Hallo,
Ik kwam een tijdje terug deze installatie tegen in de winkel.
http://www.elektro.be/images/reports/bose321.jpg
ik vroeg me af wat dat nou zo duur maakt, omdat het lijkt op een speelgoed stereotoren die ik vroeger ook had.
Ik vind 1000 euro wel erg veel voor een installatie dat van plastic is gemaakt.
mvg Jan Bot
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Bose, tja das nou zeker niet de goedkoopste.
Ehm denk eens aan patenten op de software, schema's, speciaal gemaakte IC's, op de modelbehuizing... eh... ga zo maar door.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 5 december 2005 17:41:18 schreef Jan Bot:
Hallo,Ik kwam een tijdje terug deze installatie tegen in de winkel.
ik vroeg me af wat dat nou zo duur maakt, omdat het lijkt op een speelgoed stereotoren die ik vroeger ook had.
mvg Jan Bot
Plastic Fantastic, dat was het toch ??
Voor de rest, maar dat is mijn mening, vind ik het BAGGER typisch een setje voor jan de BOEF.....
Ze zeggen dat het wel goed materiaal is.
Maar of het kwalitatief ook goed spul is dat druf ik niet te zeggen.
De naam is denk ik groter dan het geluid, dat zal het probleem wellicht zijn.
Persoonlijk koop ik liever een ander setje voor dat geld
[Bericht gewijzigd door Sjaak Boomschaak op ]
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 5 december 2005 18:30:45 schreef JuuL:
Volgensmij kan Henry S (of KT88?) wel enkele lovende woorden over Bose zeggen
Denk iedereen wel die ooit eens een setje van dit merk onder de loep heeft genomen. Het ziet er leuk uit en er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het nog vinden klinken ook.
Maar ja, over smaak valt niet te twisten
Ik heb er maar paar woorden voor: Bagger, geldklopperij
beertje_01
My Tube is bigger then yours
gebruik een bose speaker eens op een gewone versterer 
je zla verschieten dat klinkt voor geen meter. in ieder gevaal veel naam maar ik geef er mijn geld niet aan.
geeft mij maar oude speakers in een kelder ergens weg gestopt voor 20 jaar (advent2 met echte rubbere ophangring)
en daar dan een PP el84 lampen bakkie voor bouwen. veel meer waar voor mijn geld.
Op 5 december 2005 17:50:46 schreef shortcircuit:
[...]tja, programmeurs en electronici moeten ook eten.
Bij Bose is het 10% technici en 90% marketing suit & tie guys.
Op 5 december 2005 19:30:37 schreef Henry S.:
[...]
Bij Bose is het 10% technici en 90% marketing suit & tie guys.
die dan weer duurder uit eten gaan
In zoverre dat het Bose lifestyle systeem, en daarvoor het Acoustimass speakersysteem, in een bepaalde behoefte voorziet.
De speakertjes zijn lekker klein (belangrijk voor "She Who Must Be Obeyed" ), en dankzij de weg te werken bassmodule kan er toch nog wel enigszins "geboemd" worden.
Voor veel mensen is het idee van "alles in 1 kastje, met 1 simpele AB erbij", zeer aantrekkelijk.
En, heel eerlijk gezegd, mits op een paag pitje gezet is het geluid voor mij zelfs best te pruimen.
Voor *serieus* luisteren zou ik toch wat anders kiezen, maar als je iets kwalitatief goeds wilt (en dan met name speakers), zit je ook al zo aan die €1000, en nog wel meer ook.
beertje_01
niet helemaal akkoord kt88
ik heb echt nog geen 1000€ aan mijn luistersysteem gegeven hoor 
gewoon her en der wat goede afdankers vinden.
en soms wat geluk hebben.
en zelfbouw valt best wel mee als je ziet wat je doet en weet wat je wilt.
en als je leuke muziek hebt (iets wat zeeeeeeeer veel wordt vergeten in mijn ogen)
ik kan best wel genieten van wat blues of muziek van de jaren 60 en das echt wel redelijk "lofi" als je dat tegen het hedendaagse legt. toch raar dat ik daar rapper kippenvlees van krijg dan de nieuwe muziek. i wonder.....
kt88 heeft gelijk. het set is bedoelt voor de wat oudere mensen 45+ vaak hebben dit soort mensen weinig verstand van apparatuur en kijken ook niet vaak dvd, maar ze dan een dvd willen kijken kunnen ze dat ook omdat de installatie gewoon heel simpel, vooral de ab is lekker makkelijk.
Kijk voor de gein is naar JVC homecinema. Dat is pas weg gegooid geld man wat een rommel. ik had er vorige week nog 1 die nog maar 2 jaar oud was en nu al alle tig losse contacten in de voeding.
bose geeft wel een hele goede service.
maar wat zou je anders willen kopen dan? en wat wil je?
m
Op 5 december 2005 17:41:18 schreef Jan Bot:
Hallo,Ik kwam een tijdje terug deze installatie tegen in de winkel.
mvg Jan Bot
Een kleine reactie..... bose werkt met satelietspiekers (= klein = geen warm geluid) de warmte moet komen uit de basbox... ( eigenschap van bas is dat het geabsorbeerd wordt door alles wat in de buurt staat) Als je hier wat bas geluid uit wilt halen zul je hem dus op een centrale plaats in het zicht neer moeten zetten.
Het concept waar men mee werkt is dus fout. De beste speaker is een grote speaker. Kijk maar eens wat in geluidsstudios hangt. Dat is zeker geen Bose. Hoe mooi de techniek ook is... Bose=troep... je kan voor die 1000 euro een veel beter systeem kopen.... Tenzei je gehoor zo slecht is dat je toch geen lage tonen meer kan horen.... zo genoeg gezeken. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Op 5 december 2005 20:54:22 schreef beertje_01:
gewoon her en der wat goede afdankers vinden.
en soms wat geluk hebben.
Ik ging uit van aanschaf nieuw, en zelfs bij zelfbouw en aankoop nieuw van drivers, hout e.d. mag je blij zijn als je onder de mille blijft voor een goed systeem.
Ik voor mij zou op zoek gaan naar een set tweedehands QUAD ESL63s (moet je er nog iets van 500 euro bijleggen....) 
beertje_01
hetgeen ik spijtig vind is dat ze niks deftig meer maken. zoals je zegt rap losse contacten in de voeding en wat nog allemaal.....
al de versterkers die ik gebruik zijn beestjes van in de jaren 70. nieuwe elco's er in (een beetje deftig maar moet geen extreme €'s kosten). desnoods eindtrap opnieuw biassen of reparere en nieuw instelpots erin desnoods en het werkt weer.
bij mij kan het er niet in dat met de hedendaagse technologie men zo'n rotzooi op de markt gooit.
koppelcondensatoren zijn beter als vroeger alsook de elco's.
heb hier een marantz model 1050 eindtrap. binnenkort voeding is even reviseren (elco's wat oud).
ze mogen met het meest geavanceerd systeem komen dat op de consument markt is maar ik geef dat ding niet af.
tenzij je natuurlijk met een deftige buizentrap komt alhoewel daar ook al prul van op de markt is.....
en dan de clue:
ga eens naar het containerpark ofzo of grofvuil. daar kan je soms mooie dingen oppikken. desnoods herstellen hé.
maar ja dat mag hier niet..... das echt zo stom hé. ik wil recycleren en ik mag ni grrmmmbl ik wordt zot van die wereld.
ja srry voor off topic gaan maar kwordt pissed van da gedoe. kdenk dak binnenkort is hifizaak gaan binnenstappen met theorie over kabels in mijn kopje
verkopers treiteren da lucht soms op.
en kweetni als je nu zelfbouw het simpel houd en 2 gainclones ofzo bouwt en daarbij dan leuk speakers dta zal zowiezo goed klinken tegenover die bose. en dan blijf je ook onder de 1000€
ok dat is dan nog niet het van het maar beter als de bose vind ik
ahja ik hou persoonlijk van een hoorn systeem. nadeel is veel ruimte. maar als ik ga draaien op grotere locaties gebruik ik dat en dat klinkt echt goed toch zeker voor feestjes ofzo.
want eerlijk gezegt een line array is niet mijn smaak als ik da mag zeggen heb het nog niet deftig horen klinken tot hiertoe.
Ze hebben me nog niet kunnen verklaren hoe ze met 3 speakers surround sound creeren...
Afgezien van het geluid schermt Bose met veel kreten die ze niet waar kunnen maken.
Gadget_inc
Op 5 december 2005 22:41:09 schreef Henry S.:
Ze hebben me nog niet kunnen verklaren hoe ze met 3 speakers surround sound creeren...Afgezien van het geluid schermt Bose met veel kreten die ze niet waar kunnen maken.
Stond tijdens de presentatie van het geheel bij jou dan geen verkoper met de speakers heen en weer te springen ?Sorry hoor......willen we eerst meerdere kanaaltjes voor de verschillende fragmentjes klinkt namelijk lekker ruimtelijk ..... JAAAaaah maar dat krijgen wij wel in 2 speakers geperst hoor. AAAArgh !!!!
Moest het even kwijt....................
Ik denk dat ik hier iets zinnigs over te vertellen beb.
Ongeveer 15 jaar geleden heb ik mij 2 bose luidsprekers aangeschaft type 904 het topmodel.
Ondanks dat er electronische aanpassingen met een voorversterker moesten worden gedaan had ik er vertrouwen in.
Net zoals in b.v het naaldmodel van B&O moeten de lage tonen met te weinig kast worden opgehaald.
Tevens moeten de hoge tonen door een te grote conusdiameter worden bevoordeeld.
Het slechte van deze veel te dure luidsprekers is de paneelresonantie.
De bovenzijden van dze luidsprekers waren van 30 mm MFD plaat maar het front en achterpaneel van 3mm plastic.
Helaas is dat niet voor niets gedaan .
Het gros van de gebruikers waarderen het vervormde geluid.
De firma bose is er niet op uit om goede maar commercieel
verkoopbare te maken.
Wie echt goede wil zien www.elcotronic.be
zweetvoetje
Free the whales!
Koop op marktplaats.nl een setje kef104's. Zijn ook hele lekkere luidsprekertjes.
Over het algemeen zijn de topmodellen uit de jaren 70 toch veel beter dan al die surround rotzooi.
Ik kan me nog wel herrinneren op de één of andere expo geweest te zijn, waar ook creative met zijn surround systeem stond. Die hadden hun eigen huiskamer gemaakt, en hun topmodellen erin. Ik kwam daar binnen, en daar draaiden ze de film star-wars1. Die pod-race-scene. En ik kan niet ontkennen dat er VEEL geluid was. MOOI was het NIET. Het was alleen maar een berg laag gerommel; met ergens in de verte nog een beetje andere frequentiespectrum. Maar het gebied 40Hz was nogal oververtegenwoordigt.
Sindsdien hebben die subwoofer-systemen voor mij afgedaan. Allemaal veelste kleine basboxjes, waar alleen maar een diep gerommel uit komt. Geen goed geluid.
Wardje
Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening
Op 5 december 2005 21:05:48 schreef mark m:
kt88 heeft gelijk. het set is bedoelt voor de wat oudere mensen 45+ vaak hebben dit soort mensen weinig verstand van apparatuur en kijken ook niet vaak dvd, maar ze dan een dvd willen kijken kunnen ze dat ook omdat de installatie gewoon heel simpel, vooral de ab is lekker makkelijk.
Daar zou je van versteld staan.
Omdat deze mensen het geld er voor hebben .
Ken je het verhaal van de vos en de druiven?
Anoniem
eigenlijk wel jammer van bose,
1 het is duur
2 het is oer lelijk
3 iedereen trapt der in
4 het klinkt nergens naar
5 iedereen zegt van wel
Wat vind ik der slecht aan? bose bouwt simpel een speaker kast bouwt die volgens hun mooi is. en bouwt der dan een filter in die ook zo veel moet doen.
dan komt hun processor der nog bij. Je zult versteld staan hoeveel bewerkingen bose op het geluid uitvoert voordat jij het in je oren krijgt.
Je word gewoon genaait met de broek an.
Dan luister ik liever naar een electrostaat speaker
Op 6 december 2005 23:40:57 schreef Theo B:
eigenlijk wel jammer van bose,1 het is duur
2 het is oer lelijk
3 iedereen trapt der in
4 het klinkt nergens naar
5 iedereen zegt van wel
1-4 yep, marketing
5 bijna iedereen, zie de kracht van marketing
Wat vind ik der slecht aan? bose bouwt simpel een speaker kast bouwt die volgens hun mooi is.
En heel goedkoop is
en bouwt der dan een filter in die ook zo veel moet doen.
En ook geen drol kost
dan komt hun processor der nog bij. Je zult versteld staan hoeveel bewerkingen bose op het geluid uitvoert voordat jij het in je oren krijgt.
DSP's kosten bijna niks en zo wordt het iets exclusiefs en tevens ook heel ondoorzichtelijk. Hoppa, Bose kan weer wat marketingkreten verzinnen.
Je word gewoon genaait met de broek an.
Onder moto: Winstmaximalisatie!
Dan luister ik liever naar een electrostaat speaker
Hear! Hear!