Weet iemand waar je goedkoop componentenbakjes kan koop? Heb het over van die blauwe (of rode of groene) kasten met heleboel klein plastic bakjes voor componenten.
Heb momenteel nog alles in een aantal dozen zitten maar dat loop echt uit de hand. Heb nu al +/- 300 gripzakjes met in elk zakjes +/- 10 componenten (weerstand zakjes +/- 200), dus dat is iedere keer weer een heel gezoek naar dat ene weerstandje of elkotje. En al helemaal naar een speciaal ictje (moet je elk zakje openen en opschift lezen).
Ik bedoel zoiets als conrad bestnr. 813112 - 89
Alleen dan iets goedkoper. Heb al op marktplaats enzo gezocht maar daar kan ik er geen 1 vinden (alleen met 10 of 15 bakjes, maar ik zoek echt iets met >50 bakjes).
Ben vorige week ook naar de kringloopwinkels in dordt geweest maar geen enkele gevonden (wel een gezichtsbruiner voor 2 euro voor mijn printplaat belichtbak
)
Dus waar kan je zoiets kopen?
De Praxis heeft ze regelmatig in de aanbieding. Buiten de aanbieding kosten ze rond de €25,- per stuk.
48 laden, waarvan 1 grote, 2 middel grote en 45 kleintjes.
Dit soort bedoel ik:
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]
Op 5 april 2006 20:24:08 schreef Nitram:
pas bij ons aldi geweest 15euro voor 300 bakies!
wanneer? heb niets in het krantje zien staan 
Nitram
NIET WEGOOIEN! Dat kan nog van pas komen!
Op 5 april 2006 20:26:30 schreef xantus:
[...]wanneer? heb niets in het krantje zien staan
vier weken gelaeden heb er 4 gekocht!maar weet niet of per provincie anders is
pcnerd
Take a parachute, and jump!
ik gebruik bakjes van de formido, heten daar kettler bait boxen geloof ik.
kosten 2,95 stuk, gaan hebben 22 vakjes.
vakjes zijn in grootte varieerbaar, en lekker klein.
zodra je vakje vol is heb je over het algemeen genoeg van een komponent.
is mssg wel wat duurder dan die aldie aanbieding, maar wel makkelijker met meenemen e.d.
en ik hoor trouwens slechte dingen over goedkope ladenkastjes, dat de kastjes gaan rammelen, loszitten enz. enz.
Ik heb dan wat meer uitgegeven, maar ze zijn perfect, momenteel bezig met extra schotje, er zaten maar 10 bij, bij de Praxis
Amateur19
Overleden
Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
Of deze scheeld wel een hoop ruimte.
12 Kasten met 60 laden per kast.
:)
100€ 2de hands FF zoeken maar dan heb je ook wat.
hmmm, daar heb ik geen plek meer voor ben ik bang:P
Ik ben nu al aan het verbouwen, ruimte besparen en het lukt al aardig.
Op 5 april 2006 20:41:45 schreef pcnerd:
vakjes zijn in grootte varieerbaar, en lekker klein.
zodra je vakje vol is heb je over het algemeen genoeg van een komponent.
is mssg wel wat duurder dan die aldie aanbieding, maar wel makkelijker met meenemen e.d.
en ik hoor trouwens slechte dingen over goedkope ladenkastjes, dat de kastjes gaan rammelen, loszitten enz. enz.
Ik ben begonnen met kleine kastjes, dat is eerst leuk, maar later...
Nu liever hoe groter hoe beter, 48 laads is het grootste bij Praxis/Formido
En die schotjes, al die tig jaren maar 10 per kastje... Dan maar zelf maken van karton of printplaat.
Amateur19
Overleden
Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
Op 5 april 2006 20:49:27 schreef Laurens66:
hmmm, daar heb ik geen plek meer voor ben ik bang:PIk ben nu al aan het verbouwen, ruimte besparen en het lukt al aardig.
Deze
neemt minder ruimte in beslag dan de
hele rij van Hugo:9
HiHi.
//Grapje//
Dat is waar, maar zoveel componenten heb ik nog niet.
[Bericht gewijzigd door Laurens66 op ]
pcnerd
Op 5 april 2006 20:52:43 schreef Henry S.:
[...]
Ik ben begonnen met kleine kastjes, dat is eerst leuk, maar later...Nu liever hoe groter hoe beter, 48 laads is het grootste bij Praxis/Formido
En die schotjes, al die tig jaren maar 10 per kastje... Dan maar zelf maken van karton of printplaat.
ik vind ze eigenlijk nog steeds beter.
binnenkort ff mooi kastje maken zodat ik ze niet meer hoef te stapelen.
het grote voordeel vind ik is dat je een heel bakje met bijv elco's kunt pakken, en ergens mee naartoe kunt nemen, uitpluizen, of gewoon in wroeten.
je kunt natuurlijk wel laatjes meenemen, maar ach.
en trouwens, als zo'n bakje valt, blijft alles mooi op z'n plek, probeer dat maar is met een ladenkastje
.
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
[...]
Ik ben begonnen met kleine kastjes, dat is eerst leuk, maar later...Nu liever hoe groter hoe beter, 48 laads is het grootste bij Praxis/Formido
de schotjes kun je los kopen ik geloof voor 40 stuk 2 euro kan me vergissen maar ik geloof 40 per zakje. dus dat zijn nou ook de kosten niet
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
mijn voorraadje begind ook steeds groter te worden. ik wacht dus even op de aanbieding:P wanneer weer?
en tje, je kan idd ook van die koffertjes gebruiken. maar om dan vlug te kijken word wat lasiger...
//off
wat een ellende ook met al die electronika 
//off
Op 5 april 2006 20:58:58 schreef pcnerd:
[...]
ik vind ze eigenlijk nog steeds beter.
binnenkort ff mooi kastje maken zodat ik ze niet meer hoef te stapelen.
het grote voordeel vind ik is dat je een heel bakje met bijv elco's kunt pakken, en ergens mee naartoe kunt nemen, uitpluizen, of gewoon in wroeten.
je kunt natuurlijk wel laatjes meenemen, maar ach.
en trouwens, als zo'n bakje valt, blijft alles mooi op z'n plek, probeer dat maar is met een ladenkastje.
Ladenkastjes zijn schroefbaar 
Op 5 april 2006 20:59:04 schreef timmie:
[...]
de schotjes kun je los kopen ik geloof voor 40 stuk 2 euro kan me vergissen maar ik geloof 40 per zakje. dus dat zijn nou ook de kosten niet
Die bouwmarkten lopen daar niet echt te koop mee..
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
Dit soort bedoel ik:
[afbeelding]
Dat soort bedoel ik ook, alleen iets minder in aantal 
Op 5 april 2006 20:41:45 schreef pcnerd:
Hmm, ff langs rijden van het weekend. Dat zou 22*10=29,50 zijn. Valt best mee 
Nu liever hoe groter hoe beter, 48 laads is het grootste bij Praxis/Formido
Dus ook ff langs de praxis rijden van het weekend. Maar waarom zijn al die winkels zo ver weg
Was bij de karwei maar daar hadden ze het weer niet (2 minuten fietsen bij mij vadaan, de praxis en de formido beide 15 min met de auto)
Op 5 april 2006 20:55:45 schreef Laurens66:
Dat is waar, maar zoveel componenten heb ik nog niet.
Dat zei ik ook toen ik met gripzakjes begon. "Zoveel componenten heb ik niet dus kan wel in gripszakjes". Maar in de tussentijd steeds meer gaan verzamelen totdat ik nu meer gripzakjes heb dan vrij vloerruimte in ze neer te leggen in mijn kamer (maar die is dan ook 3.5x3)
pcnerd
Op 5 april 2006 21:06:09 schreef Henry S.:
[...]
Ladenkastjes zijn schroefbaar
true, maar als zo'n laatje eruitvalt
.
natuurlijk moeten deze krengen ook niet vallen met open deksel
.
Maar hoe zit het met de kwaliteit e.d.? ik hoor over uitvallende laatjes, piepen en kraken e.d.? ervaringen?
trouwens, binnenkort weer update van mijn kamer, be prepaired to see the perfect elec room
.
nu alleen nog zeil aan een kant, en noodknop, zekering en kwh meter (aardlek laat ik zitten, gaat niet werken).
The Force
May The Force be with you...
[ff Off topic...]
Er was iemand die mij gemaild had om de tussenschotjes te bestellen voor hem...
Ik ben alleen door een crash van mijn PC de mail kwijt...

Zou diegene mij opnieuw willen voorzien van een mailtje met hoeveel van welke soort ik moet bestellen voor hem?
Bedankt 
[Back On topic!]
De kwaliteit: Wisselt per merk, de hardplastic versies kunnen scheuren en piepen, maar tegenwoordig zie je alleen de zacht versie nog en die hebben die problemen niet. Ze kunnen alleen allebei niet tegen de soldeerbout 
Die rode van de praxis, duur, perfect en recht.
Die bij de Karwei/Gamma schots scheeft lelijk en goedkoper.
Ik heb nu 2X38 = 76x3 = 228 vakjes, ik ga zorgen dat ik voor ruimte ga maken voor nog meer van deze bakjes voor later, nu krijg ik nog niet eens de helft vol.
pcnerd
Op 5 april 2006 21:14:12 schreef Laurens66:
Die rode van de praxis, duur, perfect en recht.Die bij de Karwei/Gamma schots scheeft lelijk en goedkoper.
Ik heb nu 2X38 = 76x3 = 228 vakjes, ik ga zorgen dat ik voor ruimte ga maken voor nog meer van deze bakjes voor later, nu krijg ik nog niet eens de helft vol.
lol
ik heb 10 bakjes, 4 weerstanden, 1 diodes, 1 transistoren, 2 condensatoren, 1 elco's, 1 potmeters.
nog een andere met diodes en een andere die leeg is.
ik ben nog op zoek naar een paar mooie ic-bakjes.
weet iemand hoe ik aan grote stukken schuim kan komen? of mssg een huis en tuin oplossing..