hallo
Kan mij iemand vertellen hoe ik een 8 pin din plug moet aan sluiten .
Ik heb een blaupunkt denver sqm 108 autoradio die heeft meer uitgangen er zijn een paar over,daar wil ik een verloop snoer maken dat ik daar ook een mp3 speler of walkman op kan aansluiten. Een verloop van 8 pin din plug naar een kleine 3.5 audio plug. Heeft iemand een schema hoe ik de plug moet aansluiten. Ik heb nu ook een cd speler op aangesloten deze is ook van blaupunkt, zo gauw als ik deze aanzet schakelt de radio uit en speelt de cd speler. Dit wil ik ook maken met een mp3 speler.
groeten wim.

[Bericht gewijzigd door wimb op ]

Beetje onduidelijk verhaal,

Je hebt uitgangen over waar je een MP3 speler op aan wilt sluiten? welke plug bedoel je? die ISO stekker?

Heb je het over de plug die normaal naar je CD-changer gaat?

Als dat zo is kan je hem niet zomaar als extra ingang gebruiken maar moet je een signaal opwekken wat de radio doet denken dat de CD-Changer is aangesloten.

:)

Aansluiting SRC-1 heeft voorang op SRC-2. Die zijn voor een cassete en CD speler bedoeld. Die twee genereren dus ook een "aanwezigheids" signaal. Hoe Line-in en Line-out worden geschakeld kan ik zo niet achterhalen. Ik weet ook niet zeker of die er bij die van jou wel opzitten.

[Bericht gewijzigd door Amateur19 op ]

hallo

ik heb er maar een foto bij gezet misschien is dit dan wat duidelijker.
Op de foto is de bediening van de radio te zien.die ik achter op de radio/versterker moet aansluiten door middel van een plug (remote)
Achterop zit 1 uitgang voor de bediening(remote)
er zitten vier din aansluitingen op.(8 polig): 1 lijn in en een lijn out op en 2 src ingangen.
http://beetle.cabriolets.online.fr/gifs/radio2.gif

Ik heb er een ook een cd wissellaar bij opzitten deze heb ik ook op een ingang aangesloten: de line-in. De cd speler heeft zelf een bedieningspaneel. Wanneer ik de cd-speler aanzet schakelt die de radio uit en speelt de cd "over de radio".
Zou het niet mogelijk zijn om 1 van de 2 src aansluitingen ook op dezelfde manier te gebruiken (als een soort line-in dus); ik wil er namelijk een mp3 speler op aansluiten.

Zou dit kunnen door op een van die contacten in die aansluiting een spanning te zetten zodat deze het radio-gedeelte uitschakelt, terwijl de ingang wordt versterkt zodat de mp3 speler over de boxen kan spelen.

wim

[Bericht gewijzigd door wimb op ]

Voor die radio heb ik dat een tijd geleden uitgezocht, ik neem aan dat je het cassette deck er ook bij hebt ?

Ik ben toen gaan uitmeten wat er gebeurt als je een cassette afspeelt,

Er zit gewoon een line audio signaal in, en als ik het me goed herinner moet je 1 draad van die connector naar massa trekken om die ingang te selecteren.

Gewoon eventjes uitmeten wat je cassette deck doet is het makkelijkste.

hoe bedoel je dat wat moet ik meten.
In de stekker of achter op de""radio"
Ik heb geen cassete wel een cd wisselaar.
wim

Inderdaad meten aan de plug waar je cd wisselaar op zit.

Ik heb de zelfde radio gehad met cassette speler ipv een cd wisselaar.

Als ik er een cassette in gooide werdt automatisch het cassette deck als ingang geselecteerd, ik ben toen gaan uitmeten hoe dat gebeurt.

Er wordt 1 signaal lijntje naar massa getrokken waardoor het tuner/versterker deel weet dat je een signaal wilt aan bieden op die ingang, die ingang zal dan ook automatisch gekozen worden.

als je niet wilt meten kun je eens proberen om met een 470 Ohm de aansltuitingen naar massa te trekken totdat je de goede te pakken hebt.

Daarna is het uitvinden welke draden voor audio bedoeld zijn een koud kunstje.

hallo
Moet ik van een van de aansluitingen (bijv src-1) achterop de "radio" de contacten een voor een met een weerstand van 470 ohm aan massa verbinden, en kijken of de radio uitgaat?
Hoe kom je bij de waarde van 470 ohm, als ik vragen mag?

bedankt voor de snelle reactie trouwens!

hallo
ik heb geprobeerd met een massa op een van de contacten te zetten maar er gebeurde niets. Toen heb op de plug van de cd wisselaar gemeten die achterin de radio komt.
en op een van de 8 contacten kwam een spanning te staan. Toen heb ik ook dat geprobeerd met een spanning er op te zetten achter in de radio en ja de radio schakelde uit. En het versterker gedeelte bleef aan.Maar nu moet ik er nog achter zien te komen waar het audio signaal op moet komen te staan. Wat voor contacten moet ik deze aansluiten. Kan ik dit ook nog meten?
groeten wim

eventjes een pinnetje oid erin steken en met je hand/vinger er tegenaan en kijken wanneer een kanaal brom geeft :)

Kan best dat je het ding hoog moet maken inderdaad.

Die 470Ohm is hoog genoeg om niks te beschadigen mocht je op een verkeerde pen prikken.

De signaal draden vinden is inderdaad simpel, gewoon met een blank draadje er in prikken, brom of kraak uit de speakers en je hebt een signaal draad te pakken.

Ik zit met hetzelfde probleem en ben benieuwd of de oplossing al is gevonden.

Mijn Blaupunkt SQM 108 heeft een cassetedeck aangesloten (die ik nooit gebruik) en ook ik wil er een MP3 speler (een ipod in dit geval) op aansluiten. Mijn kennis van auto electronica is ongeveer nul. Wat moet ik doen om dit aan de praat te krijgen of wie kent iemand in de omgeving van Dronten die dit (tegen betaling) zou kunnen?

Toevallig land ik op dit forum door mijn Googleopdracht voor een Blaupunkt SQM 108.
Ik heb het schema.
Iemand geïnteresseerd?

Welke blaupunkt type wisselaar is te gebruiken met de Denver sqm108 ????

gr Rob

Omdat ik ook een mp3 wil aansluiten op mijn blauwpunkt SQM108 zou ik graag de uitkomsten van het gedana onderzoek wilen ontvangen.
Op welke pennen komt het signaal en op welke moet een spanning komen?

Jelle

beste allemaal,

is er inderdaad een oplossing gevonden voor dit probleem?

ik wil namelijk hetzelfde, graag een mp3 aansluiten, de cassette gebruik ik niet meer dus ik heb eigenlijk maar een source nodig en dat is dus de mp3, wie weet waar en hoe ik die kan aansluiten,bedankt voor de hulp alvast!

groet jan

Is nog iemand actief hier die een sluitend antwoord kan geven op deze materie?
Er is een redelijke vraag op internet naar dergelijke modificaties.
Daar de originele randapparatuur niet voor normale prijzen leverbaar is moet je als liefhebber van zulke mooie apparaten toch een andere oplossing zien te vinden nietwaar?
Het budget is niet in dien mate dat ik 199 euro voor een CD speler ga/kan betalen...

Dit topic is jaren oud. Misschien kun je beter een nieuw topic starten.

Als ik hierin post, dan hou ik het toch overzichtelijk, en kun je gewoon alles later makkelijk terugvinden.
Dat is ook makkelijk voor mensen die hier via google terechtkomen.
Bovendien komt het berichtje van mij na plaatsing toch weer bovenaan in de lijst te staan.
Toch?

.

[Bericht gewijzigd door Bernhard Prins op (100%)]

We wachten met smart, ik heb ook al wat informatie mogen ontvangen over de aansluitpinnen op de bus aan de achterzijde.
Ik heb echter nog niet zoveel tijd gehad om uit te meten wat de pennen doen...

Ah,kijk, bijna hetzelfde als waar ik mee aan het klussen was...
Echter , ik heb nu een CCP05 erbij gekocht en die zit op de SRC1.
Begrijp ik het goed dat wanneer ik voor de SRC2 dit trucje uithaal, de cassette én de radio uitschakelen wanneer ik de schakelaar omwip?

Is bijgevoegd plaatje van de soldeerzijde aan de binnenkant van het toestel, of gezien vanaf de achterzijde(buitenaf) ?

[Bericht gewijzigd door Plips op (19%)]

.

[Bericht gewijzigd door Bernhard Prins op (94%)]

hoi bernhard,vraagje, ik heb dezelfde wens, maar ben ff niet zo technisch als jij, zou jij mij kunnen helpen met de aansluiting te maken?thanks voor je eractie alvast,gr jan