Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 18 maart 2006 20:51:59 schreef pcnerd:
[...]
ik heb ook nog gekeken voor een werkbankmultimeter, maar die kwamen idd niet onder de 40 euro
heb een fluke met nixie's gezien voor 10€. heb alleen spijt dat ik em niet heb meegenomen en even later was ie weg
|:-(.
beertje_01
My Tube is bigger then yours
k heb eindelijk de kans om te posten zit bij vriendin nu hé 
ik ben maar even op de 11u meeting geweest ik had te weinig tijd en ben direct gaan neuzen. ik heb wel henry s gezien ik heb kt88 gezien en voorzien van zijn quartet buisjes en da nheb ik jossie denk ik op de bus gezien. swat ik had maar even tijd dus ben direct gaan neuzen ston dhier en daar wel leuke dingen tussen ze allé vond ik toch.
mijn buit:
-voeding 2*0-25v en 2*2,5A
ding weegt als lood en zou afkomstig zijn uit een labo van phillips of iets dergelijks. heeft me maar 10€ gekost 
-een smoorspoel van 7,2H 0,45A! serieus beest eigenlijk. heeft me 5€ gekost. dan was er nog een mooie voeding en heb ik een mooie 0-300v voeding zien staan maar die was wat te duur spijtig genoeg. en voor de rest moest ik toen al naar mijn bus.....
ik had wrsch nog een hoop gekocht anders. was opzoek naar een uitgangstrafo 50w 2K5 prim( als iemand dat toevallig heeft....)
ik kom volgende keer zeker weer ze 
en dan zie ik dat ik langer bij de CO groep kan staan.
moest iemand het gezien hebben ik was die kerel die met die voeding aan het shouwen was. nog bedankt aan degene die me heeft afgezet aan de bus
ben even de naam kwijt.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
mijn buit:
kan iemand mij iets meer vertellen over deze buisjes? ik kan er niks over vinden op internet.
iets als voedingsspanning, stroomverbruik, en pinbezetting...
voorkant
achterkant en een voorkant
het zijn geen cijvers dus moeten het numitrons zijn... en geen draad te zien. maarja, producent maakt wel nixies geloof ik... maar ik wil graag de spanning van deze dingen weten.
heeft er ook iemand een foto van hoe druk het daar overdag was?
[Bericht gewijzigd door MAH op ]
pcnerd
Take a parachute, and jump!
Op 19 maart 2006 14:59:05 schreef MAH:
mijn buit:
[afbeelding]kan iemand mij iets meer vertellen over deze buisjes? ik kan er niks over vinden op internet.
iets als voedingsspanning, stroomverbruik, en pinbezetting...
voorkant
[afbeelding]
achterkant en een voorkant
[afbeelding]
die lijken wel verdacht veel op nixies mazzelaar!
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 19 maart 2006 15:05:50 schreef pcnerd:
[...]die lijken wel verdacht veel op nixies mazzelaar!
Hij had liever numitrons, omdat die op een lagere spanning werken...
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
@MAH: het zijn IV-4's. Te bewonderen op: http://www.jogis-roehrenbude.de/Roehren-Geschichtliches/Nixie/IV-4.htm
Ik heb nog wel geslaagde inkopen gedaan 
2 igbt modules (met elke 2 igbt's) 150 A 1200 volt
samen met een diode module van 150 A een 300 volt trafo van 500 VA en een grote draaispoelmeter voor 15 euro 
Een fluke tafel multimeter en een functie generator.
5 Grote elco's.
Een groot koelblok.
En nog wat ander spul
Ik zag ook nog een leuke regelbare hoogspannings voeding van 0-20 KV en 0-20 mA voor 25 euro maar helaas was ik door mij geld heen.
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Op 19 maart 2006 16:44:48 schreef Jorrit:
Ik heb nog wel geslaagde inkopen gedaan2 igbt modules (met elke 2 igbt's) 150 A 1200 volt
samen met een diode module van 150 A een 300 volt trafo van 500 VA en een grote draaispoelmeter voor 15 euro
Een fluke tafel multimeter en een functie generator.
5 Grote elco's.
Een groot koelblok.
En nog wat ander spulIk zag ook nog een leuke regelbare hoogspannings voeding van 0-20 KV en 0-20 mA voor 25 euro maar helaas was ik door mij geld heen.
Je vergeet iets... Werken ze goed?
defro
Haast en spoed is zelden goed.Een tijd voor ieder ding,en ieder ding op zijn tijd.
Hallo Stynus,Ik moet je helaas teleurstellen,ik heb wel een goede werkbankmultimeter gevonden:nl.een fluke 27.Kostprijs 10,00Euro.(momenteel +/-400,00Eur,op de site.Ik heb wel het oudere model,maar het binnenste is hetzelfde)De verkoper wist niet of ie nog werkte.Ik heb dat thuis nagekeken,en wat bleek;platte batterij!!Het is een heel goede meter,en ik heb onderhand al de service manual met schema's en al van het internet gehaald.U ziet maar,goed kijken is de boodschap.Ik heb die al uitvoerig getest,en alles werkt perfect.VR.GR. Robert.
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
@elmowww.
De versterkers heb ik nog niet kunnen testen. Ik was vrij laat thuis op de terug weg nog langs mijn zus in nijmegen gegaan om wat lampen aan te sluiten enzo. Maar ik moet even kijken of ik nog wat van die oude kabels heb liggen aangezien de versterker nog geen rc-a aansluitingen heeft.
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Ik heb net één van mijn aangekochte producten getest, namelijk de 6000µF 350V elko.
Ik moet zeggen, deze werkt perfect!
Zie dit filmpje.
Het test IC is de LM339, en heeft deze test helaas niet overleeft.
De elko wordt opgeladen via 4*270k 0,25W weerstanden parallel en die aan de gelijkrichter (die aan het net hangt). Het opladen duurt lang. Heel erg lang.
Eerst had ik het met een 100R 10W weerstand gedaan, maar deze heeft de test _ook_ al niet overleeft.
pcnerd
Op 19 maart 2006 17:45:49 schreef jossie:
Ik heb net één van mijn aangekochte producten getest, namelijk de 6000µF 350V elko.
Ik moet zeggen, deze werkt perfect!
Zie dit filmpje.
Het test IC is de LM339, en heeft deze test helaas niet overleeft.
De elko wordt opgeladen via 4*270k 0,25W weerstanden parallel en die aan de gelijkrichter (die aan het net hangt). Het opladen duurt lang. Heel erg lang.
Eerst had ik het met een 100R 10W weerstand gedaan, maar deze heeft de test _ook_ al niet overleeft.
haha
ik heb een 2200 uf c gekocht (100 joule)
en ik laad met 2 weerstanden van 2k2 paralel, schiet ook niet op, heb een keer tot 250 volt geladen en toen afgeschoten, maar verder ga ik (binnen) niet, de vonken schieten me te ver weg.
er waren daar ook nog 400joule c's te koop voor 4 euro stuk.
ik denk dat ik daar op de volgende beurs mssg wat van meeneem (10 ofzo
)
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 19 maart 2006 17:48:49 schreef pcnerd:
[...]
haha
ik heb een 2200 uf c gekocht (100 joule)
en ik laad met 2 weerstanden van 2k2 paralel, schiet ook niet op, heb een keer tot 250 volt geladen en toen afgeschoten, maar verder ga ik (binnen) niet, de vonken schieten me te ver weg.er waren daar ook nog 400joule c's te koop voor 4 euro stuk.
ik denk dat ik daar op de volgende beurs mssg wat van meeneem (10 ofzo)
Ik heb nu 6000µF. Je ziet echt enorme vonken uit dat IC schieten.
Ik moet eigenlijk even een 5W weerstandje van 5k oid hebben.
Als ik jouw was zou ik een iets andere manier zoeken dan krokodillen snoertjes. Die dingen kunnen die piek stroom echt niet aan en zijn nou ook niet echt zo heel veilig. Sluit alles aan met dikke kabel en gebruik een dik relais of een zware schakelaar. Dat geeft een stuk minder verliezen als wat je nu doet. Het beste kun je een thyristor gebruiken. Ik heb er eventueel nog wel 1 liggen voor je ander kan een piekstroom van 30000 A aan en 2600 volt.
Ik heb hier 9 elco's staan waarvan ik er 5 gisteren gekocht heb 
4 van 250 volt 12000 uF
2 van 350 volt 2200 uF
2 van 400 volt 1900 uF
1 van 450 volt 3300 uF
Maar de meeste gaan in mijn drsstc's waarschijnlijk.
Voor puls ontladingen heb ik een 7500 volt 166 uF cap
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 19 maart 2006 18:04:28 schreef Jorrit:
Als ik jouw was zou ik een iets andere manier zoeken dan krokodillen snoertjes. Die dingen kunnen die piek stroom echt niet aan en zijn nou ook niet echt zo heel veilig. Sluit alles aan met dikke kabel en gebruik een dik relais of een zware schakelaar. Dat geeft een stuk minder verliezen als wat je nu doet. Het beste kun je een thyristor gebruiken. Ik heb er eventueel nog wel 1 liggen voor je ander kan een piekstroom van 30000 A aan en 2600 volt.
Zou dat genoeg zijn?
Ik mag toch hopen van wel:P.
Na een half uur eten is de elko nog maar 30V bijgeladen (tot 250V).
Zo nog maar is een ontlading uitproberen.
Wat zou die thyristor kosten?
[edit] Poging 2: Pootje uit het IC geknalt, ik zag een gloeiend stukje voet 40 centimeter verderop aankomen. Voltage over de elko is nog steeds 200V!
Capt501
http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !
Josje doet heel enge dingen.
Blijf er maar niet aanhangen,
Aan een verkoolde Josje hebben we niet zo veel !
pcnerd
Op 19 maart 2006 18:12:57 schreef jossie:
[...]
Zou dat genoeg zijn?
Ik mag toch hopen van wel:P.
Na een half uur eten is de elko nog maar 30V bijgeladen (tot 250V).
Zo nog maar is een ontlading uitproberen.
Wat zou die thyristor kosten?[edit] Poging 2: Pootje uit het IC geknalt, ik zag een gloeiend stukje voet 40 centimeter verderop aankomen. Voltage over de elko is nog steeds 200V!
omfg 
die piekstromen zijn echt hook, zo maar enkele KA.
ik heb op de beurs een paar dikke krokobekken gehaald, gebruik ik nu
.
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Amai, dit is nu wel heel erg uit de hand aan het lopen...
Enorme vonkenregen uit dat IC!
Over mijn bureau liggen overal bolletjes ijzer (die eerst gloeiden...)
[edit] Iemand nog een paar HV elko's over? Spijt dat ik er niet meer gekocht had...
[Bericht gewijzigd door jossie op ]
pcnerd
Op 19 maart 2006 18:20:34 schreef jossie:
Amai, dit is nu wel heel erg uit de hand aan het lopen...
Enorme vonkenregen uit dat IC!
Over mijn bureau liggen overal bolletjes ijzer (die eerst gloeiden...)
[edit] Iemand nog een paar HV elko's over? Spijt dat ik er niet meer gekocht had...
als ik het zo lees en jou kennende hou het maar bij die, en ga eerst je setup verbeten, en hoe kom je er in 's hemelsnaam bij dat je die dingen aan een ic hangt :s
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 19 maart 2006 18:23:01 schreef pcnerd:
[...]
als ik het zo lees en jou kennende hou het maar bij die, en ga eerst je setup verbeten, en hoe kom je er in 's hemelsnaam bij dat je die dingen aan een ic hangt :s
1. Het is DIP.
2. Het is cool!
Maargoed, eerst maar is wat ruimte vrijmaken, dan verder aan mijn coilgun.
/Misschien is het beter om het voorlopig bij ééntje te houden:9.
pcnerd
Op 19 maart 2006 18:25:14 schreef jossie:
[...]
1. Het is DIP.
2. Het is cool!
Maargoed, eerst maar is wat ruimte vrijmaken, dan verder aan mijn coilgun./Misschien is het beter om het voorlopig bij ééntje te houden:9.
--niet lezen!
--
als je in die fase zit is het mssg nog beter om fftjes te wachten totdat je wat meer verstand hebt.
[Bericht gewijzigd door pcnerd op ]
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 19 maart 2006 18:29:33 schreef pcnerd:
[...]
op marktplaats zijn die 2k2 weerstanden te krijgen voor 1 euro stuk + verzendskosten.
ff zoeken.
Hmm .. die kan ik dan weer niet vinden:(.
Ik haal er morgen eentje bij de elektrozaak, zoveel duurder zullen ze niet zijn.

.