Platenspeler met versterker Philips GF 614/04

Ik heb geprobeerd het schema te fotograferen (het zit zeer stevig vastgeplakt op de bodem)
Ik hoop dat er wat van zichtbaar is om een indruk te krijgen.
De voedingsspanning is 14 V.
Op de emitters van de goede eindtrap staat 6,89 V en op de emiiter van de defecte trap 0,26 V
http://www.uploadarchief.net/files/download/DSCN0234.JPG
groet
Gijs

KT88

Overleden

Ik begin dan toch te vrezen voor het IC dat ervoor zit.
Een mij totaal onbekend type.........

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Het kan niet één van de componenten daar om heen zijn bv de C die aan de emitters vast zit en naar een ander punt van het onbekende IC gaat ? Of een aantal potmeterje waarvan de banen ook al behoorlijk gecorrodeerd zijn ?

KT88

Overleden

Theoretisch zou het aan een lekke C hier of daar kunnen liggen, maar ik vrees toch het ergste.

Opvallend wel dat aan pen 1 in 1 kanaal een 680 uF elco is getekend, aan het andere kanaal niet.........tekenfoutje denk ik.

- edit -
Ah, het is 1 IC, en niet 2 aparte.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op het schema is het IC een SBF3AB. Op de print zie ik een SBF3B. Als je daarop googled, kom je snel bij... Stuut en Bruin. Een datasheet ben ik niet tegengekomen.

Op de print zitten 4 dikke elko's. Eentje voor de voeding, twee naast elkaar en één aan het andere uiteinde. Dit is waarschijnlijk de 680uF die aan pin 1 van het IC hangt. Ik vermoed dat pin 1 een uitgang is waarop een gestabiliseerde spanning staat.

Edit: Die pin 1 intrigeert mij...
die is teruggekoppeld vanaf de uitgang. De enige DC weg is via R 1/2 509 (bassregelaar?). Als die potmeter onderbroken is (of draadje los), heb je geen DC terugkoppeling meer.
Kun je dit eens nameten cq nazien?

[Bericht gewijzigd door Pertinax op dinsdag 2 mei 2006 21:10:57

Mijn thuis is waar mijn Weller staat
Henry S.

Moderator

Ik zie 2x pen 1 en 2x pen 2... foutjes van Frits?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

2x pen 1 zou kunnen, dat verklaart dan het ontbreken van de 680uF op het schema.

Pen 2 van de onderste opamp moet ws. pen 3 zijn.

Ik heb wat gezocht op dual 709 en 741 in DIL14 (=resp MC1437 en LM747 of MC1747C), maar deze hebben een andere pinning.

De pinning lijkt een beetje op die van een LM339, maar gespiegeld, en absoluut niet bruikbar want een quad comparator.

Mijn thuis is waar mijn Weller staat
Hugo Welther

Moderator

Ik denk dat je dit in de buurt van een LM377 t/m LM384 moet zoeken.
Kan er ook volledig naast zitten en is het een TAA350 e.d. of TDA/TCAxxx

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Henry S.

Moderator

Op 2 mei 2006 21:30:11 schreef Pertinax:
2x pen 1 zou kunnen, dat verklaart dan het ontbreken van de 680uF op het schema.
[...]

Er zitten wel verschillende weerstanden aan pen 1 per kanaal en, de toonregeling. Vermoedelijk is de bovenste pen 1, pen 14.

De basissen van de transistor kunnen eens los genomen worden om te meten wat er dan op pen7 en 8 komt te staan...

Op 2 mei 2006 20:50:34 schreef Pertinax:
[...]
Edit: Die pin 1 intrigeert mij...
die is teruggekoppeld vanaf de uitgang. De enige DC weg is via R 1/2 509 (bassregelaar?). Als die potmeter onderbroken is (of draadje los), heb je geen DC terugkoppeling meer.
Kun je dit eens nameten cq nazien?

Dat is ook een puntje

Altijd leuk die puzzels, nu nog repareren op afstand.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 2 mei 2006 23:29:30

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Zie ik een breuk in een printspoor? Helemaal onderaan de eerste foto van 24 april? Iets links van het midden?

Henry S.

Moderator

Of een stukje onvertind koper...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Hallo

Sorry, ik heb er even een tijdje niet naar gekeken. Even een opmerking tav het onderbrekinkje dat is inderdaad een niet vertinde baan. Ik heb het voor de zekerheid doorgemeten.

Even een ander vraagje. Hoe wordt bij een chip de telling gedaan. Als ik bovenop de chip kijk zit er aan één van de korte kanten een kleine inkeping. Ik neem aan dat ik daar moet beginnen met tellen . Moet ik rechtsom (van boven af gezien) of linksom ?
groet
Gijs

Hallo

Weet niemand hoe bij een chip de telling van de pootjes wordt gedaan ? Als ik bovenop de chip kijk zit er aan één van de korte kanten een kleine inkeping. Ik neem aan dat ik daar moet beginnen met tellen . Moet ik rechtsom (van boven af gezien) of linksom ?
groet

Gijs

Henry S.

Moderator

Keepje links houden (tekst is dan leesbaar), en linksonder beginnen te tellen tegen de klok in.

code:


14 13 12 11 10  9  8
--------------------
|                  |
>                  |
|                  |
--------------------
 1  2  3  4  5  6  7
73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.