CO tegenwoordig erg traag

klein is fijn

Moderator

Ik heb die link ook gezien, ik heb er zelfs een keer een screenshot van gemaakt toen mijn internet het daardoor helemaal niet meer deed. Ik heb dus het idee dat google analytics een wijder probleem is waar meer sites last van hebben. Ik heb het overgens toen ook opgezocht, het is een systeem van google om te kijken wie hoe waar terechtkomt.

http://www.google.com/analytics/

Alain

Webhoster

Op 4 december 2005 22:55:23 schreef The Headhunter:
Ik heb eerlijk gezegt het gevoel dat het niet bij CO ligt of bij shock media ik heb het idee dat het ergens in de route ernaartoe zit.

Ik kan er helemaal naast zitten maar virtual.trinity.shockmedia.nl doet eigenlijk altijd 12ms-66ms.
de router ervoor krijg ik soms niet binnen(ge-3-8-288.redbus.as25232.net) ja en dan is ook co traag.
mischien dat Alain hier zijn licht eens op kan werpen?hij zal er iig meer verstand van hebben dan ik.

Ik merk zelf eigenlijk zeer zelden dat het traag is, en ik bezoek co vrij regelmatig via een hele normale adsl verbinding zoals iedereen hier... ik denk dat in zeker 95% van de gevallen, de traagheid komt door de internet verbinding/provider of de computer van de gebruiker, niet circuitsonline of de server... Er zijn wel wat manieren om uit te zoeken waar 't probleem zit, maar das een vrij complex verhaal om zo hier neer te zetten. In jou geval; ge-3-8-288.redbus.as25232.net is denk ik de één-na-laatste hop? Dan zit het probleem zeer waarschijnlijk tussen de hop ervoor en die hop, en dat is buiten het netwerk waarin de server van co staat... waarschijnlijk is de verbinding van je provider op dat punt op dat moment vrij zwaar belast...

Als er een probleem is met de server waarop co staat, dan zal je dit in veel gevallen moeten kunnen zien aan de parsetime onderaan op alle pagina's. In het geval dit continu extreem hoog is (meer dan 1 seconde), dan is de server waarop co staat erg zwaar belast. Dat de parse-tijden verschillen is normaal, het opvragen van de active topics zal een veel hogere tijd geven dan het opvragen van de frontpage. En als 100 users (toevallig) tegelijk 1 pagina opvragen, dan zal de tijd ook hoger zijn dan wanneer 1 iemand een pagina zal opvragen...

Verder is het traag binnenkrijgen van een website vaak het probleem aan de kant van de gebruiker (bijvoorbeeld kazaa-achtige programma's die op de achtergrond draaien welke de verbinding belasten).

Bedankt Alain
Parse time zit 90% onder de 100ms en 10% ligt iets hoger.

Dus check de pc op achtergrond programma´s en abnormaal hoge internet activiteit (spyware,trojans,ed)
schakel P2P ed uit als je last hebt van traagheid.

Tja en meer kunnen wij dan ook niet doen

feit is wel dat CO prima loopt op z´n servertje

Anoniem

Ik had mezelf beloofd voortaan aardiger te zijn en alleen nog te posten als ik een positieve bijdrage had en zeker nooit geen kritiek meer te geven op zaken die me tegenstaan. Helaas wordt het me echt onmogelijk gemaakt.

Stefaan van I, hoe is het mogelijk dat juist jij een klachten topic opent over "te traag". You of all people!
Je hebt een IA lopen met LEDS die onnoemelijk traag vooruitgaat. De mensen hebben maaaaanden moeten wachten op hun leveringen. Mijn eigen broer wacht nu al VIJF maand op zijn LEDS en wacht nog steeds. Elke maand heb je een andere uitvlucht.
De Chinezen kunnen niet leveren, de lading is zoek, de post werkt niet goed, je hebt geen tijd, noem maar op.
Ik vind het erg arrogant om achteloos met 10 Eu
te smijten en dan te verwachten dat de site plots razendsnel gaat. Alsof die aalmoes het verschil zou uitmaken, het is alsof je een been naar een hond smijt.
Een belediging voor degenen die het fantastische initiatief nemen voor CO open te houden en dagelijks honderden technici vermaken.
Ik vind dat CO voldoende snel gaat, wat ik van jou niet bepaald kan zeggen.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op maandag 5 december 2005 01:40:51

Jeroen

Moderator

Op 4 december 2005 23:05:42 schreef klein is fijn:
Ik heb die link ook gezien, ik heb er zelfs een keer een screenshot van gemaakt toen mijn internet het daardoor helemaal niet meer deed. Ik heb dus het idee dat google analytics een wijder probleem is waar meer sites last van hebben. Ik heb het overgens toen ook opgezocht, het is een systeem van google om te kijken wie hoe waar terechtkomt.

http://www.google.com/analytics/

Google Analytics is een pakket om bezoekersstatistieken mee te maken (zoals Nedstat dus). Het is dus niet echt een 'probleem', op Circuits Online is het bewust geïnstalleerd :).

help

Golden Member

Hier op school is de laadtijd 199.65 ms max.
en min. iets van 84.32 ms
gemiddeld dus ruim boven de 100 ms

EDIT: hier thuis is het 219.35 ms
en hier nog meer 309.05 ms

ligt dit aan mij of ergens anders ??

[Bericht gewijzigd door help op maandag 5 december 2005 15:59:11

Op 5 december 2005 01:23:23 schreef grotedikken:
Mijn eigen broer wacht nu al VIJF maand op zijn LEDS en wacht nog steeds.

Heb je een contract? anders zeggen dat je ze niet meer moet en ergens anders halen, 5 maanden :S:S:S...

Op 5 december 2005 01:23:23 schreef grotedikken:
Ik had mezelf beloofd voortaan aardiger te zijn en alleen nog te posten als ik een positieve bijdrage had en zeker nooit geen kritiek meer te geven op zaken die me tegenstaan. Helaas wordt het me echt onmogelijk gemaakt.

Stefaan van I, hoe is het mogelijk dat juist jij een klachten topic opent over "te traag". You of all people!
Je hebt een IA lopen met LEDS die onnoemelijk traag vooruitgaat. De mensen hebben maaaaanden moeten wachten op hun leveringen. Mijn eigen broer wacht nu al VIJF maand op zijn LEDS en wacht nog steeds. Elke maand heb je een andere uitvlucht.
De Chinezen kunnen niet leveren, de lading is zoek, de post werkt niet goed, je hebt geen tijd, noem maar op.
Ik vind het erg arrogant om achteloos met 10 Eu
te smijten en dan te verwachten dat de site plots razendsnel gaat. Alsof die aalmoes het verschil zou uitmaken, het is alsof je een been naar een hond smijt.
Een belediging voor degenen die het fantastische initiatief nemen voor CO open te houden en dagelijks honderden technici vermaken.
Ik vind dat CO voldoende snel gaat, wat ik van jou niet bepaald kan zeggen.

Schitterend. Kritiek mag altijd...

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Op 5 december 2005 01:23:23 schreef grotedikken:
Een belediging voor degenen die het fantastische initiatief nemen voor CO open te houden en dagelijks honderden technici vermaken.
Ik vind dat CO voldoende snel gaat, wat ik van jou niet bepaald kan zeggen.

dankje, ik wou dat meer mensen zo over CO denken!

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 5 december 2005 18:12:34 schreef Jeroen Boere:
[...]

dankje, ik wou dat meer mensen zo over CO denken!

Gaat bij mij ook snel genoeg.

Ik heb mijn hobby aan CO te danken ...
http://www.personalcreations.com/estore_assets/images/shop/product/P0019553.jpg
offtopic: Heb ooit deze site gekregen van een vriend, ben toen direct verslaafd geraakt.:D

[Bericht gewijzigd door jossie op maandag 5 december 2005 18:20:44

Woei! *heeft etsbak*

Het is zeker niet dat ik klaag over de snelheid, maar ik moet wel toe geven dat de site een week of 2-3 terug een heel stuk sneller opende. Ik had eerst wanneer ik een CO pagina laadde dat ik dan eerst het bovenste menutje en het logo zag, hij dan een seconde 2-3 bleef hangen, en dan de rest heel snel laadde. Een week of wat terug had ik in een keer dat ie die 2-3 seconden niet wachtte, en dit was zeker goed te merken in de snelheid! En nu weer dat ie tussendoor die 2-3 seconde wacht. Is er toevallig sinds die tijd (weet helaas niet meer de datums) wat veranderd? Het is natuurlijk altijd fijn als ie sneller gaat... Verder: Keep up the good work!

gaat snel genoeg hier...
227mS.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 5 december 2005 18:38:12 schreef ledlover:
gaat snel genoeg hier...
227mS.

Verschilt bij mij ook heel erg.
50-250ms.

Woei! *heeft etsbak*
GJ_

Moderator

Op 5 december 2005 18:12:34 schreef Jeroen Boere:
[...]

dankje, ik wou dat meer mensen zo over CO denken!

Die zijn er ook echt wel.

GJ_

Moderator

Op 4 december 2005 22:32:27 schreef Stefan van I:
Ik heb zojuist (weer) 10 euro overgemaakt naar Hugo.

maar ik neem aan dat Jeroen aan die banners toch ook wel redelijk wat verdient?...

Nou, ze lopen binnen bij CO...

Geloof nou maar niet dat die banners zoveel opbrengen, zo hard gaat dat niet.

dat is alleen de tijd die de server nodig heeft om jouw request te voldoen,
hoelang die onderweg is staat daar niet bij.
Het probleem zit dus niet bij CO of Shockmedia maar bij de weg ernaar toe.

Op 5 december 2005 18:19:49 schreef jossie14:
[...]
Ik heb mijn hobby aan CO te danken ...

voor de volle 100 % int kwadraat mee eens !

kijk maar eens in m'n eerste poste ... waa walgelijk zwakke electronica kennis ! nu kan ik toch al iets !

overigens: jullie zitten je vast blintte starten op 100ms ofoz

dikke zever ! in de tijd dat je "100ms" uitspreekt zijn er al dik zoveel van gepaseerd !

CO is de snelste site die ik ken (op de google homepage misschien )

Als ik klik, dan staat het er binnen de seconde ! ... en ik zit in belgië, dus waarschijnlijk redelijk ver van de server (meer hops)

Als de getalletjes onderaan de pagina's onder de 250 ms zitten, dan is dat heel snel (en normaal voor Co)

staat er iets van 250 ms, en het duurt toch 30s voor je de pagina ziet, dan heeft dit niets met CO te maken ! ... lees de posts hierboven maar eens.

hmmm de dag dat ik een IA mee doe, en het 5 maand duurt voor ik m'n leds krijg, dan kom ik de organizator persoonlijk ivers op 50V zetten, dat houd ie niet lang vol ! Schaam je stefaan van I !

@ Jeroen Boere: "dankje, ik wou dat meer mensen zo over CO denken!"
Ben hier niet zo'n frequente poster meer omdat het nu echt boven de pet gaat qua tijd, maar op CO heb ik inderdaad de liefde voor electronica geleerd. Mss zeggen het er niet veel, maar we staan denk ik voor de volle 100% achter de crew van deze site! (zo, dan heb ik dat ook eens gezegd! :))

Over de postings over de IA's van Stefan... Ik heb er zelf ook last van gehad (Condensatoren IA) maar dit is niet de thread en site om je ongenoegen hierover te uiten... Heb er overigens wel begrip voor! Sterkte aan eenieder vanuit mijn kant!

En nogmaals, ik zit ook op de fora van de suzukituningclub en dit soort fora leeft op de vrijwilligheid van de moderators! Dit forum en dat van de STC zijn enkele van de betere gemodereerde en dus prettigere fora m.i.!

Enneuh... die 400ms... Tja, 't is wel eens 4000ms, maar dan zal 't wel druk zijn...

Ff een slokje koffie en het leed is geleden :P ;)

May The Force be with you...
Henry S.

Moderator

CO is traag of heel snel...
Wat mij opvalt:
-Soms een hele trage click response: Browser geeft de laatste paar dagen regelmatig een time out.
-Google analytics: Weg er mee, dat maakt alles verschrikkelijk traag, 10-20 seconden wachten tot zij klaar zijn?
-Bannerscript hikt zo nu en dan, banners worden niet altijd allemaal getoond. browser geeft het dan na 1 of 2 banners op.

Dit ligt zeker niet aan mijn verbinding.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 7 december 2005 16:47:40 schreef Henry S.:
CO is traag of heel snel...
Wat mij opvalt:
-Soms een hele trage click response: Browser geeft de laatste paar dagen regelmatig een time out.
-Google analytics: Weg er mee, dat maakt alles verschrikkelijk traag, 10-20 seconden wachten tot zij klaar zijn?
-Bannerscript hikt zo nu en dan, banners worden niet altijd allemaal getoond. browser geeft het dan na 1 of 2 banners op.

Dit ligt zeker niet aan mijn verbinding.

Precies wat ik bedoelde met mijn post, CO zelf is niet traag maar als je de site afhankelijk maakt van derde-partij servers (zoals google anal.) dan kan dat wel eens een bottle-neck worden! Vooral omdat *zoveel* sites van die zelfde dienst gebruik maken.

dankje, ik wou dat meer mensen zo over CO denken!

Dat zijn er meer dan je blijkbaar denkt Jeroen! ;)

Op 7 december 2005 16:47:40 schreef Henry S.:
CO is traag of heel snel...
Wat mij opvalt:
rscript hikt zo nu en dan, banners worden niet altijd allemaal getoond. browser geeft het dan na 1 of 2 banners op.

Dit ligt zeker niet aan mijn verbinding.

Nooit last van!

Woei! *heeft etsbak*

Op 7 december 2005 16:56:24 schreef jossie14:
[...]
Nooit last van!

Last is ook een groot woord Jossie14, als ik lang stilzit krijg ik last van mijn rug en rechterbeen, *dat* vind ik lastig!

Opmerkingen van Henry en mijn persoon moet je ook meer zien als advies en een verwijzing naar een mogelijke oorzaak van de al of niet vermeende traagheid. ;)

Ik heb er (haast) nooit last van!
ik zit meestal rond de 300 ms.

Zolang het onder de 5 seconde blijft mogen we nog niet klagen:D

Nu heb ik ca 400-500ms (das relatief veel)
Mwah, ik vind het snel genoeg:D

Woei! *heeft etsbak*