@Eat: bedankt voor de mail, heel inspirerend ...

>:)

Doe er je voordeel mee!

@Rob007,

nog bedankt voor de links maar ook voor je ontvangst rapport!
Was idd. een verassing maar het werkt.
Ben op dit moment bezig met de antenne, die wordt nu vervangen door een dipool voor deze band.
Een FD3 is wel leuk maar verre van ideaal, zodoende de maak van een nieuwe antenne.

Wat de audio betreft zoek ik nog een beetje naar een leuke oplossing en heb al wat plannen hoe ik dit ga aanpakken. ;)

Groeten uit het zuiden,

Hans

@Henry
Jij krijgt nu de laatste waarschuwing!
Schema, of we gaan je bedreigen!:)

@Hans
Ik zit gewoon met een stuk goedkope coax (50 oHm)
Twee stukjes gesplitst tweeling snoer van een meter of . . . .
Iets meer dan 11meter(laat Vincent het maar weer niet lezen!)
Wat doe je hans?
Ik vind het zonde als je niet die 010 niet gebruikt
Aan de andere kant wel leuk als je de grenade zou bouwen!
http://members.lycos.nl/surftowesley/kg_schemas.htm

Rob007.

Vandaag naar de Radio-onderdelenmarkt geweest in Eelde.
De buit.
40Mtr HF-litze,40MTr open voedingslijn(kippenladder)Diverse isolatoren Enz.
Was erg gezellig zijn er ook nog mensen van dit forum geweest???.
MRF

Ja,ik was er ook.
Heel te veel gezien,maar niets gekocht.
Maar over kippeladder gesproken...
Wanneer gebruik je die nou?
Ik meende dat die ongeveer 450 Ohm is.
Maar zender is 50 Ohm...antenne 50-75 Ohm.
Wie legt mij dat eens uit?

@Rob,

de 010 laat ik even voor wat hij is, wil toch even wat in mekaar zetten.
Dus ga ik me wat orriënteren wat er voor schema's zijn en wil er zelf een bouwen.
Etsen kan ik thuis niet meer, maar zodra er een print is ga ik iets maken, zeker te weten.

Maar de antenne krijgt nu even wat voorrang daar het weer nog een beetje aangenaam is.
Zodra het echt koud en guur begint te worden moet alles goed hangen en ingepakt zijn.

@All,

ik heb geen digi-camera dus zal men bevindingen hier zo goed mogelijk in tekst plaatsen.

Hans.

Op 12 november 2005 20:55:02 schreef rob007:
@Henry
Jij krijgt nu de laatste waarschuwing!
Schema, of we gaan je bedreigen!:)

:P

@Hans
Ik zit gewoon met een stuk goedkope coax (50 oHm)
Twee stukjes gesplitst tweeling snoer van een meter of . . . .
Iets meer dan 11meter(laat Vincent het maar weer niet lezen!)
[...]

Goh wat komt die antenne bekend voor ;)
FF serieus, een tweelingsnoerantenne op maat werkt prima, als je maar een balun toepast.

Op 12 november 2005 21:05:08 schreef MRF-Technoligy:
Vandaag naar de Radio-onderdelenmarkt geweest in Eelde.
De buit.
40Mtr HF-litze,40MTr open voedingslijn(kippenladder)Diverse isolatoren Enz.
Was erg gezellig zijn er ook nog mensen van dit forum geweest???.
MRF

Een paar koelblokken voor de volgende mosfet experimenten.

@ Transmitter.
kijk hier maar even op.Ik zit wat krap in de tijd.later wil ik een ieder wel eens uitleggen over het hoe en wat met open dipoolen en kippenladders.
http://home.planet.nl/~smitsg/index.html

MRF

@Henry S

Ja die koelprofielen heb ik ook gezien, je hebt toch niet dat stuk gekocht van een halve meter bij een.
Er lagen ook complete transitor eindtrappen breedband van Dc- 30Mhz. Voor maar 100 eurie. Heb je die ook gezien??
MRF

Edit: Ik luister nu op de stream naar radio0511 (aanrader)
Nu ook op AM 1503 Khz.
http://www.radio0511.nl/

@HENRYYYYYYYYYYYYYYYYY: Kom op met dat schema!!! Alstublieft???
@WESTCOAST en ROB007: Heb komende week middag/avond-dienst. Dat betekend, dat ik vanaf 16:00 tot 01:00 uur aan het werk ben... 's Maandags kom ik niet in het hotel, aangezien ik rechtstreeks naar mijn werk toe ga in Bodegrave. Dinsdags heb ik examen met de opleiding die ik daar doe en 's woensdags is mijn laatste dag in Boskoop, want donderdag ga ik met de lijn, waaraan ik de afgelopen 6 weken aan het werk ben geweest, terug naar Wolvega. Mijn laatste week dus in Boskoop, maar misschien zien jullie nog kans om 's woensdags voor 14:00 uur langs te komen. Bel dan even vantevoren met het hotel, zodat ik het tijdig weet... Vraag naar Hans van de Frico. Neem voor de zekerheid mijn VFO-zendertje mee, die zowel op de MG, als op de KG van 3.500 tot 6.600 MHz. zit voor Robbie-boy007... Meer over dit zendertje binnenkort op de KG-UITDAGING!!! Overigens jammer dat jullie niet eerder aangaven langs te willen komen, dan had ik beter gezeten met mijn diensten, etc...

@Hans @Henry

Nee GEEN balun!
Hans ik heb hier geen balun hoor.
Vraag het maar aan @WestCoast!

@Hans das waardeloos rond die tijd kan ik niet veel!

Rob007.

Op 13 november 2005 17:04:50 schreef MRF-Technoligy:
@Henry S

Ja die koelprofielen heb ik ook gezien, je hebt toch niet dat stuk gekocht van een halve meter bij een.
Er lagen ook complete transitor eindtrappen breedband van Dc- 30Mhz. Voor maar 100 eurie. Heb je die ook gezien??
MRF

Edit: Ik luister nu op de stream naar radio0511 (aanrader)
Nu ook op AM 1503 Khz.
http://www.radio0511.nl/

Ik heb de kleinere met een platte kant, ideaal voor HF. Heb de eindtrappen gezien, maar budget bepaald ;)

Op 13 november 2005 17:36:31 schreef Hans de Swan:
[...]

Moet hem zelf tekenen en heb weinig tijd... ASAP!

Op 13 november 2005 18:11:02 schreef rob007:
@Hans @Henry

Nee GEEN balun!

Rob007.

Wel Balun Rob! Vechten? :P
Moet van asym naar sym ;)
Men neme een ringetje PVC buis (32mm doorsnee/2cm hoog) en drukt daar de coax 8-9 keer doorheen. Een 1:1 balun.

Op 13 november 2005 18:11:02 schreef rob007:
@Hans @Henry

Nee GEEN balun!

Rob007.

rob heeft geen balun en stoort niet en heeft ook geen mantelstraling omdat er maar 2 mtr. coax tussen zit , hij maakt fantastische verbindingen met deze antenne , ontvangt prima , dus waarom moet rob een balun , met het vermogen waar rob mee zit luistert het allemaal niet zo precies, sym. is wel beter ,dat ben ik wel met henry eens maar een goedwerkend systeem zoals rob heeft moet je niet gaan veranderen.dat is mijn standpunt...uit(nl.)

@WESTCOAST en ROB007: Heb komende week middag/avond-dienst. Dat betekend, dat ik vanaf 16:00 tot 01:00 uur aan het werk ben... 's Maandags kom ik niet in het hotel, aangezien ik rechtstreeks naar mijn werk toe ga in Bodegrave. Dinsdags heb ik examen met de opleiding die ik daar doe en 's woensdags is mijn laatste dag in Boskoop, want donderdag ga ik met de lijn, waaraan ik de afgelopen 6 weken aan het werk ben geweest, terug naar Wolvega. Mijn laatste week dus in Boskoop, maar misschien zien jullie nog kans om 's woensdags voor 14:00 uur langs te komen. Bel dan even vantevoren met het hotel, zodat ik het tijdig weet... Vraag naar Hans van de Frico. Neem voor de zekerheid mijn VFO-zendertje mee, die zowel op de MG, als op de KG van 3.500 tot 6.600 MHz. zit voor Robbie-boy007... Meer over dit zendertje binnenkort op de KG-UITDAGING!!! Overigens jammer dat jullie niet eerder aangaven langs te willen komen, dan had ik beter gezeten met mijn diensten, etc...

dit ga ik ook niet reden ben zelf ook aan het werk , hans ,jammer.

dit ga ik ook niet reden ben zelf ook aan het werk , hans ,jammer.

Op 11 november 2005 19:57:42 schreef Hans de Swan:
@ORN: Ben net weer thuis en de lamp is per post naar je toe, John. Weet alleen niet oft-ie het doet. 't is tenslotte een tweede-"Hans"-ie. Laat het ff weten, vooropgesteld dat-ie het transport van de post overleefd.
@HENRI: Welkom bij het "kluppie". Iedereen die geinteresseerd is in het piratenwereldje van de Korte Golf zou zich moeten aanmelden bij "der piratendoctor". Ben verleden jaar met mijn eega (tijdens een bezoekje in der Heimat) bij Dr. Tim langs geweest en zeer gastvrij ontvangen. Een ongelofelijk sympathiek mannetje.
@WESTCOAST: Ja dat klopt, Boskoop is niet zo ver van jullie af... Hoorde nog van de Spaceman, dat-ie er jaren geleden ook een tijdlang gewoond heeft. Zit door de week in Hotel "Het Wapen van Boskoop" ofwel het voormalige "De Landbouw".

Hallo Hans,

Sorry voor de late reactie,maar was gisteren ff bij de PO box, en inderdaad is hij aangekomen. Nog Heel ook. Kan hem zelf niet testen dus stuur ik hem maar door. Hopen dat hij werkt, anders misschien die van Westcoast.
Bedankt voor de spontane reactie!

Op 12 november 2005 21:18:17 schreef Transmitter:
Ja,ik was er ook.
Heel te veel gezien,maar niets gekocht.
Maar over kippeladder gesproken...
Wanneer gebruik je die nou?
Ik meende dat die ongeveer 450 Ohm is.
Maar zender is 50 Ohm...antenne 50-75 Ohm.
Wie legt mij dat eens uit?

Inderdaad, Ik gebruik het ook sinds een paar maanden.
Achter de zender komt een Symetrische antenne tuner laag/hoog dus 50 ohm in, hoog uit. Dit hoog uit hangt af van de onderdelen en opstelling. Hierachter dus de openlijn/kippenladder en dit aangesloten op een dipool of inverted V. Als alles goed is is dit zo ongeveer het beste syteem zeggen de Ham's. Voordeel is dat je met dit systeem de (zelfde) antenne in de hele of een groot gedeelte van de korte golf kunt afstemmen. Het beste is om de dipool 1/2 golf lang te maken voor de laagste freq.

@WESTCOAST & ROB007: Inderdaad erg jammer. Maarre... we zien elkaar zeker weer bij de volgende Summermeeting bij Frans. Afgelopen jaar kon ik niet doordat mijn eega hoogzwanger was. Komend jaar hoop ik weer van de partij te zijn. Mocht de KG-uitdaging tegen die tijd er nog zijn, dan volgt hier meer nieuws daarover voor iedereen, die in het (internationale) piratenwereldje geinteresseerd is.

Hebben er dit wekend nog mensen zitten luisteren?
Het was weer een beetje een puinhoop,
MAAR wel een gezellige puinhoop!
Ik heb deze keer niet veel singaal er in gezet
Ik was aan het opruimen nu dit gaat met de snelheid
die jullie van mij gewend zijn, dus zeeeeeerrr langzaam!
En het nare is te veel rommel te weinig ruimte
En natuurlijk de verzamel woede,
Een bekende ziekte waar ik aan leid.
iemand nog een grote kelder in omgeving Rotterdam?
@Hans
Ja laten we dat maar afspreken de meeting!
Neem je eventueel het zendertje mee.
Kan je nu alvast spoelen wikkelen
Wat was het ookweer PVC 32MM wikkeldraad 1MM
45windingen tak op 5windingen voor de osc.

En het PI filter ook PVC 32MM
En iets van 40WDG met aftakingen.

Rob007.

pffff tis hier dus heel rustig :S

dit weekend kan ik wel weer effe doorklooien :P

Op het HF-forum van CircuitsonLine schreef KROKET onder "EH-antenne" http://www.circuitsonline.nl/forum/reply/27634 het volgende:

Op 14 november 2005 19:23:45 schreef kroket:
Hoi,Wie heeft er ervaringen mee?
Ik wel,maar ben benieuwd naar anderen.
Ik heb hem voor 160,80,40,20,17,15 en 10 meter gemaakt.
Leuke verbindingen waaronder africa en Canada.op 20 en 17meterband.
Kijk op http://users.pandora.be/ON6UQ/
Leuke zeer kleine antenne,maar let op bij gebruik binnenshuis de straling is zeer groot!
Coax straald ook aardig mee.
ps ik heb de link nu goed geschreven hoor,
Het rendement is niet superhoog maar voor mensen in bijv. een flat is dit echt de oplossing!
Is te bouwen voor rond de 10 euro.
Door de spoel iets te veranderen is de antenne ook geschikt te maken voor bijv.48meter

Ik weet het, ik weet het... Zit die Swan alweer te zeiken over antenne's, maar... het onderwerp duikt steeds weer op in de "KG-uitdaging" en van dit type antenne had ik nog nooit gehoord... Misschien dat anderen (kleinbehuisden) hierbij hun voordeel kunnen doen... Alleen tweelingsnoer is goedkoper...

@ROB007: Heb nog kontakt gehad met de Borderhunter en komend jaar is er weer gewoon een ouderwetse Summermeeting! YES!!!