Wounded in Action Part 2.

Dit topic is gesloten

Henry S.

Moderator

Op 7 juli 2006 15:47:40 schreef weardguy:
[...]
Iemand overigens wel eens een accu klopboor gezien? ik wel... die accu wil je niet kortsluiten met de 24 volt en 52 Ah o.i.d. (was een typische bouw-schroeftol, onder het gips dus niet echt te lezen wat er op stond)

Natuurlijk, veel gebruikt, een Hilti.

Op 7 juli 2006 15:05:13 schreef pcnerd:
enkel metabo vindt ik prut, makita is goed, echter moet je bij m'n vader niet met 12v aankomen :P.

ontopic: vandaag begon mijn ventilator hevig te brommen, touwtje maar gouw eruitgehaald :+.

dat zeg ik, metabo is prut @ stynus :P.
makita van m'n pa koste geloof ik 450 euro.

Vind jij prut... Tja jij vindt wel vaker wat... maar je bent niet echt een ervaringsdeskundige, het is wel toevallig dat je veel dingen afkraakt waar je niets van weet ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 7 juli 2006 00:08:41 schreef Ganzz:
[...]

als dat zo gebuerde was hij toch aan vervanging toe :P

Hij doet nog (mischien over een week: hij deed nog)
:)

Op 6 juli 2006 22:00:07 schreef pcnerd:
professioneel + 12v? nouja, dat valt tegen :P.
fatsoenlijke zitten hier op 14(,4) en hoger

dan moet je juist wel harder knijpen, langzaam motortje opvoeren, en kijken of je hem vast kunt houden, of je hebt niet zulke sterke handen als mij (geen geintjes, mijn handen zijn behoorlijk gespierd, dankzij al het harde werk )

Heb op 't werk ook zo'n Metabo 14.4V (zwaar model) met een 3Ah accu, probeer maar eens met een volle accu en zonder slipkoppeling. Gat boren met dikke boor op voldoende toeren, wat wringen zodat ze klemt, wel, als je ze slecht vasthebt (dus weinig hefboom) verstuik je daar gewoon je polsen mee beste vriend.

Je kan misschien meedoen aan 'De sterkste man van Nederland' :) Vond ik altijd al een zeer mooi programma.
Nu met nieuw item: schroefboormachinewringen.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Op 7 juli 2006 23:11:42 schreef big bang:
[...]

Heb op 't werk ook zo'n Metabo 14.4V (zwaar model) met een 3Ah accu, probeer maar eens met een volle accu en zonder slipkoppeling. Gat boren met dikke boor op voldoende toeren, wat wringen zodat ze klemt, wel, als je ze slecht vasthebt (dus weinig hefboom) verstuik je daar gewoon je polsen mee beste vriend.

Je kan misschien meedoen aan 'De sterkste man van Nederland' :) Vond ik altijd al een zeer mooi programma.
Nu met nieuw item: schroefboormachinewringen.

- - big bang - -

Daardoor heb ik mijn kaak uit de kom aan een betonboor van metabo:( NU GOEDKOPE KAAK METAMORFOSE BEL. 06-Verbouwjouw ;) het is goedgekomen niks meer van te zien:+

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Life is waiting!

Ja voornamelijk wel,, maar dit was thuis ff gaatjeboren shit betongaas: klapt dat ding zo tegen men kop:(:(:( AUW!

en dat alles voor DE boekenplank:+ (reminds me evryday);)

De niewe metabo blokeerd automatic als er staal in de muur zit:) tenzij je dat uitzet;)

[Bericht gewijzigd door Ibanez op zaterdag 8 juli 2006 00:11:30

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Op 7 juli 2006 23:11:42 schreef big bang:
[...]

Heb op 't werk ook zo'n Metabo 14.4V (zwaar model) met een 3Ah accu, probeer maar eens met een volle accu en zonder slipkoppeling. Gat boren met dikke boor op voldoende toeren, wat wringen zodat ze klemt, wel, als je ze slecht vasthebt (dus weinig hefboom) verstuik je daar gewoon je polsen mee beste vriend.

Je kan misschien meedoen aan 'De sterkste man van Nederland' :) Vond ik altijd al een zeer mooi programma.
Nu met nieuw item: schroefboormachinewringen.

- - big bang - -

been there, done that! ongelofelijk sterk die dingen. Op mn vakantie werk hebben we makita, heb er altijd 2 op mn bank staan. zelfs met een tap m3 willen die dingen je pols nog verdraaien.

Erwin

Smash head on Keyboard to continue...(spelfouten inbegrepen)
elmowww

Golden Member

Op 7 juli 2006 15:05:13 schreef pcnerd:
enkel metabo vindt ik prut, makita is goed, echter moet je bij m'n vader niet met 12v aankomen :P.

ontopic: vandaag begon mijn ventilator hevig te brommen, touwtje maar gouw eruitgehaald :+.

dat zeg ik, metabo is prut @ stynus :P.
makita van m'n pa koste geloof ik 450 euro.

offtopic:
Hehe, als jij één van mijn goeie powertools hier tegen kan houden met de hand, mag je ze alle drie meenemen.

Gloedje nieuwe Metabo boorhamer, blauwe bosch decoupeerzaag en een 12V 6319DWFE Makita accuschroefmachine. Die Makita was de meest aggressieve tol uit het in-voorraad assortiment van de bouwmaat.

Ik wil alleen wel uurloon voor de tijd dat jij hier bezig bent :P

bijna on topic:
- Stoppenkast waar een keurig afdekkapje voor een hoofdschakelaar zit, maar niets erachter (groepenkast met prik moeten vervangen)

on-topic:
Handen kapot tijdens het verwijderen van een net vastgezet gipsplafondje voor het aanleggen van de elektra...

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
KT88

Overleden

Op 8 juli 2006 00:43:49 schreef elmowww:
...de bouwmaat....

Ha, da's een pro ;-)

Ik heb twee accumachines, een 12 volt Black 'n' Dacker en een prehistorische 7.2V Makita.
De B&D houd ik inderdaad nog wel tegen, maar de Makita niet.

Natuurlijk heb ik niet zo'n fors postuur als PC-Nerd (behalve in de buurt van het abdomen, hum), maar ik vind het wel veelzeggend......

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
elmowww

Golden Member

Op 8 juli 2006 00:48:32 schreef KT88:
[...]
Ha, da's een pro ;-)

Ik heb twee accumachines, een 12 volt Black 'n' Dacker en een prehistorische 7.2V Makita.
De B&D houd ik inderdaad nog wel tegen, maar de Makita niet.

Natuurlijk heb ik niet zo'n fors postuur als PC-Nerd (behalve in de buurt van het abdomen, hum), maar ik vind het wel veelzeggend......

Ik heb 5 jaar geleden ook een b&d gekocht, voor 50 euries destijds, bij mijn voormalig werkgever (halfords). Aangezien die niet meer in mijn gereedschapsgebruik past heb ik vandaag die makita aangeschaft.

linkje: http://www.toolmax.nl/product_info.php/products_id/466?osCsid=9fbf95cf…

65Nm, denk niet dat meneer pcnerd dat vasthoudt zonder dat zijn arm eraf geschroefd wordt...

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Op 8 juli 2006 00:48:32 schreef KT88:
Ik heb twee accumachines, een 12 volt Black 'n' Dacker en een prehistorische 7.2V Makita.
De B&D houd ik inderdaad nog wel tegen, maar de Makita niet.

Hmmm... Ik dacht dat het een wounded-in-action topic was ipv een welke-schroefmachine-heb-je.
Nuja, om maar mee te doen: hier staat een PowerPlus :+

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

Op 7 juli 2006 15:58:57 schreef Henry S.:
[...]
Natuurlijk, veel gebruikt, een Hilti.
[...]
Vind jij prut... Tja jij vindt wel vaker wat... maar je bent niet echt een ervaringsdeskundige, het is wel toevallig dat je veel dingen afkraakt waar je niets van weet ;)

fout, hier wel een ervaringsdeskundige, heb al meerdere malen een metabo in de bouw zien sneuvelen(samen met mijn vader) :). makita's enkel door oude accu's.
verder, ik ga ook niet proberen om netsnoer apparatuur tegen te houden (in de meeste gevallen) netsnoer kan domweg niet op kwa kracht tegen accu, en ik zeg dat ik enkel makita's niet tegen kan houden, de rest wel (panasonid, hitachi, metabo, bosch, b&d), staat nergens dat ik minder dan 12v makita's wel kan tegenhouden. makita is gewoon goed spul (accuboormachine's dan). hilti ken ik niet, als dat van hitachi is dan hoop ik voor je dat ze niet de trend hebben van veel te lichte accu's.

en decoupeerzagen ga ik niet proberen tegen te houden met de hand :) (alhoewel ik mijn oude b&D wel gemold heb toen ik met veel kracht een verwrongen zaagje uit de houder probeerde te krijgen).

[Bericht gewijzigd door pcnerd op zaterdag 8 juli 2006 14:13:19

Take a parachute, and jump!

conclusie:

Je bent gewoon lomp.

Net lekker gespeeld met lijm pistool, was erg leuk op die brandwondjes na:)

-

Op 8 juli 2006 14:23:13 schreef Ganzz:
conclusie:

Je bent gewoon lomp.

Net lekker gespeeld met lijm pistool, was erg leuk op die brandwondjes na:)

tja, ik kan idd lomp zijn.
lijmpistool, herinner me er niet aan (ontopic), lijmdraden overal, ik heb altijd ruzie met dat ding :+. heb zelfs een keer gehad dat ik iets lichts had gelijmd, het van m'n tafel af viel en aan de lijmdraden bleef hangen :s. en ja, 't is ook warm :r, heb trouwens ook meerdere malen gehad dat het materiaal waar ik op lijmde smolt (plastic).

en offtopic: de boormachine flame is dus nu gesloten? en ja, ik vindt metabo prut, dat is mijn mening en die probeer ik te ondersteunen.

Take a parachute, and jump!

Lijkt me fijn als de discussie gaat over "dingen waarmee je jezelf kunt verwonden als je een PWM-sturing maakt voor de boormachine van je vader".. Anders open je toch het Grote Boormachine Topic in Ontwikkeling ofzo :)

een mening onderbouw je, en als je dat probeert doe je het niet zo goed :P

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 8 juli 2006 14:10:05 schreef pcnerd:
en decoupeerzagen ga ik niet proberen tegen te houden met de hand :)

Zo tijdens een wedstrijd: gediskwalificeerd wegens afzagen vingers....LOL

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

ontopic:

Tijdens het werk op het werk: bezig op een elektriciteitskast (Rittal), een hele bol verse siliconenkit uit een spuitpistool gevallen recht op de persoon die eronder stond. Krijg dat nog maar uit je haar.
Had wat later een kortgeschoren kopje.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Op 8 juli 2006 15:25:10 schreef big bang:
ontopic:

Tijdens het werk op het werk: bezig op een elektriciteitskast (Rittal), een hele bol verse siliconenkit uit een spuitpistool gevallen recht op de persoon die eronder stond. Krijg dat nog maar uit je haar.
Had wat later een kortgeschoren kopje.

- - big bang - -

Dat is inderdaad een gemeen goedje...
Ik zou niet weten waarmee je dat kunt oplossen. Ik vind het al iritant om het op je handen te krijgen, laat staan in je haar. :-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 8 juli 2006 15:31:59 schreef Fantomaz:
[...]

Dat is inderdaad een gemeen goedje...
Ik zou niet weten waarmee je dat kunt oplossen. Ik vind het al iritant om het op je handen te krijgen, laat staan in je haar. :-)

Oplossen? Schaar >:)

:-) Hee!
Ken ik niet!
Als ik het etiket mag geloven lost het ook oude resten op?
Voor mans haar zou ik het niet willen gebruiken, maar voor andere doeleinden...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

haar werkt ook eigen evaring. het lost droge kit niet op.

ik gebruik het vaak als afstrijk middel bij kitten.

OK...
Voor kitdingen gebruik ik altijd zeepsop.
-Kitten->sop eroverheen met een doornatte kwast->met vinger wegsmeren->residu van vingers afhalen met toiletpapier.

Jammer dat het geen oude kit oplost.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

een middel daartoe heb ik nog niet kunnen vinden in iets wat ook nog te verwerken is

Dit topic is gesloten