Wounded in Action

Dit topic is gesloten

Op 3 november 2005 00:14:22 schreef klein is fijn:
[...]Ook een klassieker, per ongeluk steekdraad pakken ipv soldeer en er pas achter komen als het te heet is geworden...

Waarom smelt het nou niet he?

Ik was eens een Schroefje voor een bootje aan het maken, even een gat in het midden maken terwijl je de schroef met 1 hand vasthoudt..en dan grijpt de boor..

Op 10 november 2005 22:08:07 schreef jossie14:
Dus als ik langs het spoor met een luidsprekertje ga staan kan ik de seinen op rood laten verspringen? :D

Misschien als je er een signaalgenerator aanhangt >:)

Mijn Zoontje is ook goed ik het creeren van veel hoofdpijn door kopzorgen.
Ik miste laatst de Stylus (Red: pennetje) van mijn PDA. Mijn vrouw wist van niets en mijn zoontje (bijna 3) had hem wel gehad zei hij. Nergens kunnen vinden natuurlijk. totdat mijn vrouw vandeweek even de CDrom drive van haar Laptop wilde openen. Daar zatie in! CD-rom draait nog wel maar maakt nu wel meer geluid.
Die jongen weet alles te openen omdat hij het steeds van ons afkijkt en linken legt.
We doen wel eens van die Teletubbies spelletjes met hem op de Laptop. En we hebben een paar DVD's van oa de Teletubbies... Dus vond ik vorige week (vóór het stylus verhaal) een DVD van de teletubbies in de drive. >:)

[Bericht gewijzigd door Fantomaz op zaterdag 12 november 2005 11:39:42

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

dat kan dus nog gezellig worden fantomaz.. ik wil je wel graag nog een x horen over een jaar of 10/15 :P

ik was een x zo handig om bij het desolderen van een aantal onderdelen het onderdeel goed vast te pakken(dicht bij/op het te desolderen pootje..) heb een tijd met een mooi streepje op me duim en wijsvinger gelopen...

[Bericht gewijzigd door MAH op zaterdag 12 november 2005 11:59:36

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
elmowww

Golden Member

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Op 12 november 2005 11:54:38 schreef MAH:
dat kan dus nog gezellig worden fantomaz.. ik wil je wel graag nog een x horen over een jaar of 10/15 :P

Ik hoop stiekum wel dat mijn zoons zich interesseren voor Electrotechniek en of Electronica.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

DE reden dat ik geen kinderen wil :), stel je voor dat dat net zo'n irritant ventje (ingeval van een jongen) wordt als ik. Kom je thuis heb je alleen nog een lege kast i.p.v. een TV :)

Op 12 november 2005 16:25:16 schreef Antoine:
DE reden dat ik geen kinderen wil :), stel je voor dat dat net zo'n irritant ventje (ingeval van een jongen) wordt als ik. Kom je thuis heb je alleen nog een lege kast i.p.v. een TV :)

doet niet! papa maken?

mijn buurman dacht ook dat zijn zoontje iets in de diskdrive van zijn schootscherm had gestoken komt bij mij voor een lange dunne tang(telefoontang).
ik mee schootscherm staat aan hij drukt het kleppie open met een mes schuift voorzichtig die tang naar binnen.. ik vraag wat zit erin dan voordat je iets molt en tegelijk een knal schootscherm uit .zegt ie ik heb hem .ik zeg wat?
dit! heeft de idioot met een ruk de komplete leeskop en geleiding naar buiten getrokken en daarbij kortsluiting gemaakt heel schootscherm naar z´n grootje.Wat zijn zoontje erin gestopt heeft is nog altijd een raadsel maar die leeskop hoorde daar wel.

Op 12 november 2005 13:29:36 schreef Fantomaz:
[...]

Ik hoop stiekum wel dat mijn zoons zich interesseren voor Electrotechniek en of Electronica.

kijk maar uit. willen ze op hun 10de al een jakobsladder maken enzo:P teslatrafo e.d.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
klein is fijn

Moderator

Op 12 november 2005 16:33:41 schreef The Headhunter:
mijn buurman dacht ook dat zijn zoontje iets in de diskdrive van zijn schootscherm had gestoken komt bij mij voor een lange dunne tang(telefoontang).
ik mee schootscherm staat aan hij drukt het kleppie open met een mes schuift voorzichtig die tang naar binnen.. ik vraag wat zit erin dan voordat je iets molt en tegelijk een knal schootscherm uit .zegt ie ik heb hem .ik zeg wat?
dit! heeft de idioot met een ruk de komplete leeskop en geleiding naar buiten getrokken en daarbij kortsluiting gemaakt heel schootscherm naar z´n grootje.Wat zijn zoontje erin gestopt heeft is nog altijd een raadsel maar die leeskop hoorde daar wel.

Typisch voorbeeld van iemand die geen computer hoort te hebben zolang ie niet weet hij / zij weet hoe daar mee om te gaan. Aan de andere kan, lekker geld verdienen voor ons want we kunnen elke keer dat ding van de buurman fixen. >:)

En zoons? Ach, daar ben ik gelukkig nog te jong voor. :)

KT88

Overleden

Op 12 november 2005 20:26:34 schreef klein is fijn:
Typisch voorbeeld van iemand die geen computer hoort te hebben zolang ie niet weet hij / zij weet hoe daar mee om te gaan. Aan de andere kan, lekker geld verdienen voor ons want we kunnen elke keer dat ding van de buurman fixen. >:)

Ga jij nu ook voor die offtopic-award? >:-)

En zoons? Ach, daar ben ik gelukkig nog te jong voor. :)

Voor dergelijke gevallen hebben ze iets anders uitgevonden: neefjes.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
klein is fijn

Moderator

Op 12 november 2005 21:28:54 schreef KT88:

Mag ik ook een keer! Jij eist hem altijd op, nu ben ik aan de beurt!

Voor dergelijke gevallen hebben ze iets anders uitgevonden: neefjes.

Nog een probleem, het zijn geen neefjes meer en ze wonen beide in Japan...

KT88

Overleden

Op 12 november 2005 21:40:22 schreef klein is fijn:
Nog een probleem, het zijn geen neefjes meer en ze wonen beide in Japan...

Wees blij, het kost je alleen maar tweeters (obscure hint).

Mag ik ook een keer! Jij eist hem altijd op, nu ben ik aan de beurt!

Lucky Luke en Eividolonest zijn nog altijd op ruime voorsprong.

[Bericht gewijzigd door KT88 op zaterdag 12 november 2005 21:43:46

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Kom op mensen!
Mag een stoere papa (of heit in dit Fryske gezin) niet meer dromen van een zoon die in zijn vaders voetsporen treedt.

Hoeveel liefde je van zo'n jochie krijgt als je hem voor straf naar zijn kamer stuurt en hem later weer ophaalt. :-)
(hypothetisch overigens, want ik stuur hem niet naar zijn kamer. Voor je het weet heeft hij daar een hobbyruimte en steelt hij mijn soldeerbout en stuurt hij er de hele dag op aan om naar zijn kamer gestuurd te worden.)>:)

Op 12 november 2005 21:28:54 schreef KT88:
[...]
[...]
quote]

ik kreeg toch de signature award?

KT88

Overleden

Op 12 november 2005 22:05:16 schreef Fantomaz:
(hypothetisch overigens, want ik stuur hem niet naar zijn kamer. Voor je het weet heeft hij daar een hobbyruimte en steelt hij mijn soldeerbout en stuurt hij er de hele dag op aan om naar zijn kamer gestuurd te worden.)>:)

Voor je het weet gaat hij daar dingen uit het "Anarchist's cookbook" uitproberen om later te testen op nietsvermoedende gezinsleden.....

ik kreeg toch de signature award?

Ga ik niet alleen over, knul.
Misschien een leuke poll voor December :-)

Kom op mensen!
Mag een stoere papa (of heit in dit Fryske gezin) niet meer dromen van een zoon die in zijn vaders voetsporen treedt.

bij ons gaat het al generaties lang goed ;-)
m'n opa, m'n vader en nu ik, als m'n toekomstige vrouw een jongetje uitpoept moet het vast wel goedkomen

klein is fijn

Moderator

Hee, dat komt bekend voor, oja, it was me...

Op 9 november 2005 23:24:45 schreef free_electron:
[...]

over treinen gesproken . Kan iemand dit verhaal bevestigen / ontkennen ?

als je op een overweg met je auto stilvalt kan je het sein voor de trein op rood laten springen door de rails kort te sluiten met bijvoorbeeld een startkabel.

zou iets te maken hebbne met de manier waarop gedetecteerd wordt op welk stuk spoor een trein rijdt. de wielen van de train sluiten de 2 sporen met elkaar kort. zo kunnen ze zien op welk segemtn zich een trein bevindt als je die met bijvoorbeeld een stuk draad aan elkaar verbind springt het sein op het vorige segment op rood .... waar of niet. ?

Is echt waar. Vriend van mij is helemaal in de treinen en is een keer op die informatie gestuit op de website van ProRaill. Een baanvak wordt als bezet aangegeven als de weerstand tussen beide spoorstaven lager is dan 10 ohm.

Welke kant gaan we op?

Hoe wil je dan veklaren dat die Treinwielen (ik zie ze wel eens opgeladen op een Vrachtwagen voorbijkomen op de snelweg) volledig van metaal zijn (zo lijkt het tenminste)
Ik kan me niet voorstellen dat er een relatief zwakke verbinding/overgang van/naar een ander niet geleidend materiaal in zit.
En rubberbanden zitten er ook niet op. Niet wanneer ik ze op de snelwel zie tenminste... Kan zijn dat ze er later onder gemonteerd worden hoor. :-)

elmowww

Golden Member

Op 13 november 2005 15:57:16 schreef Fantomaz:
Hoe wil je dan veklaren dat die Treinwielen (ik zie ze wel eens opgeladen op een Vrachtwagen voorbijkomen op de snelweg) volledig van metaal zijn (zo lijkt het tenminste)
Ik kan me niet voorstellen dat er een relatief zwakke verbinding/overgang van/naar een ander niet geleidend materiaal in zit.
En rubberbanden zitten er ook niet op. Niet wanneer ik ze op de snelwel zie tenminste... Kan zijn dat ze er later onder gemonteerd worden hoor. :-)

Omdat de baan juist bezet is als er een trein op rijdt denkik...

Nieuwe terror actie: assen gaan isoleren zodat er geen geleiding is --> geen bezetmeldingen --> boem

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
klein is fijn

Moderator

Op 13 november 2005 15:57:16 schreef Fantomaz:

Ze zijn er wel geweest, treinwielen met rubber. Tussen de binnenste ring en de buitenste ring zaten allemaal blokken rubber voor de demping. Die dingen waren uitgevonden omdat de ICE treinen in het begin teveel rammelden.

Jammergenoeg hadden ze een ding over het hoofd gezien, de buitenste ring wordt constant een beetje vervormt waardoor metaalmoeheid optreed. Daardoor is ook de ICE bij Eschede (Duitsland) ontspoort, de buitenste wielring scheurde.

Maar een trein heeft wel degelijk "banden" hoor, ze zijn alleen ook van metaal. Eens in de zoveel tijd moeten die banden ook vervangen worden, dan gaat de gasbrander erop en zetten ze uit, dan vallen ze er zo vanaf.

@elmowww, >:), je kan ook gewoon de aardleidingen doorknippen, en toen kwam de trein niet meer verder... :P

elmowww

Golden Member

Op 13 november 2005 16:39:40 schreef klein is fijn:
[...]
Ze zijn er wel geweest, treinwielen met rubber. Tussen de binnenste ring en de buitenste ring zaten allemaal blokken rubber voor de demping. Die dingen waren uitgevonden omdat de ICE treinen in het begin teveel rammelden.

Jammergenoeg hadden ze een ding over het hoofd gezien, de buitenste ring wordt constant een beetje vervormt waardoor metaalmoeheid optreed. Daardoor is ook de ICE bij Eschede (Duitsland) ontspoort, de buitenste wielring scheurde.

Niet goed opgelet bij discovery kif, die wielen waren uitgevonden voor normale treinen, en omdat de ICE`s teveel herrie maakten, dachte ze: we pakken die rubberen binnenwielveringdingen wel, maar die war niet getest bij dergelijke snelheden.

klein is fijn

Moderator

Op 13 november 2005 16:51:36 schreef elmowww:
Niet goed opgelet bij discovery kif, die wielen waren uitgevonden voor normale treinen, en omdat de ICE`s teveel herrie maakten, dachte ze: we pakken die rubberen binnenwielveringdingen wel, maar die war niet getest bij dergelijke snelheden.

Nee nee, ze hebben ze gepakt omdat ze de verkeerde vering onder de ICE's hadden gezet, er zatten veren onder ipv luchtvering. Daardoor rammelde het ding veel te veel en hebben ze er die wielen onder gezet. Na die ramp hebben ze ook alles uitgerust met luchtvering en gewone stalen wielen.

Of die al eerder uitgevonden waren of voor dat, daar heb ik geen geen idee over.

Er zullen wel wonderlijke tafrelen van komen....

"Hee Jelle, niet met je railgun op de buren schieten!"
- "Elco boppe! ka-DENG"

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects

Dit topic is gesloten