Platenspeler met versterker Philips GF 614/04

Hallo

Van mijn platenspeler met versterker doet één van de kanalen het niet meer. Ik ben dan ook op zoek naar het schema van het apparaat want dat heb ik niet meer .
Kan iemand mij helpen ?
groet
Gijs

Als je even het merk en typenummer opgeeft mischien wel :-)

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!

staat volgens mij in de topic,nog niet uitgeslapen?

sorry, nog niet echt bij nee :-(
Het zal de griep zijn

[Bericht gewijzigd door morc op woensdag 29 maart 2006 12:04:18

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!

Laatste wanhopige oproep
heeft niemand ergens een schema liggen ?
groet
Gijs

KT88

Overleden

Geen schema, maar misschien kunnen we op andere manieren helpen?
Heb je een foto van het inwendige?

Controleer eerst eens waar de fout kan schuilen: in de eindversterker, voortrap of element + armbedrading?
OP het element komen als het goed is 4 draadjes geschoven: blauw, wit, groen, rood.
wit is links signaal, rood is rechts signaal.
Tik voorzichtig met een schroevendraaiertje of naald tegen die contacten (volume bijna helemaal dichtdraaien! )
Hoor je op beide kanten brom?
Zoja, dan is de versterker in orde, en is het element verdacht.
Zonee, tik dan nog eens met schroevendraaiertje of naald op het punt waar de armbedrading naar de versterker toegaat.
Brom op beide kanalen? Dan armbedrading nazien.
Nog steeds 1 kanaal niet? Dan is de versterker defect.

Enzovoort, steeds iets afstrepen totdat je uiteindelijk 1 foutoorzaak overhoudt.
Dan kunnen we verder kijken (Philisp versterkers munten uit in onduidelijkheid, maar zelfs zonder schema moet het mogelijk zijn om dit te herstellen).

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Hallo

Jammer dat niemand mij (tot nu toe ) aan een schema kan helpen. Ja en inmiddels weet ik dat het aan mijn versterker ligt. Geen brom op een van de kanalen. En ja dan wordt het moeilijk. De versterker zit omgekeerd in de platenspeler gemonteerd dwz met soldeerzijde zichtbaar. Er zitten aan de zijkant van de print vier transistoren in koellichaam geklemd. Ik kan zien waar de luidsprekeruitgangen zitten gesoldeerd en rondom die punten op soldeerpuntjes meten, maar dat zegt alleen maar dat het verschillend is van de goede uitgang. Hoe het hoort te zijn en wat er stuk is is niet duidelijk (eindtransistor of elco ??). Het verder uitbouwen van de print is een heel gedoe.
Heeft iemand een advies ?
groet
Gijs

Hugo Welther

Moderator

Als er onderdelen vervangen moeten worden, moet je toch de hele handel uitbouwen.
Om bijv. de eindtransistors door te meten zullen deze er uit moeten.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
KT88

Overleden

Schiet eens wat plaatjes, misschien kunnen we daar wat mee?

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Ik heb een paar fotootjes gemaakt Kan iemand mij vertellen hoe ik de foto's in het bericht krijg.
mvrgr
Gijs

Gebruik hiervoor de UBB-codes (zie FAQ)

Hallo
Hierbij wat plaatjes van de versterker. Op de gele draad van van de eindtrap meet ik 0.0v= en op de zwarte draad van de goedwerkende uitgang 0.30 V= de koellichamen zichtbaar aan de bovenzijde van de foto van de achterkant zijn van links naar rechts van een AC188, AC187, AC187 en AC188
http://www.uploadarchief.net/files/download/DSCN0219.JPG
http://www.uploadarchief.net/files/download/DSCN0220.JPG
http://www.uploadarchief.net/files/download/DSCN0221.JPG

wie weet raad
groet
Gijs

DE OLDE

Overleden

AC187-188 zijn eindtorren even meten of op de collectoren van dezelfde typen de zelfde spanning staat, als dit ok is is de meeste kans dat het ic defect is , helaas kon ik geen type ontcijferen plaatje was te onscherp. Zo te zien een apparaat uit de jaren 60 vorige eeuw kan verder niet veel aan stuk.

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

Op 24 april 2006 19:23:50 schreef DE OLDE:
AC187-188 zijn eindtorren even meten of op de collectoren van dezelfde typen de zelfde spanning staat, als dit ok is is de meeste kans dat het ic defect is , helaas kon ik geen type ontcijferen plaatje was te onscherp. Zo te zien een apparaat uit de jaren 60 vorige eeuw kan verder niet veel aan stuk.

Waaraan herken ik de collectoren ?

Henry S.

Moderator

Onder aanzicht:

code:


       [---------]
       [         ]
 C ->  [ o     o ]  <- E
       [         ]
       [    o    ]
       [_________]

            ^
            |
            B

Tussen B en E moet je 0,2V meten (Germanium torren)

Iets uit de begin jaren 70, gezien de blauwe elco's.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Hallo
Ik heb eens gemeten V= terwijl de draaitafel draaide met de twee speakers aangesloten
Op de goede trap meet ik tussen b-e 0.01 V= en 6.5 V= over de elco van 1000 micro

Bij de slechte trap meet ik tussen b-e 0.03 V= en 0.6 V= over de elco van 1000 micro.
Ik heb inmiddels een schema te pakken en heb daarvan een klein deel (eindtrap) gefotografeerd

http://www.uploadarchief.net/files/download/DSCN0224.JPG

enig idee ?

Henry S.

Moderator

Spanning over de elco's? Meet je met de speaker er aan: Loshalen. Meet tov de nul, dat scheelt vage metingen.

Op het knooppunt van de 2 emitters van TS402aa/ab moet de halve voedingsspanning staan, die voedingsspanning kan je weer terugvinden op de collector van TS402aa.

Je meet nu 0,6V op het knooppunt van de emitters, dus of TS402aa geleidt niet, of TS402ab sluit kort, beide er uit halen en doormeten.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Hugo Welther

Moderator

Denk er aan dat dit gepaarde setjes AC187/AC188 zijn.
De toevoeging /01 betekent in dit geval gepaard op specs.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 25 april 2006 14:25:29 schreef Henry S.:
Meet je met de speaker er aan: Loshalen. Meet tov de nul, dat scheelt vage metingen.

Op het knooppunt van de 2 emitters van TS402aa/ab moet de halve voedingsspanning staan, die voedingsspanning kan je weer terugvinden op de collector van TS402aa.

Je meet nu 0,6V op het knooppunt van de emitters, dus of TS402aa geleidt niet, of TS402ab sluit kort, beide er uit halen en doormeten.

Speakers verwijderd: bij goede kanaal meet ik 6.6 V= tegen aarde bij het defecte kanaal 0.66 V= beide op de emitter gemeten

Op 25 april 2006 17:08:39 schreef Hugo Welther:
Denk er aan dat dit gepaarde setjes AC187/AC188 zijn.
De toevoeging /01 betekent in dit geval gepaard op specs.

Ik denk dat ik maar vast een paartje ga zoeken in Nederland
Iemand suggesties

Hugo Welther

Moderator

Op 25 april 2006 18:56:20 schreef Gijs1:
[...]
Ik denk dat ik maar vast een paartje ga zoeken in Nederland
Iemand suggesties

Kan je wel aan een paartje helpen.
Hebben deze koelblokjes (vierkant blokje om de tor heen)?
Ik heb ze alleen zonder, je kan het koelblokje ietsje openbuigen dan kan de kaduuke tor eruit en schuif je een nieuwe erin.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Henry S.

Moderator

Het zijn de vierkante Hugo :)

Stuut en Bruin?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Hugo Welther

Moderator

Op 25 april 2006 22:40:24 schreef Henry S.:
Het zijn de vierkante Hugo :)

Stuut en Bruin?

Lees mijn antwoord, die blokjes kan je iets openbuigen.
Anders Stuut & Bruin of Radio Service Twente in Den Haag.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op dinsdag 25 april 2006 23:06:31

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Hallo
Inmiddels heb ik de eindtrap vervangen en .....helemaal geen verschil. Nu weet ik het niet meer. Nog iemand suggesties ?

groet
Gijs

KT88

Overleden

Gijs,

Kun je iets meer van het schema prijsgeven?
Bijv. beide eindtrappen en voeding?

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -