-

[Bericht gewijzigd door RoyKusters op (100%)]

Ik heb dat idee van Roy wel zo gebruikt, maar dan niet met een PAL op de motor, maar een excentrische schijf.
De arm beweegt dan doorlopend met dezelfde snelheid en valt niet. Eventueel een veer toevoegen om de arm altijd te fixeren met de schijf.

http://www.miniware.nl/abraham2.jpg

Het wordt wel moeilijk om alles in de pop te bouwen of de arm moet licht zijn.

http://img47.imageshack.us/img47/9922/armqu8.png
wat je ook kan doen is iets achter de pop maken, zo dat je alleen een stang ziet. Zoals de tekening moet het wel werken als de motor ergens op vast zit. Je moet de schijf wel groter maken of de hoeken veranderen als het biertje vanaf de knie naar de mond moet gaan. Je kan een houten bord met een gleuf erin er tussen zetten bijvoorbeeld, of een doek.

Edit- met die schijf is ook een goed idee!!, wat je ook kan doen is die ovaal/rond maken zodat die een ritme krijgt.

[Bericht gewijzigd door niels v.v op ]

-

[Bericht gewijzigd door RoyKusters op (100%)]

Waar ik woon wordt geen carnaval gevierd, maar zitten de poppen dan niet ergens tegenaan of voor?

Wat ik weet van carnavals wagens is het voordeel van formaat!
Al eens gezien hoe gigantisch groot zo'n poppen vaak zijn?!
Dan werken ze al graag met luchtdruk ventielen e.d. Vaak worden tracktoren ingezet om de wagen te trekken en die hebben meestal wel een oliedruk of luchtdruk aansluiting die anders voor de landbouwwerktuigen gebruikt wordt.,

Dat is dus héél andere koek!
Alhoewel het sissende geluid van een luchtdruk ventiel op de WC niet ongepast is :-)

Dat is ook waar ja, en die poppen zijn van papiermache, vrij licht dus, waar is deze abraham pop dan van?

Op 23 juli 2006 20:18:21 schreef niels v.v:
Dat is ook waar ja, en die poppen zijn van papiermache, vrij licht dus, waar is deze abraham pop dan van?

de buik moet zeg maar nog gemaakt worden waar alles in komt.. en verder komt hij zittend op een wc pot.

ik zou zo even een filmpje posten van de bovenste schakeling.. kijken of julile het zo in gedachten hadden.

Op 23 juli 2006 20:20:45 schreef RoyKusters:
[...]
ik zou zo even een filmpje posten van de bovenste schakeling.. kijken of julile het zo in gedachten hadden.

http://members.chello.nl/j.kusters9/MVI_3689.AVI

dat is het dus ook niet helemaal

Je hebt het verkeerd gedaan, je moet de schouder verlengen en in de schouder een vaste vrije draaiende as plaatsen.

Komop jongens ... met een beetje logisch nadenken moet je zoiets toch wel kunnen verzinnen,

De constructie van niels lijkt het meeste op wat ik in gedachten had ..

-edit-

Niels is me voor ..

volgens de tekening hierboven inderdaad ... De plek van de motor is niet zo spannend, die kan ook er onder hangen ipv er achter.

[Bericht gewijzigd door Sine op ]

Dacht ik ook al, best wel simpel als je het nu nog niet snapt wil ik het ook wel van mecano in elkaar zetten en er een filmpje van maken.

Ja, daar heb ik nog niet aan gedacht, maar de motor kan je ook inderdaad laten zaken, het principe blijft hetzelfde.

Edit- http://img47.imageshack.us/img47/9320/armjv6.png
zo zou je het kunnen maken, snel even getekend:P

[Bericht gewijzigd door niels v.v op ]

Jongens! bedankt.

Ik snapte zelf telkens niet waarom het niet lukte, maar jullie hebben me goed op weg geholpen!

Weer allemaal een "pluim" (ijsje met dit weer) verdiend.

Ik ga morgen naar het werken, iets proberen te maken. Thanks

Graag gedaan, en stuur je even een foto als het af is en werkt (filmpje is nog mooier:P)

Ziet er leuk uit... De hele tekst blijft een link omdat je bent vergeten af te sluiten [/url]

Mooi!! het werkt, moet ik daar de volgende keer even op letten.

Niels.. erg mooi gedaan!

(die kan trouwns dan wel erg snel zuipen;)

Ik ga het nu eens in elkaar proberen te zetten. Ofja gedeeltelijk denk ik.

Maakt het uit hoe groot de cirkel is?

Ja, hoe groter de cirkel, hoe langzamer ''je vader zuipt'':P

Hoe groter de slag van de arm wordt, de snelheid van de beweging blijft gelijk, ( 1x per omwenteling )

[Bericht gewijzigd door Sine op ]

Dat ook, het gaat eigenlijks een beetje om alles, je moet een beetje met de verhoudingen van de cirkel, de pen uit de schouder en de arm die daar tussen in zit varieren om een mooi zuiper te krijgen.

Oke bedankt!
Ga even wat matriaal zoeken