Hallo,

Ik zou me graag deze scope

Http://www.vego.nl/usb/ds1m12/ds1m12.htm

kopen.Kent iemand dit en heeft er iemand ervaring mee. Is dit een degelijk toestel, het kost ongeveer 220€

groeten
hedwig

Hedwig,

Voor die prijs kun je ook een heel goede tweedehands scoop kopen.
Mijn ervaring met dat soort aparaten is dat je er niet veel aan hebt.

Even de geadverteerde mogelijkheden van het toestel evalueren,

Als Osciloscoop:
Zoals gezegd een goede gebruikte scoop kost tegenwoordig veel minder.
Een maximale bandbreede van 250kHz is natuurlijk ook erg droevig te noemen.
Daarnaast moet je altijd met je computer ect blijven zeulen.
Dat is beslist niet fijn werken.
Het spul is hooguit handig voor automatische meeropstellingen, maar daarvoor heb ik oip mijn site een veel eenvoudigere oplossing aangedragen.

Als DVM:
Wil je even een spanning meten, koop dan voor 25 Euro een heel goede digitale volt meter (je hebt al van die dingen voor 5 Euro !)
En ga niet zeulen met je computer.

Als Spectrum analizer:
Afgezien dat ik maar weinig toepassingen ken waarbij je een niet gecalibreerde LF spectrum analizer kunt gebruiken,
Zijn er al zat programma's te vinden die dat gewoon via de geluidskaart van je computer kunnen doen.

Als Functie generator:
Er zijn ook zat programma's die de geluidskaart hiervoor gebruiken.
Al zou ik liever met een dedicated kastje, IC werken.

Als datalogger:
Ook zijn er zat programmatjes te vinden die gewoon via de printerpoort data samplen.
heb je ineens 8 kanalen ipv 2

Kortom,
ik ben er niet echt kapot van.

Ik kan van dit merk/model niet echt meespreken, maar ik heb wel een 2-kanaals 50MHz PCS-500 Vellemanscoop (op parallelpoort).

Sinds de 3 jaar dat ik deze bezit heb ik hem nog NOOIT gebruikt, ik zeul nog liever met mijn 2x20MHz analoge scoop rond dan met de PCS-500 én de laptop...

CD :)

PS: Iemand geïnteresseerd in een nooit gebruikte Velleman PCS-500? ;)

Vind 220 Euries voor een 1MSample scope veel te duur. Als een scope zoekt, kijk op marktplaats.nl en zoek een goede 2de hands analoge scope (20 MHz hameg b.v.).
Als je perce een digitale USB scope wilt, kijk ff verder naar een model met 'iets' meer Samples/Sec. Kost mischien iets meer.

Op 11 mei 2006 14:32:02 schreef hedwig:
Hallo,

Ik zou me graag deze scope

Http://www.vego.nl/usb/ds1m12/ds1m12.htm

kopen.Kent iemand dit en heeft er iemand ervaring mee. Is dit een degelijk toestel, het kost ongeveer 220€

groeten
hedwig

Als je het boek "Pc Poorten onder windows" hebt/leent/koopt
Kan je voor een paar euri zelf een maken op de geluidskaart van je pc:D

Scheelt een hoop money;)

En bandbreedte, veel verder dan 20kHz kom je met een soundkaart echt niet

er stond onlangs toch een ontwerpje in elektuur.
als ik me niet vergis in de mei-editie.

Een goede tweedehands scoop werd gezegd,heeft iemand een voorbeeld?

groeten,
Hedwig

Op 12 mei 2006 17:03:08 schreef hedwig:
Een goede tweedehands scoop werd gezegd,heeft iemand een voorbeeld?

groeten,
Hedwig

TEK465 of 475
HAMEG 406 of 408

Een 2ehandse scoop is inderdaad vaak beter en nuttiger dan zo'n USB-scope met een veel te lage samplerate.
Als je persé een USB-scope wilt, kan ik je de TiePie HandyScope serie aanbevelen. Dit zijn zeer goede PC-scopes, welke prestaties leveren als een stand-alone digitale scope :) Met de HS3-50 heb je 'n 50 mS digitale scope, goed voor meten tot 25 MHz (Nyquist-frequentie), dat lijkt me voldoende. Ik heb er iig goede ervaringen mee. Ook erg prettig werkende software met veel functies.

Overigens hebben ze ook PCI-kaartjes.

/edit: 2ehands zijn veel Philips scopes te vinden, die zeker voor een beginner gemakkelijk in te stellen zijn en goede prestaties leveren, bijvoorbeeld de PM3209 of PM3261 zijn mooie apparaten voor het geld.

Succes met je keuze!

[Bericht gewijzigd door Kapotmeter op ]

Op 12 mei 2006 17:07:51 schreef Hugo Welther:
[...]
TEK465 of 475
HAMEG 406 of 408

Zie klik
Leuke prijs.