dwjbosman

Dit topic is gesloten

Hallo,

Ik heb vanuit mijn bedrijfje vandaag een voor sommige gebruikers mogelijk een interessant product aangekondigd. Prompt werd het draadje verwijderd met de melding dat dit reclame is. In de forum FAQ staat niets vermeld over reclame en posten. Ik stel voor dat dat erbij wordt gezet of dan men voortaan niet zo flauw reageert.

met vriendelijke groeten,
Dinne Bosman

KT88

Overleden

Uit de FAQ:

Wat zijn de regels van het forum?

De berichten moeten als onderwerp 'elektronica' hebben. Berichten die niets met elektronica te maken hebben, worden verwijderd of gesloten. Een uitzondering hierop zijn berichten over de site zelf die in 'Site feedback' of 'Lieve moderators' sectie komen. Ook overdreven reclame voor een website of een product is niet toegestaan.

Een forumlid die een ander in een topic aan een IC-tje helpt vallen we niet over, bedrijven die artikelen aanbieden wel.
Dat kan via de sectie vraag- en aanbod, of het aanvragen van een banner op het forum.

Hopelijk is dit nu duidelijk voor u.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Een quotje uit de faq dan maar.

Wat zijn de regels van het forum?

De berichten moeten als onderwerp 'elektronica' hebben. Berichten die niets met elektronica te maken hebben, worden verwijderd of gesloten. Een uitzondering hierop zijn berichten over de site zelf die in 'Site feedback' of 'Lieve moderators' sectie komen. Ook overdreven reclame voor een website of een product is niet toegestaan.

Te laat :)

AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence

Wat zijn de regels van het forum?

De berichten moeten als onderwerp 'elektronica' hebben. Berichten die niets met elektronica te maken hebben, worden verwijderd of gesloten. Een uitzondering hierop zijn berichten over de site zelf die in 'Site feedback' of 'Lieve moderators' sectie komen. Ook overdreven reclame voor een website of een product is niet toegestaan.

Verder zijn illegale praktijken (zoals cracks, warez en dergelijke) ook niet toegestaan.

ik ook

[Bericht gewijzigd door Joeri de Man op dinsdag 7 maart 2006 00:17:49

LED there be light

Het staat wel degelijk in FAQ

Ook overdreven reclame voor een website of een product is niet toegestaan.

Zelfs bijna helemaal bovenaan.

Ja, wetten zijn ook zo soepel opgesteld, zodat het een groot beslag heeft :P

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Op 7 maart 2006 00:12:01 schreef dwjbosman:
Ik heb vanuit mijn bedrijfje vandaag een voor sommige gebruikers mogelijk een interessant product aangekondigd.

Niet alleen vandaag. Elke post die je tot nu toe hebt geplaats bevat een commercieel getinte reactie met een url naar je site.

Plaats gewoon een reclame banner, steun je ook nog eens de site.

Volgends mij valt hier ook onder het reageren op meerdere topics, en vertellen wat voor leuk product je bedrijf verkoopt.

Edit Weer te laat :(

LED there be light
Alain

Webhoster

Op 7 maart 2006 00:16:04 schreef KT88:
Uit de FAQ:
[...]
Een forumlid die een ander in een topic aan een IC-tje helpt vallen we niet over, bedrijven die artikelen aanbieden wel.
Dat kan via de sectie vraag- en aanbod, of het aanvragen van een banner op het forum.

Hopelijk is dit nu duidelijk voor u.

Check ook ff zijn post-history. Die kerel denkt dat hij hier een plekje heeft gevonden om gratis reclame te maken...

edit: ook te laat :P

En niet zomaar te laat 3 hele minuten te laat!

LED there be light

Ziet ernaar uit dat de harde kern zich er flink aan stoort.

Henry S.

Moderator

het was nog niet opgevallen, bedankt jongens >:)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

graag gedaan heh, hoor bij je inwijding, hulp van de leden :D

LED there be light
GJ_

Moderator

@dwjbosjesman
Reclamemaken via een forum is overal "not done" en zal eerder als antireclame tegen je werken. Van een flauwe reactie is dus geen sprake, en ik neem aan dat jij dat verdomd goed weet. De vermoorde onschuld uithangen trapt niemand in.
Ik verkoop heeel soms ook wel eens wat via het forum, maar dan wordt er geen of weinig winst gemaakt tenzij het een profesionele klant betreft. CO-leden hebben via HUN eigen forum toch wel een beetje recht op uiterst scherpe prijzen.
Let ook op bijvoorbeeld de handelwijze van VOTI: adverteren in een banner en via het forum alleen technische adviezen geven.

Als een discussie zover is dat de overige forumleden er niks meer van kunnen opsteken vraag ik de klant MIJ te mailen, NIET andersom. De commerciele kant van de zaak wordt dan dus BUITEN CO om afgehandeld. Deze afhandeling wordt dus altijd door de klant geinitieerd op een voorzichtige uitnodiging van mij.

Dus voorzichtigheid is geboden: als je teveel reclame op fora maakt keert dit zich uiteindelijk altijd tegen je. En als je gewoon actief meedoet en links en rechts wat adviezen geeft weten de mensen je toch wel te vinden.

Hallo iedereen,

Het klopt dat ik op enkele draadjes (CNC) gereageerd heb en daar inderdaad via links wel een 'beetje' recelame heb zitten maken. Ik heb echter ook steeds wel wat info toegevoegd. Bovendien heeft men het in de FAQ dus over "overdreven" reclame. Dat is natuurlijk al weer snel subjectief.

Het draadje wat op slot is gezet wilde ik starten om te kijken of er uberhaupt interesse is in sensoren interfacing op de manier die wij aanbieden. Met een discussie is beter in te schatten wat er nog aangepast moet worden (wensen van potentiele kopers). Dat kan niet zo goed met een banner.

Ik ken ook mensen die het op de volgende manier doen: fake id aanmaken en dan een 'onschuldige' vraag stellen. Waar dan weer door een andere 'fakeid' weer op gereageerd wordt. Dan vind ik mijn manier van producten aanprijzen nog constructief en dus niet overdreven.

groeten,
Dinne

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
klein is fijn

Moderator

Op 7 maart 2006 10:07:08 schreef dwjbosman:
Het klopt dat ik op enkele draadjes (CNC) gereageerd heb en daar inderdaad via links wel een 'beetje' recelame heb zitten maken. Ik heb echter ook steeds wel wat info toegevoegd.

De info staat er ook nog, alleen de reclame is weg.

Maar, mag ik je er even op wijzen dat je je gewoon geen gebruik maakt van de mogelijkheden? Ondertussen hebben tientallen mensen door de ophef naar jouw user-pagina gekeken, en het vak van "homepage" is nog steeds leeg.. :)
Ook mag je best in je signature een link neerzetten naar je eigen homepage. Mogelijkheden genoeg om het niet overdreven te doen dus.

Hallo,

Ik ben het in princiepe wel eens met de moderators. Maar zet dan in de FAQ: geen reclame, ipv overdreven reclame.

Ik zal wel mijn best doen om iets nuttigs toe te voegen (als ik daarvoor af en toe een linkje terug mag plaatsen). Ik hoop dat ik hiermee nog aan kan geven dat ik niet met al te kwade bedoelingen bezig was.

groeten,
Dinne

GJ_

Moderator

Al goed. Ik heb in mijn signature ook een linkje zitten. De CO-leden vallen een beetje buiten mijn doelgroep, maar op diezelfde manier hebben vele anderen het ook gedaan: niet overdreven maar er wordt wel deglijk naar gekeken.

.

[Bericht gewijzigd door NV Lambik op dinsdag 28 november 2006 19:37:59

Henry S.

Moderator

Op 7 maart 2006 10:07:08 schreef dwjbosman:
Hallo iedereen,

Het klopt dat ik op enkele draadjes (CNC) gereageerd heb en daar inderdaad via links wel een 'beetje' recelame heb zitten maken. Ik heb echter ook steeds wel wat info toegevoegd. Bovendien heeft men het in de FAQ dus over "overdreven" reclame. Dat is natuurlijk al weer snel subjectief.

In elk topic hetzelfde gezaag, dat heet spam.

Het draadje wat op slot is gezet wilde ik starten om te kijken of er uberhaupt interesse is in sensoren interfacing op de manier die wij aanbieden. Met een discussie is beter in te schatten wat er nog aangepast moet worden (wensen van potentiele kopers). Dat kan niet zo goed met een banner.

Die post is verwijderd om dat het een stuk produkt voorstelling was, spam.

Ik ken ook mensen die het op de volgende manier doen: fake id aanmaken en dan een 'onschuldige' vraag stellen. Waar dan weer door een andere 'fakeid' weer op gereageerd wordt. Dan vind ik mijn manier van producten aanprijzen nog constructief en dus niet overdreven.

groeten,
Dinne

Misschien ben jij zo naief... wij niet.

Al met al spam, verboden in nederland, wees blij dat we het zo afhandelen en niet via een formele klacht.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dwjbosman:

Hallo iedereen,

Het klopt dat ik op enkele draadjes (CNC) gereageerd heb en daar inderdaad via links wel een 'beetje' recelame heb zitten maken. Ik heb echter ook steeds wel wat info toegevoegd. Bovendien heeft men het in de FAQ dus over "overdreven" reclame. Dat is natuurlijk al weer snel subjectief.

Gedraag je dus niet zo achterlijk, want je weet heel goed wat je doet. Door te zeggen: "Ik heb echter ook steeds wel wat info toegevoegd" gooi je je eigen glazen in.
Kom op joh, sponsor CO! Neem een banner..!! (He niet weer een banner... ;-) )

"Ik heb echter ook steeds wel wat info toegevoegd"

ge... info over zijn producten. :( :r

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Zo'n A/D interface kaart is best interessant...
Maar je kunt dat volgens mij beter hier zetten : ------------------------->

En wat een klets dat die 'sensoren' 3 euro kosten.
je betaalt er ergens anders nog geen 1 euro voor!

Dit topic is gesloten