Als het complete CV systeem van metaal is, is dat een behoorlijke tegencapaciteit ;)

Op 28 mei 2006 16:38:19 schreef MRF-Technoligy:
@Henry

Die unit die je daar hebt hoort bij een zender met een X-tal de rechter spoel stem je op de freq. af van het kristal. de andere secties zijn freq. verdubbelaars althans de afstemgedeeltes daarvan. Door steeds een nieuwe afstemunit in de zender te douwen kon je met een zender en meerder units op de diverse banden uitkomen.Heb zelf ook zo`n unit gehad maar is in de sloop beland mooie c`s!!!weet niet meer uit wat voor set hij kwam..

Bedankt voor de extra info.

@Rob: zeker een mooie dvd, daar ben je wel even zoet mee!

*SW-BET SPECIAL!*PRESS-MESSAGE!*SW-BET SPECIAL!*PRESS-MESSAGE!*SW-BET...

HF-camp on the Islands??? DX-expeditie voor zowel ontvangst als zenden (op bijv. 48mtr., 41mtr., 76mtr. en MG) vanaf de Waddeneilanden???

Enjoy a weekend full of HF, Drugs and Rock 'n' Roll!!!

IDEETJE VAN EEN HF-DALTON UIT DISTRICT NOORD: Eens met een ploegje bestaande uit roemruchte KG-uitdagers een weekendje naar de eilanden te gaan DX-en vanuit een zomerhuisje.

Waarom de Waddeneilanden?
*Het signaal reikt verder over het water.
*Associatie met Offshore-radio (meeuwen, zeewater, etc.)?

Wanneer?
*Misschien in het najaar? Alle drukte van de zomer is dan zo'n beetje voorbij op zowel de Waddeneilanden als voor jezelf en hebben we volop tijd om alles voor te bereiden...

Met permissie van de overheid?
*Wat voor permissie? Welke overheid?

Het leukste lijkt mij om met zelfbouwantennes en -zenders te gaan werken. Om met weinig materiaal zo gunstig mogelijk te gaan testen op SW.

Enne... Ik ben een voorstander van een sigaretje en een borreltje (zeker in het koude najaar is een Nobeltje welkom).

Wie lijkt dit ook wat? Van tevoren (bij genoeg deelname) maar ergens (bijv. weer in 'de Burgemeester' te Wolvega?) een meeting plannen en de boel eens op een rijtje zetten...

Welke HF-Dalton is zo dapper en brutaal om mee te doen? Waar zijn de ECHTE KG-uitdagers???

*SW-BET SPECIAL!*PRESS-MESSAGE!*SW-BET SPECIAL!*PRESS-MESSAGE!*SW-BET...

[Bericht gewijzigd door Hans de Swan op ]

Op 29 mei 2006 15:10:33 schreef Hans de Swan:

Enne... Ik ben een voorstander van een sigaretje en een borreltje (zeker in het koude najaar is een Nobeltje welkom).

Moet je alleen maar bij nobel houden want anders kan je goed beroerd worden.Nee ik heb daar geen ervaring mee maar kennissen van mij wel.Ik ben alleen maar de leverancier hier in de omgeving ;-)

Ik heb hier nog een paar ringkernen liggen uit een 380~ netfilter valt daar nog wat mee te doen voor de HF??
Het spoelendraad(1,6mm) is zo wie zo wel makkelijk .

[Bericht gewijzigd door Esoterist op ]

Op 29 mei 2006 17:52:25 schreef Esoterist:
[...]
Moet je alleen maar bij nobel houden want anders kan je goed beroerd worden.Nee ik heb daar geen ervaring mee maar kennissen van mij wel.Ik ben alleen maar de leverancier hier in de omgeving ;-)

Hierbij promoveer ik je als eenmalige leverancier van het Nobeltje voor de Wadden, Mark. Of anders... Enjoy the club! ;)

Even update hier..
Ben nu bezig met inverted-V
Heb vandaag een aluminium buis geritselt van 6 meter.
Daar heb ik glasfiber buis van dikke 2 meter opgelijmt voor de top.
Vond ik op zolder ook nog een ijzeren buis van 2,5 meter,die heb ik er onder gezet
Ik heb dus nu een mast van 10 meter liggen.
Morgen zal ik dat hele geval tegen m'n schuur schroeven.
Antenne-litze en 450 ohm kippeladder heb ik ook al liggen.
Ook ben ik tussendoor nog bezig met een z-match tuner,want die heb ik in mijn geval ook nodig.

Yepp Transmitter zo gaat hij goed,je zal er geen spijt van krijgen.En wat ziet de Z-Match er in aanbouw mooi uit toppie hoor. En je gaat ook nog kippenladder gebruiken dan komt het helemaal goed . Hans de Swan kijk je even mee en zet je nobeltje even aan de kant.

Ps: op 6285 Khz draait al geruime tijd een station weet niet wie of welk station het is.

[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]

Ik ga morgen zelf weer eens aan het klussen. Heb 8 splinternieuwe EL84's van telefunken op de kop getikt op de rommelmarkt. En een rol RG-58 coax :P 40 meter :P.

Oh MRF-T. Dat station was me van de week ookal opgevallen. Heb er verder niet echt naar geluisterd omdat ik weinig tijd had. Zal morgen eens verder kijken.

(moet echt een computer in m'n werkhok zetten :P Kan ik CO'en en solderen tegelijk) :P

@Hans: Mooi initiatief, i'm in!

@Esoterist: Dergelijke kernen zijn voor HF vaak ongeschikt, veel vermogensvelies in de kernen. MRF kan je meer over een meetmethode vertellen, het hier ergens in de uitdaging verstopt...

@Transmitter: Druk in actie zie ik :)

@MRF: Zal die zender eens in de gaten houden.

@Dominic 40m RG58 en EL84's op een rommelmarkt :)

Op 30 mei 2006 00:31:51 schreef Henry S.:
@Dominic 40m RG58 en EL84's op een rommelmarkt :)

Ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit :) Heb direct m'n slag geslagen. De beste man had nog meer elektronica staan. Buizentrafo's oa. Heb ik er ook 3 van mee genomen. Alles bij mekaar was ik 30 euro kwijt.

Dan heb je een goeie deal gedaan!

Rob007.

Radio Likedeeler op 6305Khz S9 R5 off air alweer.
Radio Fox 48 6300Khz S7/8 R4/5 150 Watt

Radio Fox 48 6300kHz , diep in de static. Bruce Springsteen - Dancing in the dark.
Mystery Radio Italie 6220kHz, knoeper hard, maar ook last van static en fading.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

Als alles mee zit Donderdag avond rond 1900uur.een test uitzending rond 6295Khz

Op 31 mei 2006 23:13:14 schreef kroket:
Als alles mee zit Donderdag avond rond 1900uur.een test uitzending rond 6295Khz

Locale tijd neem ik aan? Zal proberen te luisteren!

ik heb een leuke documantaire gedownload over een us radio station.cklw the big 8 het staat op usenet.
060531.cbc.the.lens.radio.revolution.640x464.xvid.mp3.festering.leper.avi

welke groep? of post even ergens een nzbtje.

@Hans de Swan

Hans heb je alles kunnen vinden op de markt? Mail anders even wat je nog nodig bent, dan zal ik er ook even naar kijken in m'n junkbox(je) hij stroomt over en ik pruts zelf er toch niets van in elkaar.

Izaak

Ik ben weer een stukje verder met de tuner.
Morgen nog even bedraden en eens kijken of hij werkt op de ontvanger.
http://home.wanadoo.nl/bertnijholt/tuner2%20(749%20x%20562).jpg

@Transmitter.
Zo gaat hij goed Bert ziet er al heel, ja heel profi uit hoor dit gaat helemaal goed komen ik weet het zeker.De spoel heb je toch nog een beetje veranderd zie ik draad is nu zilverkleurig en dikker lijkt me.de vertragingen zitten er ook al op, is wel nodig anders draai je zo over de dip heen komt heel precies.H de S lees je mee het gaat over de Z-match..

Albatros Radio gehoord hier op 6295Khz S9+10Db R5 ging beter dan de vorige keer Peter .

Fraai stukje werk, Transmitter!
RD12TF heeft ook zoiets gemaakt, alleen dan in een dicht kastje.
Hij is daar wel blij mee dacht ik ;-)

Het ziet er duurzaam uit!
Hoe kom je aan die spoel zo?

Rob007.

@Rob

Men neme 1 stukje pexiglas.
Mal uitprinten van deze site: http://www.mydarc.de/dl3bcu/htm/z-match.htm
Rechthoekje uitzagen met decoupeerzaag(speciaal zaagje en niet te snel anders smelt de kunstof)
Gaatjes boren.
Aarde draad wikkelen op iets kleinere vorm.
Allemaal moertjes monteren op uiteinden en aftakkingen
Met soldeerlipjes de boutjes met de spoel verbinden.
En klaar is de spoel....en je bent 2 avonden verder hahaha

Op 1 juni 2006 22:39:12 schreef MRF-Technoligy:
@Transmitter.
Zo gaat hij goed Bert ziet er al heel, ja heel profi uit hoor dit gaat helemaal goed komen ik weet het zeker.De spoel heb je toch nog een beetje veranderd zie ik draad is nu zilverkleurig en dikker lijkt me.de vertragingen zitten er ook al op, is wel nodig anders draai je zo over de dip heen komt heel precies.H de S lees je mee het gaat over de Z-match..

Albatros Radio gehoord hier op 6295Khz S9+10Db R5 ging beter dan de vorige keer Peter .

Op 1 juni 2006 22:39:12 schreef MRF-Technoligy:
@Transmitter.

Ok Marcel bedankt voor je Rapportje.
Ik kreeg ook nog een sms van DR tim en Stefan Dietl uit Duitsland.Ook nog een email van Jan de Marconi.
De test was weer geslaagd,ik vaar dit weekend naar Zeeland en misschien dat ik de zender nog eens aanzet in de avond.Waarschijnlijk is mijn signaal dan nog wat beter!Ga komende tijd nog wat verbeteren aan de antenne.