Wounded in Action

Dit topic is gesloten

Op 13 december 2005 23:14:05 schreef Henry S.:
Je weet hopelijk waar ik op doel ;)

nog niet * hint *hint

het is al laat, morgen nog maar een keer lezen

-

*Hersenscheet*

/edit
Hier stond iets van:
400 leds in serie met een 50W voorschakelweerstand.
Maar was nvt.

Door 50Watt R kan je ook een paar mA sturen :+

[Bericht gewijzigd door JuuL op dinsdag 13 december 2005 23:49:13

Henry S.

Moderator

Op 13 december 2005 23:16:51 schreef Ganzz:
[...]

nog niet * hint *hint

het is al laat, morgen nog maar een keer lezen

Welke pipo gaat nou 50W verstoken?? |:(

was het lekker JuuL?

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Op 11 december 2005 13:31:42 schreef grotedikken:
Blijkbaar kan men tegenwoordig ook in de hogere regionen een grapje waarderen. Vroeger waren dat nogal stijve harken en azijnpissers.

Ik denk eerder dat jij en jouw visie zijn veranderd, niet de hoge-pief-standaard.

Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong
Henry S.

Moderator

Ik ken nog veel azijnpissers in vooral de hogere regionen.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.
Anoniem

Op 13 december 2005 23:42:44 schreef MichielPH:
[...]Ik denk eerder dat jij en jouw visie zijn veranderd, niet de hoge-pief-standaard.

Bedoel je dat ik softer geworden ben?
Nee, maar het is minder stijf dan vroeger. Meer het Amerikaanse model. Ingenieurs en werklieden werken gewoon samen aan het zelfde project, iedereen werkt naar eigen vermogen en kennis in teamverband.
Ik heb de indruk dat Nederland vandaag veel hierarchischer gebleven is. Je ziet bij Nederlanders zeer duidelijk het rang en standen verschil. Alleen al aan de kledij en vooral aan het gedrag. Niet dat het bij ons allemaal koek en ei is hoor, want er lopen ook genoeg achterbakse figuren rond die alleen maar vriendelijk zijn voor de schijn. Maar toch, die arrogantie en neerbuigendheid is bij ons wel voor een groot stuk verdwenen.

Op 13 december 2005 23:41:59 schreef Henry S.:
[...]
Welke pipo gaat nou 50W verstoken?? |:(

was het lekker JuuL?

het was een test opstelling, ik wou eens zien of er licht af kwam..

en er kwam toch even veel licht van zeg....

-

Op 14 december 2005 00:18:58 schreef grotedikken:
Ik heb de indruk dat Nederland vandaag veel hierarchischer gebleven is. Je ziet bij Nederlanders zeer duidelijk het rang en standen verschil. Alleen al aan de kledij en vooral aan het gedrag.

Kom nou, GD...
Waar zou zo'n groot verschil nou vandaan komen?
Andere Vlag, Waalse/Franse invloeden, andere wetgeving of een ander belastingstelsel?
Zóveel verschillen de Belgen toch niet van de Nederlanders?
Ik bedoel dat met de open grenzen alles zo verweven is dat je toch niet van een mentaliteitsverschil verschil kunt spreken. Daarvoor zijn we te gelijk...
Of het zijn echt de voorbeelden die ik stelde, die verantwoordelijk zijn voor de verschillen...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(
Mon nieuwe pic á €10 gesloopt:(
Jullie nog wat leed om mij mee te troosten:P

Woei! *heeft etsbak*

ik heb een half uurtje geleden me vinger gebrand
aan een spoeltje dat ik gesoldeerd had !!
ik heb nu een blaar op mijn vinger :-)

Cq3 cQ3

Op 24 december 2005 19:18:08 schreef Counter:
ik heb een half uurtje geleden me vinger gebrand
aan een spoeltje dat ik gesoldeerd had !!
ik heb nu een blaar op mijn vinger :-)

Mwah:D

Woei! *heeft etsbak*
Anoniem

JEEJ! Een dood-en-verderf topic! :D

Nu ik!

- Inderdaad, de gouwe ouwe, soldeerbout verkeerd om vastpakken, of iets te hard drukken (en dan uitschieten), of spetterende soldeertin, harskernen die kokend over je poten glijen, allemaal leuke brandplekjes...

- Vergeten een 400V, 250uF condensator te ontladen... En dan niet direct aan de elko zitten, maar omdat het een hele vage voedingsprint was, via een weerstand in serie. Ik zat 3 seconden lang vastgeplakt. (Leuk joh, dat spier-samen-knijp-effect! :()

- Nog meer condensatoren, van die kleine keramische klotedingen... Zit je btje te kutten met een flyback, lol, papier branden, etc... (Dat doe je nou eenmaal als 13-jarige...) MAar dan ga je even iets drinken, en ruim je zo wel op. Komt weer boven, raapt condensator op. Wat een rotklap! Niet grappig...

- Transformatoren, ook leuk... Je wil wel kloten met 230, maar niet met netspanning, conclusie: scheidingstrafo, en daat met beide pootjes aanzitten. Niet grappig, gelukkig sprong k weg, anders had k dit hier niet gescreven wss... |:( (Hier: WEL leuk, dat spier-samen-knijp-effect!)

- Weerstanden! Die zijn gevaarlijk! K heb egt wel tienduizend gaatjes overal in mn hand... Weerstanden uit een bakkie pakken, beetje lomp, is net als een speldenkussen.

- Koperdraad, ook leuk. Je bent druk een spoel aan het wikkelen, en omdat je koperdraad zo heerlijk dun is, snij je je in je poten... Heee, waarom is mn spoel rood?... F%^K! Mn vinger!

- Kopderdraad, part 2: als je koperdraad jat uit ouwe spoelen, zit altijd van die leuke lak op, die van die leuke puntjes vormt als je het draad lostrekt. Draad met heleboel lak-puntjes er aan... Heeej, nog meer rood...

- Spark gaps: pak NOOIT een spark gap vast om hem te verplaatsen 2 seconden nadat alles uit en los is... Roodgloeiende bouten zijn niet grappig... :(

- Dynamo's! Die zitten op een fiets, en fietsen zijn gevaarlijk! Zo van, fiets, fiets, fiets, VAL! Auw... :'(

Hehe, nog meer sterke verhalen? :9~

Op 24 december 2005 23:57:43 schreef Lil Pimmetje:
Hehe, nog meer sterke verhalen? :9~

Heb je alle 18 pagina's al gelezen:P?
Er was vroeger nog zo'n topic.

Woei! *heeft etsbak*

Al een beetje van je finciëel verlies teboven gekomen, jossie?

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Anoniem

Jaaaa :D Ik heb ALLE 18 pagina's gelezen, maar ik wil meer! meeeer! MEEEER!!! :D

luxeon led aangesloten en gehoopt dat een 0,5 watt weerstand het wel even zou houden..

niet dus..

en ik heb gevoelt of hij niet te warm werd, daarom heb ik de kleurcode nog steeds in mijn vinger staan.

-

Op 25 december 2005 11:36:53 schreef Fantomaz:
Al een beetje van je finciëel verlies teboven gekomen, jossie?

Mja, als ik mijn rekening bekijk lukt het wel weer >:)

Woei! *heeft etsbak*

Bah, ben ik er bijna overheen mol ik weer een pic:(:(:(.

Misschien maar is op zoek naar een andere hobby, of naar onderdelen op zoek gaan die niet zo snel kapot gaan:P.

Woei! *heeft etsbak*
Hugo Welther

Moderator

Op 1 januari 2006 01:10:01 schreef jossie14:
Bah, ben ik er bijna overheen mol ik weer een pic:(:(:(.

Misschien maar is op zoek naar een andere hobby, of naar onderdelen op zoek gaan die niet zo snel kapot gaan:P.

Probeer het eens met buizen?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 1 januari 2006 02:25:45 schreef Hugo Welther:
[...]
Probeer het eens met buizen?

Die gaan nog snelller kapot, en anders zorgt mijn broertje daar wel voor>:).

Woei! *heeft etsbak*

lol, hoe krijg je het voor elkaar :P
Heb je voedig met stroombegrenzing?

Ik heb er trouwens ook eentje opgeblazen laatst
Maar heb er een maand over gedaan ofzo :D

[Bericht gewijzigd door JuuL op zondag 1 januari 2006 02:48:36

Op 1 januari 2006 02:47:45 schreef JuuL:
lol, hoe krijg je het voor elkaar :P
Heb je voedig met stroombegrenzing?

De LM78M05 is voor de voeding/stroombegrenzing:D

Een kabeltje tikte tegen een gnd pin van mn voeding, en alle stroom moest door de wisp + 47R weerstandje. Nu is de chip doorgebrandt.:(

Woei! *heeft etsbak*

Jij test natuurlijk ook zo:
http://home.versatel.nl/even-snippert/testsetup2.JPG
:D:D

En dat is me gelukt zonder iets door te laten branden :D:D

Op 1 januari 2006 02:52:29 schreef JuuL:
Jij test natuurlijk ook zo:
http://home.versatel.nl/even-snippert/testsetup2.JPG
:D:D

En dat is me gelukt zonder iets door te laten branden :D:D

Hehe, ik wou even testen of de pic ook MCLR gaf in rust .. en toen flipt zon draadje tegen men breadboard aan:(:(
Ik merkte het omdat ik een brandlucht rook:P
wha,bonk,etc

Woei! *heeft etsbak*
free_electron

Silicon Member

Op 2 december 2005 14:55:36 schreef DC2PCC:
[...]

woehaaaahaaaaaaaaa. Zo hoort het !
vijs ze maar een poot uit.

bij mij in de klas was 't ook altijd : he psst, eef eens uw schakeling ...

ik zo ooit iets met een 555 doorgegeven. alleen had ik de ondensator op poot 5 in kortsluiting gezet ...
en da wilde maar niet werken ..... hehehehe.

de leraar stuurde mij eens om een autobatterij naar het leslokaal van een andere leraar om een of andere proef te doen. Had via de interkom gevraag of ie ene mocht gebruiken. ( de zijn was plat )

ik achter batterij, leraar gans die sateboetiek opgesteld. da ding werkte niet ... verdikke . bedrading gecontroleerd. na 15 minuten toch de klemspanning van de batterij gemeten. 4 volt. Verdikke die is leeg.

leraar duwt op de knop van de intercom ( iedereen kon meeluisteren ) hela die batterij dat we komen halen zijn, is niet geladen ... reactie van de andere kant : ge hebt gij nie gezegd dat ge een geladen batterij nodig had.

woehahaha. achteraf bleek dat die twee leraars elkaar niet konden luchten. practical joke.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Dit topic is gesloten