Pixie
Weer terug bij de leukste hobby in het universum
Ik (en anderen) hebben het er al eens over gehad, het toevoegen van de lay-out voor het etsen bij de schakeling op de pagina zetten.
Ik wou ff vragen of jullie het hier nog over hebben gehad/nagedacht?
Ikzelf zou het namelijk heel fijn/handig vinden en ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben...
Lijkt mij een handig idee. Dan wel de files van het programma erbij zetten. Op deze manier kunnen er nog individuele aanpassing aangebracht worden.
Heb zelf wel een aantal files die ik kan uploaden.
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
yep en ook de gerber files... en misschien van meerdere personen zodat er een grotere keuze is
misschien een upload mogelijkheid voor members met admin authorisation...
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
MiTcHeLL
May The Source Be With You
Dit hoeft geen taak te worden van de mods natuurlijk als iedreen een schakelingetje zou doen gaat et veel sneller ...
Pixie
natuurlijk, alleen moeten de mods wel toestemming geven/ ervoorzorgen dat het op de site komt.
edit: gewoon als iemand het ontwerp van een schakelingetje heeft gemaakt en het leuk/niet erg vind om het te delen dan kan hij/zij het ter beschikking stellen voor de rest. Misschien zullen zo niet alle schakelingen een pcb ontwerp op de pagina krijgen, maar het is wel handig als het er staat als iemand al eens een pcb heeft gemaakt. toch?
[Bericht gewijzigd door Pixie op ]
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
een van de punten waar we mee zitten is de software die we eventueel gaan gebruiken om de PCB lay-outs te maken.
we kunnen ook beslissen om bijvoorbeeld alleen de kant en klare lay-out weg te zetten, en als iemand dan veranderingen aan de lay-out wil maken, dan zou hij zelf maar het hele ontwerp opnieuw moeten maken met zijn eigen software.
we houden jullie op de hoogte.
natuurlijk zijn al jullie ideeen van harte welkom 
Pixie
Persoonlijk zou ik gewoon het plaatje erop zetten, klaar om te printen. (evt. in (en uit) spiegelbeeld)
Dit houdt het hele gedoe simpel. Als je aanpassingen wil dan neem ik aan dat je het dan toch gewoon helemaal zelf wil maken.
(Of je zet er een bestandje voor EAGLE bij?) maar gewoon het plaatje lijkt mij al handig.
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
Pixie
Aedolon
dat is een bestand waar de printlayout instaat in text formaat punt a naar punt b dikte c ofzo, dit kan je met een gerberviewer of een pcb design programma openen, dit hebben bedrijven ook nodig om een industrieele print te maken.
Wanneer er alleen een ets file komt te staan, dus een plaatje ofzo, dan zal ik eerder zelf een nieuwe maken.
Er zijn altijd dingen die je net even iets anders wil hebben. Dus dit is toch wel een belangrijk criterea voor het suc6vol slagen van dit projectje.
Ik maak al mijn bestanden in Eagle 4.01, voormij, en de modjes, is het simpel om de *.brd en de eventuele *.sch files te uploaden.
Dit is al eens eerder te sprake gekomen, maar is geloof ik niets van terecht gekomen. Gebruikers die een eigen upload gedeelte zouden krijgen.
Je moet natuurlijk wel een soort van versie beheer invoeren.
Voormij is het niet zo moeilijk, draai een web/ftp server, dus mijn bestanden zijn snel online.
Kan eventueel een gedeelte reserveren voor mensen die graag een account willen hebben.
Aedolon
ugh ? gewoon met php uploaden naar een non public accessable folder (onder de webfolder dus) en geen probleem