Komt helemaal goed. Ik ga zometeen nog even aan de bekabeling werken, en dan zal ik eens laten zien wat ik op dat moment heb.
Greetzz. Henk:P
Ik moet het ff kwijt I know het is lame!!
maar ik denk dat het zoveel mooier was geweest als je de overige 2 usb poorten naar buiten had gevoerd met een USB connector. Zodat je allemaal apparaten kan USB apparaten kan aansluiten.
ok sorry:P
Idd. was misschien ook wel leuk, maar wat niet is kan nog komen!! ik heb tenslotte de bijbehorende weerstanden er toch al zitten, dan soldeer ik de draden rechtstreeks op de print.
Ik heb dan wel een 5V 2A voeding nodig, in plaats van mijn 1A voeding, maar daar kan denk ik wel voor gezorgd worden. (jaja, ik ben makkelijk over te halen).
Ik zal nu eens even rond gaan zoeken naar de spullen.
P.S. sorry???, nee!! bedankt!
de 2A voeding heb je alleen nodig wanneer je er zware dingen aan gaat hangen. maar zeker een goed idee om een 2A voeding te hebben dan:P
Tja, gewoon het zekere voor het onzekere nemen!
Maar ik ben nog wel een beetje aan het twijfelen of ik die 2 extra poorten er wel bij zal knopen, maar ik denk het wel. (het is wel verdomd handig)
De 2 extra poorten doe ik er denk ik niet bij, want dan kom ik in de problemen met m'n ruimte:(
De draden die ik dan zou moeten gebruiken, lopen dan via de onderkant van m'n printplaatje, en dat printplaatje is precies even groot als het bakje onderin, maar misschien kan ik er dadelijk als ik mijn printje heb er wel iets van af halen.
Als dat kan bouw ik er die poorten wel bij, ik heb dan voor de zekerheid ook maar vast een dual USB A connector besteld.
Verder hoef ik niets aan het printje aan te passen, want de componenten die zitten er al.
Maar als het achteraf toch allemaal niet gaat lukken, is het ook niet erg, want de USB connector kost toch praktisch niets, en m'n standaard is zo al goed genoeg voor het hoofddoel.
Is wel de beste keuze denk ik. Waar heb je btw die dual A connector besteld? Ik kon hem nergens voor redelijke "hobby" prijs vinden?
Ik heb deze bij Conrad besteld. best. nr. 716282-89
Deze kost €1,59. Is niet erg veel.
Maar ik wil hem wel naar je opsturen, als ik hem binnen heb.
Je hoeft er van mij niets voor te betalen, want van die anderhalve euro ga ik niet dood hoor!
Ik ben nu niet thuis, maar morgen zal ik eens even je adresgegevens terugzoeken. Als ik die nu niet kan vinden mail ik je wel ff.
P.S. Als je er meer wil, kan ik die er nog wel bij bestellen.
Ic ic, dan heb ik zelf erg slecht gekeken bij conrad. Vind de site zo ie zo overzichtelijk.
Wat mij trouwens vaak stopt op dingen te bestellen zijn de transport en andere derglijke kosten, maar kreeg net een email dat die tijdelijk weer gratis is ofzo. Ik bestel ze zelf dan wel.
bedankt voor je aanbod though!
Maar je zit helaas aan die minimale bestelkosten, maar als je verder niets hoeft te hebben, dan bestel ik ze er wel bij No Problem!!
Idd, gelukkig een keertje GEEN verzendkosten!
Is goed, anders laat je het maar weten.
Ik heb ook al een passende naam gevonden voor de standaard: HULB.
HULB: een HULP voor mijn externe schijven, en tevens een HUB
Dit ga ik in het voorste plaatje frezen, in meerdere lagen.
[Bericht gewijzigd door Henk hobby op ]
Zo, ik kreeg vandaag mijn printje binnen, en ik ben meteen aan het solderen gegaan.
Hier volgen wat foto's:
Printplaatje is net binnen:
Ik had eerst de SMD's erop gesoldeerd, en daarna de rest.
De onderkant:
De bovenkant:
De hub zit in elkaar:
In het donker:
Met de schijven er in:
Ik moet alleen nog het logo van mijn vorige post in de voorkant frezen.
Ik prik de HUB in de stroom en in mijn laptop, en TADAAAAA.
Hij Werkt!!!!!!!!
Ganzz
-
Ziet er leuk uit, of het zelf maken van de 2 poort hub zinvol is geweest is een tweede 
Ach ja, ik heb ook nog geen enkel zinvol project daarintegen gedaan 
Ik vind persoonlijk wel dat dit zinvol is, het is alleen maar makkelijk!
Maar ik moet er wel bijzeggen dat ik dit gemaakt heb om bezig te blijven aan iets wat nuttig is.
Ik vond het eerst lastig om op mijn bestaande hub 2 poorten te moeten gebruiken voor 2 dezelfde apparaten.
Heb ook al een keer gehad dat ik een verkeerde kabel eruit trok, waardoor er dus ook het eea fout ging.
Videomodulator
AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
Nog ff over het frezen, als je tegenlopend freest zal je dat niet tegenkomen, mss in het vervolg op letten.
Wat je nu hebt gedaan, was meelopend frezen, dan gaan de tandjes in dezelfde richting als waarin je je stuk duwt, en dan begint ie te happen, wat gevaarlijk kan zijn en slecht is voor je frees.
Maar erg mooi gemaakt, goed afgewerkt en functioneel, bij die afwerking zitten er bij mij meestal de meeste problemen.
[Bericht gewijzigd door Videomodulator op ]
De behuizing is idd. lekker klein gebleven, maar hij blijft lekker stevig op z'n pootje staan:)
Over dat frezen: het thuis frezen met een kolomboormachine zonder enige uitlezing erop valt erg tegen. Hij kan dan idd. flink gaan happen.
De naam ga ik misschien vandaag op m'n werk er even infrezen op een echte freesbank.
Toch makkelijk zo'n sleutel van de zaak:)
Bedankt voor jullie steun en toeverlaat:):)
Ik heb zojuist de naam er ook ingefreest:
Dit heb ik dus op m'n werk gefreest met een digitale uitlezing.
Nu is het standaard officieel klaar!:)
die Fluke heb ik een paar dagen geleden gekregen, maar deze blijft in ''doorpiepstand'' piepen en daarbij geeft deze ook 0.003 aan.
In gewoon ohmmeetstand werkt deze echter wel.
Als je toevallig de oplossing hebt: graag.
En ja, de print is in een perfecte staat:)
Dat ziet er idd. beter uit, maar ik had ook graag dat ik hem uit elkaar kan halen, voor het geval er iets aangepast o.i.d. moet worden.
Ik zal ook nog ff kijken naar mooie inbus schroefjes i.p.v. die standaard schroeven.
De letters heb ik trouwens aan de binenkant in spiegelbeeld gefreest, zodat de buitenkant mooi glad blijft.
[Bericht gewijzigd door Henk hobby op ]
Op 28 mei 2006 17:12:58 schreef Henk hobby:
die Fluke heb ik een paar dagen geleden gekregen, maar deze blijft in ''doorpiepstand'' piepen en daarbij geeft deze ook 0.003 aan.
In gewoon ohmmeetstand werkt deze echter wel.
Als je toevallig de oplossing hebt: graag.En ja, de print is in een perfecte staat:)
Klinkt als een sluiting.