Het bouwen van een programmeerbare schakelklok

Hoi jossie14,

Bedanktvoor je snelle terugkopeling, ik heb lopen zoeken op die site, maar ik kom er niet uit. Ik heb zelf ook lopen uitzoeken, maar kom er niet uit. Ken jij me verder helpen???

Met Vriendelijke groeten, harold01

Hoi Free electron,

Gelukkig nieuwjaar en de beste wensen voor 2006. Ik heb een vraag, ik heb van jou een schema gekregen van een schakelklok. en nog bedankt hiervoor.

Dit is het schema wat ik van je heb gehad, een goed schema.

http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=KLOK.pdf

Ik wil het volgende programmeren in C, kun je me hierbij helpen????

De schakelklok kan geprogrammeerd worden voor maximaal een week en schakelt 220 volt en maximaal 500 watt.Als je het loskoppelt van de pc, moet deze schakelklok werken , hij moet de tijd laten zien via een LED scherm.

P.S: Uiteraard tegen betaling!!!!!!

Oke alvast bedankt, harold.

Goeieavond allemaal,

Kan iemand mij helpen met bovenstaande probleem???Alvast bedankt, harold.

Mja,
Met bovenstaand schema kan niet iedereen je helpen (8051 is echt iets Free_only).
Iets aangepast met een pic kan ik het wel

Woei! *heeft etsbak*
free_electron

Silicon Member

Op 5 januari 2006 21:30:29 schreef jossie14:
Mja,
Met bovenstaand schema kan niet iedereen je helpen (8051 is echt iets Free_only).
Iets aangepast met een pic kan ik het wel

plak er dan een pic in he!

@harold Je hebt een compiler zeg je voor de 8051. Heb je al ooit eens iets geprogrammeerd in je leven ? Zoniet : smijt die compiler dan maar weg ( waar heb je die eignelijk voor gekocht dan ? )

En heb je al eens iets elektronisch in elkaar gezet ?

Ik snap dit bombardement van 'pointless' vragen niet. Een schakelklok maken is nu toch niet zo moeilijk.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Huiswerk maken is vermoeiend hoor :-)

pointers don't kill programs, programmers kill programs

Op 5 januari 2006 22:34:34 schreef sven:
Huiswerk maken is vermoeiend hoor :-)

:P
Maw, ik denk dat dit geen huiswerk is. Daar is het veel te ingewikkeld voor.

Woei! *heeft etsbak*

Op 4 januari 2006 18:30:34 schreef Harold01:
Hoi jossie14,

Bedanktvoor je snelle terugkopeling

Een terugkoppeling is iets in een versterker(voor iemand erover begint, ook in andere dingen)... Tis precies je favoriete woord!

Op 5 januari 2006 22:45:53 schreef The Headhunter:
harold is bang dat wij ons vervelen.

bezigheidstherapie noemt men dat;)

Woei! *heeft etsbak*
free_electron

Silicon Member

Op 5 januari 2006 22:47:39 schreef Bertrix:
[...]

Een terugkoppeling is iets in een versterker(voor iemand erover begint, ook in andere dingen)... Tis precies je favoriete woord!

das tegenkoppeling ( nuja ook dat is een terug koppeling ofte servo mechanisme )
dus je hebt gelijk

damn nu heb ik eens niks om over te zagen.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
free_electron

Silicon Member

Op 5 januari 2006 22:47:44 schreef jossie14:
[...]
bezigheidstherapie noemt men dat;)

inderdaad.
bezigheidstherapie voor zwakzinnigen : wasspelden maken of anders CO'ers bezighouden

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Hoi Free_electron,

Beadnkt voor je snelle terugkoppeling. Ik heb wel een aantal schema's ontworpen en geprogrammeerd. Maar ik zit in deze schakeling te kijken , hoe ik dit het beste kan aansturen in C.Zou je mij kunnen helpen , met een vb programma, of met deze schakeling. ik wil er uiteraard voor betalen. Ik hoop dat ik snel een reactie van je krijg. Oke alvast bedankt, harold01.

Op 14 december 2005 20:52:26 schreef Harold01:
Goeieavond allemaal,

ik moet een electronische

Op 6 januari 2006 21:45:49 schreef Harold01:
ik wil er uiteraard voor betalen.

Harold01, ik heb een boek waarmee je je techniek nog kunt perfectioneren, ik heb het net uit: "Distubing computer forum users by social engineering" van "Rip Off".

Een van de tips is altijd hetzelfde vragen... Verder moet je altijd dingen vragen die je weet die niet kunnen. Er stond bij dat bij elektroforums het nuttig kan zijn te lullen over LED's

[Bericht gewijzigd door Bertrix op vrijdag 6 januari 2006 22:37:09

Het grootste probleem lijkt mij de koppeling met een USB poort, de rest kan door een PIC worden geregeld !

Op 8 januari 2006 19:34:45 schreef MMSoft:
Het grootste probleem lijkt mij de koppeling met een USB poort, de rest kan door een PIC worden geregeld !

nee het grootste probleem is de kennis van de TS de rest is peanuts.

Op 27 december 2005 19:28:07 schreef free_electron:
bedankt voor de snelle terugkoppeling allemaal.
weet je wat dit is ? BEZIGHEIDSTHERAPIE !

Jammer van de tijd die je er ingestopt hebt ! ;(

beetje gek

Op 8 januari 2006 19:34:45 schreef MMSoft:
Het grootste probleem lijkt mij de koppeling met een USB poort, de rest kan door een PIC worden geregeld !

Welnee joh, daar is de FT232BM voor;)

Woei! *heeft etsbak*

Kan ik die gewoon tussen een USB poort en de USART van de PIC aansluiten ?

Edit:
En hoe zit het met de PC software, zijn daar drivers voor nodig ?

[Bericht gewijzigd door MMSoft op zondag 8 januari 2006 20:02:32

Op 8 januari 2006 20:01:17 schreef MMSoft:
Kan ik die gewoon tussen een USB poort en de USART van de PIC aansluiten ?

Edit:
En hoe zit het met de PC software, zijn daar drivers voor nodig ?

Jep.
drivers kun je zo halen van de fabrikant;)
Zie Voti / datasheet/whatever

Woei! *heeft etsbak*

Dat zeg ik het grootste probleem is kennis, de onderdelen zijn peanuts.

Dan is die Schakelklok met een PIC + FT232BM + Display + een handje vol onderdelen te maken !
(Het is zelf mogelijk om deze DCF gestuurd te laten lopen :) )

Op 8 januari 2006 20:24:19 schreef MMSoft:
Dan is die Schakelklok met een PIC + FT232BM + Display + een handje vol onderdelen te maken !
(Het is zelf mogelijk om deze DCF gestuurd te laten lopen :) )

Jep, is inderdaad niet zo heel erg moeilijk.

Woei! *heeft etsbak*

Heb net een wekker met DCF klaar (draait proef) met een PIC16F876A.
Deze heeft ook een USART.
Toeval wil dat deze 2 pennen ook nog vrij zijn ook !
Deze is om te bouwen naar een schakel klok met 2 uitgangen.
(dan zitten alle pennen vol)
Als Display is er een LED display gebruikt.

Hoi Free_Electron,

Ik zit met het volgende , ik heb een schema van jou gekregen, dit is het schema wat ik van je heb gehad, een goed schema.

http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=KLOK.pdf

De schakelklok kan geprogrammeerd worden voor maximaal een week en schakelt 220 volt en maximaal 500 watt.Als je het loskoppelt van de pc, moet deze schakelklok werken , hij moet de tijd laten zien via een LED scherm.

Ik heb een vraag over het schema, als je hem loskoppelt van de pc, werkt de schakelklok nog???Want hij moet nog werken als je hem loskoppelt van de pc. Heb je hiervoor geen onafhankelijke teller nodig + batterij die de schakelklok laat werken???

Alvast bedankt, harold01.