Op 18 maart 2006 23:18:55 schreef stern:
De reactie van sommigen hier dat Rosmalen tegenviel was wel te voorspellen. Ik moet ook zeggen dat het aanbod nieuwer spul inderdaad wat afneemt. Nadat enkele jaren terug Barend&Hendriksen al afhaakten, ontbrak dit jaar ook o.a. Van Dijken.[...]
Het is Barend Hendriksen, en zijn vrouw, die zijn afgehaakt omdat ze een paar jaar geleden beroofd zijn van vele duizenden euro's.
Van Dijken was wel aanwezig! (rechts achterin)
Een kraam missen kan gebeuren, we kwamen Frans ook pas op het eind tegen.
Dat blikje is idd een treffer 
Op 21 maart 2006 01:13:47 schreef Henry S.:
[...]
Van Dijken was wel aanwezig! (rechts achterin)
Weet je het zeker? Ik heb hem niet gezien.
De dag er voor hem ik van Van Dijken zelf via email meegekregen dat hij er dit jaar niet bij zou zijn.
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 20 maart 2006 20:04:21 schreef MAH:
graag. maar wat een anode-gridspanning..? nog nooit van gehoord. maar ik wacht ook wel eerst even de scheet af.ehh, rusisch, die taal ben ik niet machting. hoop dat ik er wel wat aan heb..
Kijk eens hier: http://www.noritake-elec.com/vfd_technology.htm
Zeer goede uitleg over VFD technologie en aansturingsmethodes.
Het filament (gloeidraad) is de kathode en door de opwarming zendt deze elektronen uit.
De anodes bestaan (bij de IV-4) uit 16 fosforlaagjes in de vorm van de 16-segmenten.
Wanneer de anodes op een positief potentiaal aangesloten worden trekken ze de door de kathode uitgezonden elektronen aan en lichten dan blauwgroen op.
Tussen het filament en de anodes is er ook nog een rooster (grid) aangebracht dat ook positief aangestuurd moet worden om de elektronen door te laten.
Met de anodes stuur je dus de verschillende segmenten aan, met de grid kan je in een gemultiplext systeem met meerdere IV-4's het complete digit selecteren/deselecteren.
De filament stroom voor een IV-4 is dus circa 47mA bij 2.4V, de anodespanning en gridspanning rond de +20-30V.
De waarde van de anode-gridspanning bepaalt in grote mate de helderheid (de filamentstroom feitelijk ook).
Bij VFD's wordt aangeraden de helderheid te regelen via PWM modulatie (de aan-tijd van de digits) en niet via de waarde van de anode-gridspanning, en zeer zeker niet via de waarde van de filamentstroom.
In sommige toepassingen/schema's legt men op de anodes en grids soms een t.o.v. de kathode kleine negatieve spanning (-4 tot -10V) om zeker te zijn dat niet aangestuurde anodes/digits gedoofd zijn (tegen 'ghosting').
CD 
Berry
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Op 20 maart 2006 18:40:49 schreef Henry S.:
[...]
En KT88, Hugo, Paul...We hebben elkaar niet gesproken, jammer...
Idd dikke dampen achter de stands!
Ja wel jammer ja... Ben elk uur bij de ingang geweest, maar waarschijnlijk net te laat telkens (dat heb je als je zoveel moois ziet..)
Op 21 maart 2006 08:34:42 schreef jojo:
[...]
Weet je het zeker? Ik heb hem niet gezien.
De dag er voor hem ik van Van Dijken zelf via email meegekregen dat hij er dit jaar niet bij zou zijn.
Huh? Is er een kopie van Van Dijken?
Was een stand met geplastificeerde gekleurde kaartjes met oa de constante aanbieding van 3 LT1074's voor €10, Van Dijken gebruikt de precies dezelfde kaartjes.
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 21 maart 2006 12:41:48 schreef Henry S.:
[...]
Huh? Is er een kopie van Van Dijken?Was een stand met geplastificeerde gekleurde kaartjes met oa de constante aanbieding van 3 LT1074's voor €10, Van Dijken gebruikt de precies dezelfde kaartjes.
ik meen toch ook dat het van Dijken was
Anoniem
Het was wel Van Dijken wie goed opgelet heeft had de naam kunnen zien op kisten achter de stand daar stond duidelijk Van Dijken op
Dus als Van Dijken daar wel stond vind ik het vreemd dat zij een mail sturen dat ze er niet zouden zijn
( die naderings sensors waren een mooie koop )
Op 21 maart 2006 17:43:05 schreef STARTOURS G24T:
Het was wel Van Dijken wie goed opgelet heeft had de naam kunnen zien op kisten achter de stand daar stond duidelijk Van Dijken opDus als Van Dijken daar wel stond vind ik het vreemd dat zij een mail sturen dat ze er niet zouden zijn
( die naderings sensors waren een mooie koop )
Inderdaad vreemd. Ik wilde wat besparen op verzendkosten en vroeg of hij het e.e.a. zou kunnen meenemen.
Dit was de email van vrijdag 13:00:
We staan dit jaar niet te Rosmalen, dit kukt het niet dit mee te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Hans van Dijken
VAN DIJKEN ELEKTRONICA
Misschien begrijp ik het werkwoord "kukken" niet goed 
pcnerd
Take a parachute, and jump!
Op 21 maart 2006 12:41:48 schreef Henry S.:
[...]
Huh? Is er een kopie van Van Dijken?Was een stand met geplastificeerde gekleurde kaartjes met oa de constante aanbieding van 3 LT1074's voor €10, Van Dijken gebruikt de precies dezelfde kaartjes.
ik denk dat het of iemand anders was die voor hem spullen verkocht (handelaar) of idd een kopie.
die kaartjes zijn simpelweg geplastificeerd geel papier
.
Ik dacht al dat ik gek werd.
Is 'kukken' gronings?
Die hele tekst in die mail is krom btw...
@Tom: mail!
pcnerd
Take a parachute, and jump!
Op 22 maart 2006 01:24:07 schreef Henry S.:
Ik dacht al dat ik gek werd.Is 'kukken' gronings?
Die hele tekst in die mail is krom btw...
@Tom: mail!
hier heet ik pcnerd 
en mail al gezien, ik moet ff tijd maken om geld over te maken