspex te hebben. De realiteit was dat dan een minuut of 20 de boel op hol sloeg en het hele zaakje uit elkaar spatte - in een gesloten zuurkast, dus verder geen letsel.

Spijkers : Surinaamse zekeringen : lekker traaaaaaaag...

En variatietip: een doorgeslagen smeltpatroon inpakken in alufolie en terugplaatsen. Geloof dat ze dat aluminium vnl in suriname maken, en traag doorslaan doet het in ieder geval ;)

[Bericht gewijzigd door Ben_ op zondag 6 november 2005 01:14:11

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects

Ook wel leuk. Een chassis uit een TV trekken en dan met de pen van een elco in je pink prikken, alleen stond er nog 300 volt op! Dit is 2 maanden geleden en het doet nog steeds zeer!.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Op 6 november 2005 00:54:28 schreef jossie14:
[...]
Ik ken dat.
Alleen ik trok het eruit, hmm: geen bloed. Ga lekker solderen. Kijk 2 minuten later onder m'n tafel overal bloed:P

Over bloed gesproken, weet je wat pas bloedt? Een openbeenbreuk! En dat weet ik uit eigen ervaring.

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Op 6 november 2005 01:20:47 schreef Evilest Aedolon:
[...]
Over bloed gesproken, weet je wat pas bloedt? Een openbeenbreuk! En dat weet ik uit eigen ervaring.

:D:D:D:D:D:D:D

Woei! *heeft etsbak*
klein is fijn

Moderator

Op 6 november 2005 01:12:38 schreef Ben_:
En variatietip: een doorgeslagen smeltpatroon inpakken in alufolie en terugplaatsen. Geloof dat ze dat aluminium vnl in suriname maken, en traag doorslaan doet het in ieder geval ;)

Hehehe, suriname is een van de landen met de grootste bauxiet opbrengs, maar maken van alu doen ze volgens mij niet...

Ook een leuke, bezemsteelrelais. Als het thermische relais van een motor niet inblijft, dan pak je een bezemsteel en die klem je tussen de grond en het hendeltje van de automaat. Wat goed bedacht toch dat alles naar beneden toe af moet schakelen. ;)

Als je een beetje draaibank hebt, kun je van een stuk messing een hele mooie zekering draaien!

Maar wat dat Alufolie betreft... Zo ben ik die eens in Almere tegen gekomen. (bouwmeesterbuurt, voor de kenners) Daar had de man des huizes (niet geheel overbodige info: het was een gezin waarvan de man uit geloofsvizie de baas is in huis en is hij er niet, heeft zijn oudste zoon (2á3 jaar. I shit you not, People!!) het min of meer voor het zeggen)
Daar moest ik een WCD plaatsen in de meterkast en uiteraard moet je daar de spanning even voor loshalen. Het was dat ik die folie zag zitten, anders had ik het niet eens door gehad. Maar dat heb ik geweigerd.
Ooit een probleem? Dan heb ik het gedaan.
Moeders wilde geen enkele verantwoording nemen en zoonlief deed niets anders dan mij ongestraft over de tenen rijden. (uit enig respect wil ik nog wel eens mijn schoenen uitdoen in zulk een huishouding).

Toedeledokie, ik ga maar weer eens.
Daar wil ik geen enkele soris om hebben!

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 6 november 2005 02:34:46 schreef klein is fijn:
Ook een leuke, bezemsteelrelais. Als het thermische relais van een motor niet inblijft, dan pak je een bezemsteel en die klem je tussen de grond en het hendeltje van de automaat. Wat goed bedacht toch dat alles naar beneden toe af moet schakelen. ;)

Dan slaan ze toch uit hoor... alleen blijft het knopje omhoog

elmowww

Golden Member

Op 6 november 2005 13:02:12 schreef Evilest Aedolon:
[...]

Uit ervaring meegemaakt dat dat niét zo was. Was ergens bij een muziekdag, dat de hoogvermogenskoffiezetapparaten op de zelfde (te kleine) groep stonden als de complete PA installatie.

Op diezelfde dag trouwens ook een electroblunder gezien: gitarist die wel even een parretje 64 verplaatst: kreeg een optater en begon als een kefhondje over het podiom over te stuiteren. Bleek het bekende faseverschil en dergelijke te zijn...

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
klein is fijn

Moderator

Op 6 november 2005 13:02:12 schreef Evilest Aedolon:

Nope, en das eigenlijk maar goed ook, want anders krijg je ze bijna nooit meer ingeschakeld. Als je hem er weer ingooid wil ie eigenlijk altijd meteen weer uit. Waarom? Geen idee, maar niet door kortsluiting iig.

Op 6 november 2005 13:06:06 schreef elmowww:
hoogvermogenskoffiezetapparaten

LOL, 100L koffie per minuut?

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op zondag 6 november 2005 13:12:44

Op 6 november 2005 13:06:06 schreef elmowww:
[...]
Uit ervaring meegemaakt dat dat niét zo was. Was ergens bij een muziekdag, dat de hoogvermogenskoffiezetapparaten op de zelfde (te kleine) groep stonden als de complete PA installatie.

Op diezelfde dag trouwens ook een electroblunder gezien: gitarist die wel even een parretje 64 verplaatst: kreeg een optater en begon als een kefhondje over het podiom over te stuiteren. Bleek het bekende faseverschil en dergelijke te zijn...

Heeft hij het niet over een automatische zekering dan? Als er kortsluiting is krijg ik met de beste wil van de wereld die zekering niet meer aan hoor, je kan het knopje wel omhoog bewegen maar doet onmiddellijk klik, ben jij de enige die de schakelaar naar boven houdt...

haha, dat is nog eens en actieve gitarist:P

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Mja,

Dat van die zekeringen kennen ze ook in voormalig Joegoslavië schijnbaar. De vorige bewoners van mijn huis hadden alle zekeringen doorverbonden met een draad, behalve die van het kooktoestel.

Ik kwam hier echter pas 2 maanden later achter toen ik met mijn kop in die kast de ADSL aan het installeren was en zag dat alle verklikkers uit de zekeringen waren maar er toch overal spanning was. Vervolgens zekering eruit getrokken bleek dat die piepo de zekeringen had opengemaakt. Zand eruit 0,75 qmm draad erin, dicht geknepen, zooo nou kan ik wel EN wassen EN drogen tegelijk. En Antoine zich maar afvragen hoe het toch kwam dat die wasmachine schakelaar verkoold was. Overigens is er toen een electricien bijgeweest (ik mag niet in die kast komen, is huurhuis), en die heeft wat draden vervangen in de meterkast die niet meer blauw maar gitzwart waren.

Dan krijg je het BEST warm als je dat ziet

Op 6 november 2005 13:10:55 schreef klein is fijn:
[...]
Nope, en das eigenlijk maar goed ook, want anders krijg je ze bijna nooit meer ingeschakeld. Als je hem er weer ingooid wil ie eigenlijk altijd meteen weer uit. Waarom? Geen idee, maar niet door kortsluiting iig.

toch wel
ofwel is het in nederland een andere soort.

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

Dit topic is gesloten