wie weet waar ik aan een iec netentree kan komen met de montage oren niet links en rechts maar boven en onder
dus niet zoals hier. maar aan de andere kant
(btw pc voedingen hebben de oren ook aan de verkeerde kant)
[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op ]
pcnerd
Take a parachute, and jump!
erm, ik heb uit een monitor ooit is wat gehaald waar er 2 bevestigingsgaten onderaan zaten (onder aan de buitenkant, zo'n 5 mm van de binnenkant van de plug).
is het voor eenmalig (zelf wat knutselen!) of voor meerverbruik?
maar die dingen zijn absoluut niet standaard, kun je die hele connector ding niet domweg 90 graden draaien?
het is voor revisie. de net entree die erin zit is gebroken.
de entree en met oren en al zit verzonken in alu gemonteert, waar dan weer een afdekplaat over gaat.....als ik er een normale inzet moet ik deze ten eerste ook verzinken wat een rot werk word, en ten tweede kom ik dan in de problemen met de andere aansluitingen en dergelijken.
d
Die zie inderdaad bijna nooit.
Heb hier een doos met gebruikte IEC-entrees staan, zit er geen een tussen.
Ik heb wel eventueel een snap-in entree voor je.
snap in eens kijken of dat gaat werken.....het probleem is denk ik dat het zon dik matteriaal is...
wellicht heeft iemand toevallig zo'n ding liggen
[edit]matteriaal is dik 3mm dik, en er zit aan de zijkanten weinig matteriaal randje van de snap op kan rusten. de hele entree ligt namelijk 5 mm verzonken in alu. toch een kijken naar een sheet van een snapin[/edit]
zoiets ja ik zal eens zoeken of ik nog ergens een snap in heb liggen...maar als iemand een goede heeft liggen, of een goedkoop aan weet te komen dan houd ik me aanbevolen
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
kijk bij farnell www.farnell.com
die hebben dat wel
lijm zou ik niet vertouwen. zeker niet voor dergelijke spanningsvoerende delen. alst nu nog laagspanning was ..
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 26 juli 2006 16:19:45 schreef free_electron:
kijk bij farnell www.farnell.comdie hebben dat wel
lijm zou ik niet vertouwen. zeker niet voor dergelijke spanningsvoerende delen. alst nu nog laagspanning was ..
mss een beetje off topic, maar waarom lijm niet vertrouwen ? in de formule 1 worden auto's in elkaar gelijmd. houtlijm ( goeie ) is 50 * sterker dan hout zelf. constructielijm nog sterker. loc-tide al helemaal briljant, dus lijkt mij op zich niet zo'n probleem. ik heb een klein schaafje ooit een laten stuteren ( gietijzer ) die brak overmidden. ik heb deze simpel met 2 seconden lijm gelijmt. en nu denk 3 misschien wel 4 jaar later, doet hij het nog steeds.
dus...heel farnell door gescrolt en je raad het al, deze staat niet op de lijst
Als je de juiste lijm gebruikt en de juiste lijm methode, dan moet het zo zijn dat de lijm sterker is dan de onderdelen, zeker bij kunststof. Maar het risico van lijmen is dat als je het juist niet helemaal goed doet, de verbinding erg slecht kan zijn, zonder dat je het direkt merkt. Ik er eentje kopen.
klein is fijn
Moderator
Op 26 juli 2006 16:26:51 schreef Gadget_inc:
mss een beetje off topic, maar waarom lijm niet vertrouwen ? in de formule 1 worden auto's in elkaar gelijmd. houtlijm ( goeie ) is 50 * sterker dan hout zelf. constructielijm nog sterker. loc-tide al helemaal briljant, dus lijkt mij op zich niet zo'n probleem. ik heb een klein schaafje ooit een laten stuteren ( gietijzer ) die brak overmidden. ik heb deze simpel met 2 seconden lijm gelijmt. en nu denk 3 misschien wel 4 jaar later, doet hij het nog steeds.
De geschiktheid van lijm hangt zeer af van matriaal en lijmkeuze. Dat je hout met houtlijm moet lijmen weet iedereen, maar plasticlijm ligt iets anders. Er zijn ondertussen zo enorm veel verschillende soorten plastic, en allemaal hebben ze andere eigenschappen. Zo zijn er soorten plastic waar 2 componentenlijm niet aan houdt, maar die wegsmelten bij PCV lijmen. Of andersom.
Je moet dus eerst precies weten met wat voor soort matriaal je te maken hebt, daarna kan je pas de goede lijm uitzoeken.
Dat een netingang meestal van brandvertragend plastic is maakt het ook al wat moeilijker, je zou eigenlijk brandvertragende lijm moeten hebben. Dan eindingd de zoektocht al vrij snel..
Kan ik ook nog even verdergaan over de enorme kracht die je op het oppervlak van 3x10mm uitoefend als je aan de stekker trekt.. Affijn, laat maar, terug ontopic. 
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Dat de zoektocht lastiger word, ben ik het direct mee eens hoor. ik geef alleen aan, dat lijm vaak sterker is dan het te lijmen materiaal zelf. maar goed i.d.d. laten we verder gaan met het topic.
lijmen word hem niet..iemand een idee voor een leverancier.
dat met die snapin moet ik nog even uitvogelen, die moet ik ergens nog wel een hebben, maar kan hem zo snel niet opsnorren
Anoniem
Op 26 juli 2006 16:42:40 schreef Gadget_inc:
Dat de zoektocht lastiger word, ben ik het direct mee eens hoor. ik geef alleen aan, dat lijm vaak sterker is dan het te lijmen materiaal zelf. maar goed i.d.d. laten we verder gaan met het topic.
Ja, maar als lijmen als oplossing genoemd wordt moet erover gediscussieerd worden, vooral omdat het niet zo'n goede oplossing is. Plastieksoorten zijn vaak heel erg moeilijk stevig te lijmen.Vooral kleine contactoppervlakken.
PVC gaat goed met de speciaal daarvoor geschikte lijm, er is zelfs aparte lijm voor hard en zacht PVC maar polyethyleen en alle andere alkaanpolymeren en teflon, zijn bijna niet te verlijmen.
Ik heb eens gesnuffeld in mijn vele rommeldoosjes, maar helaas.
Zal morgen op de zaak ook eens "sneupen", we hebben daar ook van die rommeldoosjes, als ik er eentje vind hoor je het wel.
morgen ga ik mijn rotzooi die nog bij mijn ouders eens afstruinen.. maar als iemand toevallig nog zo'n ding heeft liggen of weet waar ze te koop zijn (voor de hobbyist)laat het me weten....
anders ga ik echt hobbyen....vijl,zaag,knip,plak
het is toch niet normaal...2 oren gedraait en niet meer te krijgen..stomme duitsters...het is trouwens voor een dynacord zangversterker zie: http://www.circuitsonline.net/forum/view/36766
ik moet ook nog de echo maken. maar dat doe ik liever met een veilige vastzittende net entree
Ibanez
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
die gebruikte antari nog wel eens in hun smoke machines,, heb wel es zo'n connector gehad helaas:( anders had je hem gekregen.