Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 7 juni 2006 16:22:48 schreef alex278:
[...]radio twenthe zit in den haag
![]()
den haag dan
es kijken of ze een websjop hebben
Op 7 juni 2006 16:33:30 schreef Lucky luke:
[...]
den haag dan
Volgens mij is dit 'm http://www.radiotwenthe.nl/
Op 7 juni 2006 16:33:30 schreef Lucky luke:
[...]
den haag dan
Radio twenthe is niet zo van de websjop.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 7 juni 2006 17:09:53 schreef GJ_:
Zelfs niet zo van de website. Meer basic vindt je ze niet.
o jawel. mij site (moet ik nog eens wat aan doen...)
staat alleen nog maar uitleg op over de transistor, op midelbareschool-niveau
www.home.versatel.nl/spamacount/transistor.html
(mischien leuk als jullie weer een échte beginner tegenkomen? ik ben al aan een verbeterde versie bezig)
hmmm. alleen jammer dat den haag ver weg is. kan niemand een relais IA starten?
Op 9 juni 2006 15:12:24 schreef Lucky luke:
hmmm. alleen jammer dat den haag ver weg is. kan niemand een relais IA starten?
Jouw woonplaats volgens je profiel: leiden. Hoeveel dichterbijer wil je 't hebben?
morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Op 7 juni 2006 13:47:54 schreef alex278:
Wat is eigenlijk het goedkoopste, en praktische alternatief voor een relais
Op 7 juni 2006 15:06:57 schreef alex278:
'nothing beats radio twenthe'(20 stuks relais voor 4.95..)
Goedkoper? Draadjes aan solderen en de draadjes van de benodigde waarden condensators en weerstanden in elkaar draaien.
- - big bang - -
the-paradox
Duco ergo sum.
Ja, met meerdere relais?
En hoe bedien je die relais dan?
Waarom niet met een fatsoenlijke standen schakelaar rechtstreeks bedienen?!?
Op 9 juni 2006 19:48:34 schreef the-paradox:
Ja, met meerdere relais?
En hoe bedien je die relais dan?Waarom niet met een fatsoenlijke standen schakelaar rechtstreeks bedienen?!?
Zo geniaal, ik had er zelf op kunnen komen. Wel eens gedacht aan handmatige en/of PC-bediening?
the-paradox
Duco ergo sum.
Op 9 juni 2006 20:06:26 schreef alex278:
[...]
Zo geniaal, ik had er zelf op kunnen komen. Wel eens gedacht aan handmatige en/of PC-bediening?
Nou nee, was niet bij me opgekomen.

Maar, als je zonder invloed iets potentiaal/verlies-vrij wilt schakelen ben je toch overgeleverd het gebruik van een relais vrees ik.
Relais van 5 euri, per stuk of per 5?

(bron: webshop conrad, 12V relais)
Nieko
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Op 9 juni 2006 15:12:24 schreef Lucky luke:
[...]
o jawel. mij site (moet ik nog eens wat aan doen...)staat alleen nog maar uitleg op over de transistor, op midelbareschool-niveau
www.home.versatel.nl/spamacount/transistor.html
(mischien leuk als jullie weer een échte beginner tegenkomen? ik ben al aan een verbeterde versie bezig)hmmm. alleen jammer dat den haag ver weg is. kan niemand een relais IA starten?
Leuke site, simpel uitgelegt!
Alleen zou ik de achtergrond en vooral de text een andere kleur geven, het leest niet fijn.
Misschien is het handig als je uitlegt hoe je de transistor in een schakeling kan gebruiken en wat de maximale spanning is die op de Collector, Basis en Emitter bij bijvoorbeeld het type BC547B (voor de luie mensen zoals ik die niet naar de datasheeds willen kijken
), als ik wat meer weet over de transistor ga ik misschien ook een simpele pagina op mijn website daar over bouwen
.
Op 9 juni 2006 22:47:39 schreef the-paradox:
[...]
Nou nee, was niet bij me opgekomen.![]()
't is zelfs nog een stukje genanter: in het oorspronkelijke schema zat al een meerstandenschakelaar. Die laat ik gewoon zitten, alleen laat ik die meerstandenschakelaar de relais aansturen.
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
En kan je ook geen Mosfets gebruiken die je aanstuurt vanuit je hand- en/of PC bediening?
Ik ken je schema niet, maar voor iets naar bvb, massaniveau te trekken kan het eenvoudig met een Nkan mosfet.
- - big bang - -
Lucky Luke
Op 9 juni 2006 15:39:34 schreef alex278:
[...]Jouw woonplaats volgens je profiel: leiden. Hoeveel dichterbijer wil je 't hebben?
Leiden 
ach, ze hebben nog meer (dus dan kan de trein er ook nog wel bij, weet niet hoe duur leiden-den haagt is...)
IA/SK is altijd hadniger, dan krijg je het thuisgestuurd (ja ik ben lui). en bovendie zijn er wss. meer mensen die hier wel interesse in hebben
Op 10 juni 2006 18:38:13 schreef big bang:
Ik ken je schema niet, maar voor iets naar bvb, massaniveau te trekken kan het eenvoudig met een Nkan mosfet.
- - big bang - -
Mosfets: wel aan gedacht, maar teveel gedoe.
Schema op http://members.aol.com/sbench102/owens2.html
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
big bang
Wat denk je van een reeks reed-relais (die glazen buisjes met 2 bladkontactjes in) waarover je een permanente magneet schuift.
Met wat knutselen kan je een schuifsysteem maken zoals een schuifpotentiometer als het handmatig moet tenminste.
Je kan ze ook PC gestuurd maken door er een stuurspoeltje op te voorzien.
- - big bang - -
Ik vindt hier een hoog reclame gehalte aanzitten.
Eerst zogenaamd vragen voor een alternatief en dan ineens radio twente aanprijzen met spotgoedkope relais.
Op 11 juni 2006 19:13:03 schreef Johan v. Althuis:
Ik vindt hier een hoog reclame gehalte aanzitten.
Eerst zogenaamd vragen voor een alternatief en dan ineens radio twente aanprijzen met spotgoedkope relais.

Je bent gewoon jaloers dat er in leeuwarden niet zo'n fyne dumpzaak zit als radio twenthe.
Staat weer tegenover dat als ik op marktplaats kijk, alle 2ehands radio's en buizenbakken vooral uit 't noorden komen.
(En natuurlijk zou iedereen zou zo'n vondst natuurlijk voor zichzelf houden. Dus dan moet 't wel reclame zijn.
)
Het eerste wat ik nu ga doen is de woonplaats uit me profiel halen 
Neej het leek wat verdacht, laatst op een ander forum ook een smerig zaakje opgerold.
Daar was iemand die beweerde de ideale site gevonden te hebben om spellen te ruilen hij had al één keer goede ervaring ermee.
Toen heb ik eerst via whois achterhaald van wie dat domein was en dat bleek van de persoon in kwestie zelf te zijn.
Vandaar...
Neej ik hoef geen relais ik pak wel solid state.
En anders valt er wel wat te regelen 
Klopt, 't is ook redelijk suf om iets te posten en dan zelf 't antwoord te geven binnen twee uur ofzo. Maar ik moest toch bij radio twenthe zijn (dat zit voor mij op 2-3 kilometer fietsen), en ik wist dat ze in hun etalage wel wat hadden staan, maar ik kon me niet herinneren wat de prijzen ook al weer waren.
Daar aangekomen was 't gewoon 'einde verhaal'; met dat soort prijzen ben je nergens.
Op 11 juni 2006 19:29:01 schreef alex278:
[...]Je bent gewoon jaloers dat er in leeuwarden niet zo'n fyne dumpzaak zit als radio twenthe.
Staat weer tegenover dat als ik op marktplaats kijk, alle 2ehands radio's en buizenbakken vooral uit 't noorden komen.
Je wil niet weten wat er bij Bouwman in de etalage ligt te verstoffen 
Op 11 juni 2006 23:26:40 schreef Henry S.:
[...]
Je wil niet weten wat er bij Bouwman in de etalage ligt te verstoffen
...maak me geeeek! 
Klein nadeeltje: d'r zitten een paar relais bij die een beetje gammel zijn. Als ik ze doormeet zijn ze OK, hang ik er een hoge weerstand aan, dan zitten er relais bij die 'dicht' blijven, ook als zijn ze fysiek gesloten. Als er flink wat stroom doorheenloopt doen de brakke gevallen 't wel goed. Ik vermoed dat ze een beetje smerig/geoxideerd zijn. Duh. Schoonmaken/krabben lijkt niet echt te helpen.