als ik niet zoveel apparaten sloopte maar alles in de winkel zou kopen zou ik zeker een paar 100 euro meer kwijt zijn.

En ja, Jan klaassen, je hebt wel een punt...

veel

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]

200 à 300 euro, and counting :p

vorig jaar scoop gekocht, dus daar zat ik tegen de 500 euro.

ik probeer ook veel te recupereren, maar voor niet test dingen gebruik ik liever "nieuw" materiaal.

zo'n 400 a 600€ per jaar
dit jaar van plan om een spectrum analyser te kopen dus dat zal wel vlug oplopen tot 1500€

200 a 600 € per jaar

80 a 90 euro perweek of zo
zeg iets van 1200 euro perjaar

HF kost een hoop centen ;-)

Hoh, bij mij valt dat gelukkig nogal goed mee... een euro of 200 per jaar ofzo? gemiddeld gezien dan...

Ik doe toch meer aan "passief" electronica. Ik zoek vanalles uit hoe het te doen, teken schema's maar aan de uitvoering... heb meestal geen tijd/zin om eraan te beginnen. Of ik begin eraan, dan komt er iets tussen en dan ligt dat project stil en neem ik het niet trug op...

Dus al bij al valt dat nog al goed mee (en samples helpen daar ook wel bij...) -> maar ik mag dat omdat ik nog student ben :)

Op 3 juni 2006 09:54:32 schreef elektro FAN jens:
ik weet 't maar nu zit ik met een pc voeding te klooien en een regelbare addapter:)

dus dan is dat wel handig en zit 't in een mooie behuizing nu heb ik allen in een ouwe videorecorder behuizing gedaan:)

greetzzzzzz jens

Jens,
Een (lab)voeding is nu bij uitstek iets om eens lekker zelf in elkaar te gaan zetten.
Je zult misschien iets duurder uitkomen dan als je iets koopt, maar daar staat tegenover dat je hem kunt maken zoals jij hem hebben wilt, met onderdelen die je zelf hebt liggen, en je leert er een hoop van!
Electronica is vooral doen, ervaring is belangrijk, al is het alleen maar hoe je goed leert solderen.
En daar hoort een goede bout bij.
Toen ik begon (in de middeleeuwen) had ik ook zo'n rood boutje van een tientje, maar zowat de eerste aankoop die ik daarna deed was een Weller Magnastat 50 watt station.
Daar heb ik 25 jaar plezier van gehad (ding staat nu bij mijn neefje van 17, en werkt nog steeds goed).

Waarmee zeker niet gezegd is dat die Aioyue (sp?) stations slecht zouden zijn, ik heb daar verder geen ervaring mee.

Oh, en stop eens met dat "greeeetz" achter iedere post, als je wil.

hmmmm een goede bout daar zeg je wat.....
binnenkort op men weekendwerk eens een bestelling doen dat scheelt weer een pak in prijs :p
binnenkort ook inkopen van soldeertin met lood want dat mag ook al niet meer binnenkort
en dan binnenkort nog een nieuwe mengtafel
hobbyen kost geld en ik heb dan nog zoveel experimentele ideeën met buizen ook.....onderandere synt en dergelijke

JoW,

mijn soldeerstationnetje, een merkloos dingetje, doet het nou toch ook al zo'n 10 jaar. Nooit problemen mee. Ooit 1 keer de punt vervangen, nadat de vorige punt helemaal weggegeten was door één of ander zuur goedje ofzo.
Ook problemen gehad met de stekker van station naar bout, die was na een tijdje kapot. Maar goed, dat heb ik vooral aan mezelf te danken, omdat ik m tijdens het solderen nogal eens gewoon maar in de lucht had hangen aan het snoertje van de bout. (dat snoertje was namelijk wat aan de korte kant)
Verder is een voeding goed zelf te bouwen. Ik heb het zelf ook gedaan, kheb nou 2*20V 1A, regelbare stroombegrenzing. Voor mij precies goed, en niet erg duur met de onderdelen die ik erin stopte

MzZzL$ Zw33tV03Tj3

hey, ff kappuh nouw jah! ;-):-D:-D;+;-);-);-P;-)

swel 1337 soon voeding

mzl kaatee! :-P

H!,
J4, kweet't, mijn pwnersUpplY is beetje n00b, m44r ie voldo37 Pr!m4.
!k heb dUs g33n !04 (10A) n0di9. V00r dat w3rk h3b !k n0g 33n 0ud3 ATX 1!993n.

de balllûûUUûhhhhh

ROTFLMAO!!!
Vooral dat 10 A!

Jij kan dat dus echt, ik rotzooi maar wat ;-)

[Bericht gewijzigd door KT88 op ]

Op 3 juni 2006 21:42:30 schreef KT88:
ROTFLMAO!!!

Jij kan dat dus echt, ik rotzooi maar wat ;-)

Ja, dat krijg je, als je vroeger nog al eens via internet zat te gamen, ik was dus echt üß3R1337 :P. En daar komt nog bij dat zo dom mogelijke reacties in de chat me specialiteit waren...

maarja, KT88, tis ook nie echt jou generatie meer he :P

@ kt88
ik wil het nog 1 keer doen :):):) lol

greetzzzzz

Ik zit denk rond de 250-500 euro.

Afgelopen jaar ook aardig wat gekocht: 2 regelbare voedingen, scoop, loeplamp.

Ik denk zelf dat ik zo 175 euro per jaar aan componenten uitgeef.

Zaterdag nog een auto-range multimeter gekocht op de witte markt, € 20,- . Hij is veel uitgebreider dan mijn oude, condensator, hfe, frequentie zit er nu tenminste op en wat nog belangrijker is, er zit een zekering op de 10A range.
Blijft een leuke markt, niet voor de echte meetapparatuur, maar wel voor (electrisch) gereedschap.