Wounded in Action Part 2.

Dit topic is gesloten

Sine

Moderator

Op 11 juli 2006 22:14:13 schreef William van t Hul:
Het was zo'n lampje dat je int stopcontact steekt. Is er een beveiliging dat die condensator ontlaad? Mischien een hoge weerstand erop?

Als ik er een 1M weerstand over zet?

twee weerstandjes van 470k in serie, dat parallel over de condensator zetten.

[Bericht gewijzigd door Sine op dinsdag 11 juli 2006 22:22:36

Op 11 juli 2006 22:21:33 schreef Sine:
[...]

twee weerstandjes van 470k in serie, dat parallel over de condensator zetten.

tnx, ik zal het veranderen.

Ik heb het veranderd. Nu voel je niks meer. Nogmaals bedankt Sine!

Mischien is het wel goed om bij de schakeling die 2 weerstanden erbij te zetten? Is in ieder geval wel veiliger.

Op 10 juli 2006 23:33:52 schreef Henry S.:
[...]
Je mag van geluk spreken dat ze nog leeft, die kleine hummels kunnen veel slechter tegen dat soort dingen :(

Maar je kan ze wel van de trap gooien zonder dat ze ook maar één botje breken....

(Bij wijze van spreken!!)

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

Op 12 juli 2006 18:30:48 schreef High-Voltage:
[...]
Maar je kan ze wel van de trap gooien zonder dat ze ook maar één botje breken....

(Bij wijze van spreken!!)

:-(
Had je die Sub niet EVEN een beetje hoger kunnen zetten?
PS
Ze zijn wel breekbaar... ;-(

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Henry S.

Moderator

Zo te zien heeft HV nog geen kinderen...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 12 juli 2006 23:15:33 schreef Henry S.:
Zo te zien heeft HV nog geen kinderen...

Niets dan last mee ja...
En ach, als je ze één keer hebt kan je ze niet meer missen.

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

Je kunt je kostbare elektronika onderdelen het beste tegen je kinderen beschermen door je kinderen weg te geven voor adoptie.

Maar even on topic, gehoord tijdens mijn stage in het veiligheidsinstituut in Amsterdam:
een elektromonteur stond op een trap een lamp te wisselen.
Hij voelde een steentje in zijn schoen en schudde zijn voet heen en weer om het steentje op te schuiven. Een collega zag dit en dacht dat de man onder stroom stond.
Met tegenwoordigheid van geest trapte de collega de ladder weg. De monteur sloeg met zijn hoofd tegen de grond en was met een hersenschudding bewusteloos. Men dacht: "hartstilstand" dus hartmassage toegepast waarbij twee ribben van de man werden gebroken.

Op 14 juli 2006 12:24:53 schreef audioot:
Je kunt je kostbare elektronika onderdelen het beste tegen je kinderen beschermen door je kinderen weg te geven voor adoptie.

Maar even on topic, gehoord tijdens mijn stage in het veiligheidsinstituut in Amsterdam:
een elektromonteur stond op een trap een lamp te wisselen.
Hij voelde een steentje in zijn schoen en schudde zijn voet heen en weer om het steentje op te schuiven. Een collega zag dit en dacht dat de man onder stroom stond.
Met tegenwoordigheid van geest trapte de collega de ladder weg. De monteur sloeg met zijn hoofd tegen de grond en was met een hersenschudding bewusteloos. Men dacht: "hartstilstand" dus hartmassage toegepast waarbij twee ribben van de man werden gebroken.

ROFL, ik zie het al helemaal gebeuren, leg dat maar eens uit.

Bij hartmassage heb je trouwens ongeveer altijd gebroken ribben, dat maakt niet uit, een geperforeerde long is geen probleem want je hebt 2 longen. Zo heb ik het aangeleerd gekregen bij het rode kruis.
Wel dom dat ze hartmassage geven als het niet nodig is, je voelt erg gemakkelijk de hartslag in de nek, en je kan zo het hart stilleggen. Blijkbaar moeten die mensen toch eens een cursus volgen.

[Bericht gewijzigd door Videomodulator op vrijdag 14 juli 2006 13:08:07

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor

je hoeft bij de nieuwe regels niet meer te controleren of er circulatie is.

alleen of de persoon reageert. zo niet dan ook de ademhaling controleren.

Geen ademhaling. dan hartmassage + beademen

Life is waiting!

Op 14 juli 2006 13:04:35 schreef Videomodulator:
Blijkbaar moeten die mensen toch eens een cursus volgen.

Dan zullen ze je vanaf heden leren dat je altijd hartmassage moet toepassen ipv eerst te voelen of de persoon nog hartslag heeft. Heef iets te maken met dat "groentjes" niet snel genoeg die ader vinden ofzoiets...

Edit:
Te laat dus |:(

[Bericht gewijzigd door High-Voltage op vrijdag 14 juli 2006 13:37:31

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

Op 14 juli 2006 12:24:53 schreef audioot:

Hij voelde een steentje in zijn schoen en schudde zijn voet heen en weer om het steentje op te schuiven. Een collega zag dit en dacht dat de man onder stroom stond.
Met tegenwoordigheid van geest trapte de collega de ladder weg. De monteur sloeg met zijn hoofd tegen de grond en was met een hersenschudding bewusteloos.

Hetzelfde een keer gebeurt bij m'n opa en m'n oom. Die schudde even om zn broek goed te doen. Trapt m'n oom zo die ladder onder hem vandaan :P

Verder niets aan over gehouden, m'n oom alleen een kets voor z'n kop :P

Op 14 juli 2006 13:35:26 schreef High-Voltage:
[...]
Dan zullen ze je vanaf heden leren dat je altijd hartmassage moet toepassen ipv eerst te voelen of de persoon nog hartslag heeft. Heef iets te maken met dat "groentjes" niet snel genoeg die ader vinden ofzoiets...

Edit:
Te laat dus |:(

gaat om het feit dat het niet uit maakt of de persoon wel of geen circulatie heeft.
Als hij het wel heeft dan zal die in 99 van de 100 gevallen toch binnen een minuut uitvallen. Omdat er te weinig zuurstof binnenkomt

En als hij hem wel heeft en hij valt niet uit dan merk je dit op een gegeven moment wel

edit:

Verder zullen de mensen die nu cursus doen merken dat het ritme 30 om 2 is geworden ipv 15 om 2

Life is waiting!

mhm...ik zou ook behoorlijk pissig worden als iemand aan een vage beweging te constatering trekt dat ik onder stroom sta, daarmee de beslissing neemt om de trap weg te trappen. Kijk eerst of er meer aanwijzigingen zijn....

wat als iemand de trap wegtrapt dan is de kans groot dat ik uit refelx de draden vast grijp....

Heb ik een keertje gedaan.
Tijdens opbouw voor een beurs moest ik een gordijn ophangen.
Het was klaar maar toen gleed het trappetje waar ik op stond weg, (eigen schuld trouwens) en ik greep mij vast aan het gordijn. Alleen een deuk in mijn zelfvertrouwen.
Kon ik dat grrrr gordijn nog een keer gaan ophangen.

ik raak geen component, meer aan deze zomer
alles gaat kapot, ik ga lekker op balkon zitten
bah....mis me soldeerboutje wel

Cq3 cQ3
Henry S.

Moderator

Op 14 juli 2006 12:24:53 schreef audioot:
[...]
Maar even on topic, gehoord tijdens mijn stage in het veiligheidsinstituut in Amsterdam:
een elektromonteur stond op een trap een lamp te wisselen.
Hij voelde een steentje in zijn schoen en schudde zijn voet heen en weer om het steentje op te schuiven. Een collega zag dit en dacht dat de man onder stroom stond.
Met tegenwoordigheid van geest trapte de collega de ladder weg. De monteur sloeg met zijn hoofd tegen de grond en was met een hersenschudding bewusteloos. Men dacht: "hartstilstand" dus hartmassage toegepast waarbij twee ribben van de man werden gebroken.

Leuk broodje aap, zweeft al jaren om in verschillende versies.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
KT88

Overleden

Op 14 juli 2006 14:29:04 schreef Jan klaasen:
wat als iemand de trap wegtrapt dan is de kans groot dat ik uit refelx de draden vast grijp....

De kans is ook erg groot dat ik me daarna "uit reflex" aan die collega vergrijp.... >:-)

@ Elmo-owwww:
"Vergrijpen" kan ook iets anders betekenen ;-)
Vergeef me, ben wat recalcitrant vandaag, zijn me deze week twee mooie opportunities door de neus geboord, en dat niet eens op Fee-bay. Alhoewel Marktplaats zolangzamerhand ook niet meer de onschuldige 2e-hands verkoop-plek is die het ooit was.....

[Bericht gewijzigd door KT88 op zaterdag 15 juli 2006 00:39:43

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
elmowww

Golden Member

Op 14 juli 2006 23:24:14 schreef KT88:
[...]
De kans is ook erg groot dat ik me daarna "uit reflex" aan die collega vergrijp.... >:-)

Ik zou dat vergrijpen even veranderen in "in elkaar slaan". Dat klinkt minder erg :X

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Op 14 juli 2006 13:33:38 schreef mts plus:
je hoeft bij de nieuwe regels niet meer te controleren of er circulatie is.

alleen of de persoon reageert. zo niet dan ook de ademhaling controleren.

Geen ademhaling. dan hartmassage + beademen

Bij beademen moet je nu tegenwoordig ook al alarmeren als een reanimatie.

Op 14 juli 2006 13:39:56 schreef mts plus:
[...]

gaat om het feit dat het niet uit maakt of de persoon wel of geen circulatie heeft.
Als hij het wel heeft dan zal die in 99 van de 100 gevallen toch binnen een minuut uitvallen. Omdat er te weinig zuurstof binnenkomt

Belangrijker is dat de ademweg vrij is. Als die vrij is en de persoon gaat weer ademen is de hartslag ook (waarschijnlijk) aanwezig. En anders kan he tminder kwaad om te reanimeren dan dat je te laat begint.

Overigens is het breken van een rib bij een reanimatie zeer gebruikelijk, ook bij ambulance verpleegkundigen en artsen in ziekenhuizen..

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

jep dat klopt van die alarmering.

Maar je hoeft nu bij benadering gelukkig een stuk minder te doen :)

Life is waiting!

Op 15 juli 2006 00:17:15 schreef mts plus:
jep dat klopt van die alarmering.

Maar je hoeft nu bij benadering gelukkig een stuk minder te doen :)

Hangt van de situatie af;-) Ik ben als rode kruis vrijwilliger actief en even mogen leren omgaan met ambulance procedures als er een verpleegkundige bij is.... dat is iets wat je echt moet blijven herhalen...

Maar voor het EHBO deel is het inderdaad wel simpeler en sneller geworden... in tijd en tempo gezien ;) nu alleen die ambulance die nog op zich laat wachten als het op straat gebeurd.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

het is toch nog steeds bij aankomst van een ongeval eerst

PAMAN
ABCD
--^---HOLK & OELB

of loop ik alweer achter??

[Bericht gewijzigd door Peter R. op zaterdag 15 juli 2006 00:38:37

duck-tape does miracles...so do I

als je je bericht wilt vertalen kan ik je misschien helpen.

Ik heb me ehbo en ben aktief voor de reddingsbrigade.

En dan heb je nog van dat kloterige ambulance personeel wat zegt "ga nog maar ff door met reanimeren pakken wij onze spullen ff" :S

Life is waiting!

Dit topic is gesloten