Ziet er goed uit !!!
Evenals je andere schema van de DACg met TTL en Beamuitgangen.
Nu we weten hoe het schema eruit ziet van de DACg kunnen we misschien zélf printjes laten maken van de schema's, inclusief voedingje op één print.
Bijna iedereen onder ons gebruikt de DACg, dus er zal zeker interesse zijn in de layout.
Wie kan er etsen???
12 of 16 bits DAC ??
Met alle respect, maar je hebt toch een MOT1 ?
Ik denk niet dat je het verschil ziet tussen 8, 12 of 16 bits scanning met een MOT1.
Zéker niet in een beamshow en ook niet met het projecteren van een plaatje op een muur met een kleine scanhoek.
Volgens mij kan Popelscan niet eens 16 bit verwerken!
Veel te traag daarvoor.....
Maar het zou wel mooi zijn, ja...
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Dnstje
Elektro/laser/lichtdude enzo* http://yoshinon.dnstje.nl/
Pff, niet met hem over de mot-1 prate
.
hij heeft die tijdperk allang achter gelaten.
de M6008 wil hij met 12bits aansturen. alleen de schema hebben we, nu nog de driver voor mamba of evt popelscan en andere laser software.
de schemal met ttl outputs had ik een beetje bedacht omdat guido het niet woude geefe maargoed. met dank aan elektrogek van de ttl chips
.
zal misch ff kijken of ik een printje kan ontwerpen voor de dacs.
Op 19 maart 2006 14:32:55 schreef ScanTech:
12 of 16 bits DAC ??
Met alle respect, maar je hebt toch een MOT1 ?Ik denk niet dat je het verschil ziet tussen 8, 12 of 16 bits scanning met een MOT1.
Zéker niet in een beamshow en ook niet met het projecteren van een plaatje op een muur met een kleine scanhoek.Volgens mij kan Popelscan niet eens 16 bit verwerken!
Veel te traag daarvoor.....Maar het zou wel mooi zijn, ja...
Dnstje
PCB Printje,
http://dnst.be/laser/schema's/DacD-PCB.gif
Mischien zitten er foute in, maar als ik zo kijk niet.
Groen is de printsporen
Rood is kabeltjes/brugdraadjes
blauw letters.
en voor de eagle bestand.
T.Assies
Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield. Ik maak ze mogelijk. Ik kan je pijn en lijden laten zien. In tegenslag vind ik hoop, in de verhalen die ik hoor inspiratie. Ik kan je veel vertellen. Wat ik doe? Ik ontdek. Mijn wereld is jouw wereld.
DNST: volgens mij heb je dit gedaan met de autorouter of niet ?
Het is namelijk een dubbelzijdig printje.. met haakse hoeken (slecht!) en een paar sporen overlappen zelfs! enkele draadbruggen zitten onder IC's. Eigenlijk slaat t printje helemaal nergens op
Als het gaat om een DAC print zal ik die van mij even posten. moment
/edit:
Rode lijntjes zijn Draadbruggen (2 stuks). Ik maak gebruik van connectoren omdat Eagle Light als restrictie heeft dat de grootte maximaal een halve eurokaart mag zijn!
De connector helemaal bovenaan is de paralelle poort (ik heb een verloopje van een connector die in de koffer zit naar een connector voor op de print gemaakt)
Links onder TTL output voor doorlus naar een eventueel volgende print
Rechtsonder voeding (links en rechts resp. + en - 12 volt, midden +5 volt en de 2 rijen lniks van het midden is GND
meest rechtse connector gaat naar de motortjes.
Voedingsprint kan ik ook posten als daar vraag naar is. Ik ben bezig met standalone sturing dmv een PIC maar wegens tijdgebrek duurt dat nog even 
[Bericht gewijzigd door T.Assies op ]
Hé jongens, dit ziet er profi uit !!!!
Nu nog een etsboer vinden die ze wil etsen.
Bij een afname van 15 ofzo moet er toch wel korting te bedwingen zijn??
Zou het makkelijker zijn als er een layout was waar al de voeding op zit én de LPT-connector (net als bij de DACg)
Dan is het het solderen en gelijk beginnen met laseren.
Als ik dat voedingje van Guido zo bekijk zit er niet veel meer op dan een kleine trafo en 'n paar spanningsregelaars.
Moet passen op een halve eurokaart.
@T.Assies: is dat niet een leuke uitdaging?
Ga ik vast zoeken naar een etsboer.
Mensen die ook interesse hebben in deze 'DACco'-print: even reageren dus...
T.Assies
Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield. Ik maak ze mogelijk. Ik kan je pijn en lijden laten zien. In tegenslag vind ik hoop, in de verhalen die ik hoor inspiratie. Ik kan je veel vertellen. Wat ik doe? Ik ontdek. Mijn wereld is jouw wereld.
Op 20 maart 2006 19:18:13 schreef ScanTech:
Hé jongens, dit ziet er profi uit !!!!
Nu nog een etsboer vinden die ze wil etsen.
Bij een afname van 15 ofzo moet er toch wel korting te bedwingen zijn??Zou het makkelijker zijn als er een layout was waar al de voeding op zit én de LPT-connector (net als bij de DACg)
Dan is het het solderen en gelijk beginnen met laseren.Als ik dat voedingje van Guido zo bekijk zit er niet veel meer op dan een kleine trafo en 'n paar spanningsregelaars.
Moet passen op een halve eurokaart.
@T.Assies: is dat niet een leuke uitdaging?
Ga ik vast zoeken naar een etsboer.Mensen die ook interesse hebben in deze 'DACco'-print: even reageren dus...
Ja ik kan wel een poging wagen, het probleem is dat eagle niet meer kan dan een halve eurokaart! Maar misschien is daar wel wat op te verzinnen 
/edit: ik bedenk me net, PCB + onderdelen, DAC,voeding alles in één, zou daar behoefte aan zijn? (als inkoopactie oid)
Dnstje
ah ok dat was mijn eerste print ontwerp met eagle. 
de roode strepen zijn draadjes btw. hoe anders kon ik het late zien?:P
kep de dac namelijk nog op een gaatjes print zitte.
schema er van is http://dnst.be/laser/schema's/dacwandler+ttl.jpg
verder nog heb ik een rijtje 10k weerstanden over de datapinnen gedaan parallel en die op de gnd aangesloten.
als ik hem aan zet blijft teminste alles uit. totdat ik hem aansluit op me pc.
zijn er ook nadelen ervan?
zie http://dnst.be/laser/schema's/dacwandler+ttl2.jpg
[Bericht gewijzigd door Dnstje op ]
T.Assies
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
slim, ga ik ook doen (anders krijg ik weer: ik laat hem maar even in de pc zitten, ik zoek het niet om hem eruit te hale, maar zo zou dat ook echt kunnen.
ik denk dat ik de print zelf ga etsen.
T.Assies
Hallo Laserfreaks... Ik zie dat hier veel mensen aardig wat kaas hebben gegeten over laser's ..
Ik heb eigenlijk een vraagje ,hier naast mij ligt een laser module (zo'n vierkant doosje) waar een kabelboom uitkomt met 6 draaden ..
Weet toevallig iem. waar deze allemaal voor dienen ,ik neem aan dat er een paar zijn voor de voeding maar waar is de rest dan voor?
De kleuren zijn: Rood ,Blauw ,Bruin ,Orange ,Groen en Geel ...
Het is een Groene Laser met deze opdruk: wavelength 532nm Max.Output 300mW
En wat is de voedingspanning ongeveer van zo'n module...
Al vast bedankt als iem. een idee-tje heeft..
roelke.nl
AVR powerd
roelke.nl
AVR powerd
Op 21 maart 2006 02:05:33 schreef Electrogek:
SCHREUWnee maar t grootste probleem is denk ik popelscan ombouwen (mamba kan je zo instellen
)
ik heb delphi gedownd (SHTTT)
zal uhm straks wel doorsturen
ledfreak
Moderator green laser forum http://www.greenlasers.co.uk/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
Op 21 maart 2006 02:27:51 schreef Me_vs_You:
Hallo Laserfreaks... Ik zie dat hier veel mensen aardig wat kaas hebben gegeten over laser's ..
Ik heb eigenlijk een vraagje ,hier naast mij ligt een laser module (zo'n vierkant doosje) waar een kabelboom uitkomt met 6 draaden ..
Weet toevallig iem. waar deze allemaal voor dienen ,ik neem aan dat er een paar zijn voor de voeding maar waar is de rest dan voor?
De kleuren zijn: Rood ,Blauw ,Bruin ,Orange ,Groen en Geel ...
Het is een Groene Laser met deze opdruk: wavelength 532nm Max.Output 300mW
En wat is de voedingspanning ongeveer van zo'n module...Al vast bedankt als iem. een idee-tje heeft..
klinkt als een kale dpss module met tec koeling zonder voeding / driver
zonder verdere specs zou ik hem vooral niet aansluiten want je blaast waarschijnlijk de laser diode meteen op
kan je een plaatje posten ? of mailen ?
Op 21 maart 2006 10:46:45 schreef ledfreak:
[...]klinkt als een kale dpss module met tec koeling zonder voeding / driver
zonder verdere specs zou ik hem vooral niet aansluiten want je blaast waarschijnlijk de laser diode meteen op
kan je een plaatje posten ? of mailen ?
Hier een plaatje...
vraagje: als er Max 300mW opstaat hoeveel Watt is dan ongeveer de laser...
alvast weer bedankt voor de reactie's
T.Assies
Op 21 maart 2006 02:05:33 schreef Electrogek:
SCHREUWnee maar t grootste probleem is denk ik popelscan ombouwen (mamba kan je zo instellen
)
Mijn dac is maar 8 bits dus ik denk niet dat je er wat aan hebt 
ledfreak
Op 21 maart 2006 19:22:56 schreef Me_vs_You:
[...]Hier een plaatje...
vraagje: als er Max 300mW opstaat hoeveel Watt is dan ongeveer de laser...
alvast weer bedankt voor de reactie's
heb je even gemaild met wat info
muddy
Op 21 maart 2006 19:59:47 schreef ledfreak:
[...]heb je even gemaild met wat info
Heej Ledfreak Thanks for the info...
Ik heb nog ff in de doos met onderdeeltjes zitten snuffelen en ben deze print tegen gekomen...
Hier zit dus ook de stekkerverbinding op die aan de lasermodule zit... is dit nu de driver of voeding (beveiliging) of misschien wel beide in één?
ledfreak
Op 21 maart 2006 21:07:16 schreef Me_vs_You:
[...]Heej Ledfreak Thanks for the info...
Ik heb nog ff in de doos met onderdeeltjes zitten snuffelen en ben deze print tegen gekomen...
Hier zit dus ook de stekkerverbinding op die aan de lasermodule zit... is dit nu de driver of voeding (beveiliging) of misschien wel beide in één?
dat ziet er wel uit als een laser diode en tec driver inderdaad
ik zou hem ff aansluiten zonder laser en ff de uitgangs spanning meten maar het ziet er wel goed uit zo te zien
rechts de ingangs spanning links boven laser aansluiting en links onder is blanking waarschijnlijk