Wat denk je van een reeks reed-relais (die glazen buisjes met 2 bladkontactjes in) waarover je een permanente magneet schuift.

Met wat knutselen kan je een schuifsysteem maken zoals een schuifpotentiometer als het handmatig moet tenminste.

Je kan ze ook PC gestuurd maken door er een stuurspoeltje op te voorzien.

- - big bang - -

Ik vindt hier een hoog reclame gehalte aanzitten.
Eerst zogenaamd vragen voor een alternatief en dan ineens radio twente aanprijzen met spotgoedkope relais.

Op 11 juni 2006 19:13:03 schreef Johan v. Althuis:
Ik vindt hier een hoog reclame gehalte aanzitten.
Eerst zogenaamd vragen voor een alternatief en dan ineens radio twente aanprijzen met spotgoedkope relais.

:D

Je bent gewoon jaloers dat er in leeuwarden niet zo'n fyne dumpzaak zit als radio twenthe. :p Staat weer tegenover dat als ik op marktplaats kijk, alle 2ehands radio's en buizenbakken vooral uit 't noorden komen.

(En natuurlijk zou iedereen zou zo'n vondst natuurlijk voor zichzelf houden. Dus dan moet 't wel reclame zijn. :-( )

Het eerste wat ik nu ga doen is de woonplaats uit me profiel halen :P
Neej het leek wat verdacht, laatst op een ander forum ook een smerig zaakje opgerold.

Daar was iemand die beweerde de ideale site gevonden te hebben om spellen te ruilen hij had al één keer goede ervaring ermee.
Toen heb ik eerst via whois achterhaald van wie dat domein was en dat bleek van de persoon in kwestie zelf te zijn.

Vandaar...
Neej ik hoef geen relais ik pak wel solid state.
En anders valt er wel wat te regelen :)

Klopt, 't is ook redelijk suf om iets te posten en dan zelf 't antwoord te geven binnen twee uur ofzo. Maar ik moest toch bij radio twenthe zijn (dat zit voor mij op 2-3 kilometer fietsen), en ik wist dat ze in hun etalage wel wat hadden staan, maar ik kon me niet herinneren wat de prijzen ook al weer waren. :o Daar aangekomen was 't gewoon 'einde verhaal'; met dat soort prijzen ben je nergens.

Op 11 juni 2006 19:29:01 schreef alex278:
[...]
:D

Je bent gewoon jaloers dat er in leeuwarden niet zo'n fyne dumpzaak zit als radio twenthe. :p Staat weer tegenover dat als ik op marktplaats kijk, alle 2ehands radio's en buizenbakken vooral uit 't noorden komen.

Je wil niet weten wat er bij Bouwman in de etalage ligt te verstoffen ;)

Op 11 juni 2006 23:26:40 schreef Henry S.:
[...]
Je wil niet weten wat er bij Bouwman in de etalage ligt te verstoffen ;)

...maak me geeeek! :p

Klein nadeeltje: d'r zitten een paar relais bij die een beetje gammel zijn. Als ik ze doormeet zijn ze OK, hang ik er een hoge weerstand aan, dan zitten er relais bij die 'dicht' blijven, ook als zijn ze fysiek gesloten. Als er flink wat stroom doorheenloopt doen de brakke gevallen 't wel goed. Ik vermoed dat ze een beetje smerig/geoxideerd zijn. Duh. Schoonmaken/krabben lijkt niet echt te helpen.