hallo
ik wil me een 2e hands oscilloscoop kopen
nu ben ik een redelijk leek op het gebied van time /div triggerfuncties etc etc
ik heb op marktplaats iets gevonden

zou dit iets zijn voor te beginnen??

http://koopjes.marktplaats.nl/elektronica_en_witgoed/meetapparatuur/38…

voor de beginner is alles goed, en dit lijkt mij een enorm leuk scoopje (storage scope? :D ?)
ik zou hem zeker kopen als je er voor 25 euro aan kan komen!

[Bericht gewijzigd door Ledlover op ]

4kanalen.....
storage scoop....
lijkt me zeer leuk als beginner :d

Oeh ! Een kachel !

Dat is een half transistor half buizen scope, oerdegelijke tek bak, maar het is niet echt wat in me op komt als een beginner scoopje..
http://www.thevalvepage.com/testeq/tek/564/564.htm

die 25 euri is te weinig
de heer in kwestie wil er 150 voor hebben

Op 27 juni 2006 23:51:23 schreef Sine:
Oeh ! Een kachel !

Dat is een half transistor half buizen scope, oerdegelijke tek bak, maar het is niet echt wat in me op komt als een beginner scoopje..
http://www.thevalvepage.com/testeq/tek/564/564.htm

hoe bedoel je geen beginner scoop? te ingewikkeld of te simpel?

Te simpel issie zeker niet, en ach, wat is te moeilijk. Mss zitten er een aantal functies op die je niet zo snel zal gebruiken. Maar dat komt met de tijd niet?;)

(Ik heb ook een scoop, mijne is 2 kanaals, ben zelf ook nog redelijk beginner en gebruik ook de helft niet)

Te oud, vooral vanwege de buizen. In de winter kun je je huis wel lekker opwarmen, scheelt je energiekosten....of toch niet?

Je kan het gebruiken als je het niet erg vindt dat zo een scoop oud is. Zelf zoek ik ook nog een scoop, het bereik moet wel minstens 20 MHz en het liefst niet zo een rechtopstaande. Misschien heb ik dat omdat ik op school niets anders gewend was met een "desktop" oscilloscoop i.p.v. een "miditower" versie. ;)

Op 27 juni 2006 23:31:11 schreef ledlover:
voor de beginner is alles goed, en dit lijkt mij een enorm leuk scoopje (storage scope? :D ?)
ik zou hem zeker kopen als je er voor 25 euro aan kan komen!

Wat bedoeld men met storage ?

waar haalt men al die oude rommel toch vandaan ?

[Bericht gewijzigd door elektron_ op ]

Uhh......kijk eens naar de link in de eerste post? :+

Aan Ruud: ik zou er niet aan beginnen voor 150 euro, tenzij je als hobby hebt het opknappen en re-calibreren van oude oscilloscopen....en dat valt nog niet mee met die hybride dingen, waarvan de transistoren niet meer (goed) leverbaar zijn.
Voor dat geld (misschien iets meer) heb je een degelijker en moderner apparaat, als we even bij Tek blijven de 465 bijvoorbeeld.

http://www.sphere.bc.ca/test/testequip6/b312523-front.jpg

Schuim de diverse radiomarkten eens af!

[Bericht gewijzigd door KT88 op ]

Inderdaad KT ! ALs beginner niet beginnen aan een buizen scoop. Ben zelf knettergek geworden van een GM5600 zelfs met service manual was het ellende en ik ben al een tijdje bezig in de electronica dus als beginner zou ik het niet doen.

Kijk eens voor een leuke 15 mhz op marktplaats ofzo, philipsje PM32XX ofzo.

Ik kocht een PM3233 dual beam geval voor 15 Euri,
en ik schijn daarin geen uitzondering te zijn.
150 Euri is niet te veel voor een goede scoop hoor.
Maar idd, gewoon de onderdelen markten aflopen
Scoops zijn er zat.

Idd, ik heb een mooie 100MHz 2Ch scoopje voor 100 euri op de kop weten te tikken via Marktplaats.

Ben nog op zoek naar spectrum analyzer maar dat is een stuk lastiger :D

Trouwens, over goedkope scopen gesproken, ik wilde een GameBoy via marktplaats kopen, om vervolgens een oscilloscoop-cardrigde bij elektuur aan te schaffen en zo een nuttige en draagbare scoop te bezitten voor een koopje.

Ik dacht dat die cardrigde goedkoop waren, zag ik ze opeens voor 160 euro staan!! Da's toch te gek voor woorden! Ik dacht dat zoiets voor 25 a 30 euro te koop zijn, dan ben je in totaal iets van 50 euro kwijt voor een handige scoop.

Sorry ik vind Elektuur meer een zakenbedrijf dan dat ze elektronica liefhebbers met veel leuke kennis rijker maken. Ik bedoel zo een vakblad is ook niet de goedkoopste.

zoek is op marktplaats, onder de meetapparatuur op een paar bekende scoopmerken (philips, hameg, tektronix), bij philips heb ik al een paar mooie zien staan, zijn alleen wel wat goedkoop.
en hoe dan ook sla je altijd je slag op beursjes, heb daar zelf een philips pm3232 en een hameg hm-312 gekocht :), eerste voor 15, tweede voor 35 euro.

Off-topic @Pcnerd; Schermpje is blijkbaar niet van een PM3232 wat ik dacht. Het blijkt van een PM3267 te zijn.