Nieuw laser en dergelijke topic deel 11

Dit topic is gesloten

@ laser expert kun je combi blokjes kopen. ;)
7.50euro perstuk

Elektro/laser/lichtdude enzo* http://yoshinon.dnstje.nl/

Op 31 juli 2006 19:37:52 schreef Dnstje:
@ laser expert kun je combi blokjes kopen. ;)
7.50euro perstuk

blokjes of dichros ?

Twee stralen over elkaar heen leggen met dichro's gaat uiteraard niet met 1 golflengte, combineren zal gaan door gebruik te maken van verschillende polarisatie-richtingen.

Op 27 juli 2006 13:15:53 schreef Movinghead:
@ Electrogek als je wil mag je modje worden bij het NL deel. Nog wat kennis erbij kan geen kwaad ;)

dat zouk wel grappig vinden xD

Op 31 juli 2006 19:39:15 schreef ledfreak:
[...]

blokjes of dichros ?

blokies :P

ik ga ff me server pakke dan kan ik wat dinge online gooie weer.

Elektro/laser/lichtdude enzo* http://yoshinon.dnstje.nl/
KT88

Overleden

Op 31 juli 2006 22:43:29 schreef Dnstje:
blokies :P

ik ga ff me server pakke dan kan ik wat dinge online gooie weer.

Vertaling:
Blokjes.
Ik ga even mijn server pakken, dan zet ik nog wat dingen online.

this translation provided free of charge by KAATEE Free Forum Translation Services

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 31 juli 2006 22:47:15 schreef KT88:
[...]
Vertaling:
Blokjes.
Ik ga even mijn server pakken, dan zet ik nog wat dingen online.

this translation provided free of charge by KAATEE Free Forum Translation Services

LOL! :P

had je niks te doen jonge?:p

doe je goed dnst, en die andere ook (geen idee meer wie het was)

Ik zit er over te denken mijn laser in een moving headbehuizing te maken, en deze met servo's aan te sturen, is dat iets?

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

het wordt tijd dat er eens wat meer foto's gepost worden

http://www.greenlasers.co.uk/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi

ook een leuk forum voor de echte laser liefhebber

heeft iemand nog intresse in 2 magneten voor galvo's ?

AVR powerd

zow ben ook weer een nieuw project begonnen
project luidt audio sturing via popelscan/ mamba met een extra tool die de live players aanpakt
met popelscan werkt dit al aardig alhoewel het programma tot nu toe alleen maar 12 verschillende figuren toelaat en alleen op het volume af te stellen is
mischien wil ik morgen beginnen met frequentie herkenning

als t grotendeels af is komt t naartuurlijk online als freeware met sourcecode in visual basic 6

vanmiddag komt de 1e betaversie online :D
ondersteuning voor mamba en popelscan 12 kanalen
volumes waar effecten aan gaan is helemaal in te stellen

zow jongens :D

beta versie graag commentaar terug
gebruiksaanwijzing staat in het programma zelf

als je wil kan je ook met de schuivers spelen
het is steeds de 1e schuiver dat het vanaf dat volume het effect aan gaat en 2e schuiver is maximum volume voor dat effect daar overheen gaat t effect weer uit
[url]http://members.lycos.nl/devilmastah/colaser/soundscan v.1.0 beta.exe[/url]

Verder nog 1 ding: als iemand goed om kan gaan met VB meld het dan even of voeg me toe op msn ik snap een aantal dingetjes niet

LAAT WAT HOREN ALS JE HET GETEST HEBT:
op mijn lijst staan nog:
stereo geluid
frequentie detectie
nog 12 effecten
volume detectie kiesbaar Fadend instellen net een VU meter

[Bericht gewijzigd door Electrogek op donderdag 3 augustus 2006 15:55:44

Zeker gaaf gemaakt man!
Alleen bij een beetje wilde muziek staat mn laser helemaal te trippen! :P
Daarom wacht ik ook rustig af op de frequentie detectie.
Dan kan je hem op de beat laten schakelen! :)

Dit werkt idd erg leuk !

Waar ik ooit mee bezig ben geweest is een printje dat de BEAT kan detecteren van een (house)nummer. Deze koos dan willekeurig één van de 12 effecten die onder de knoppen geprogrammeerd stonden.
Dit gemaakt met een BeatDetector, een RandomIC met 12 uitgangen dat aangesloten op een oud toetsenboard. Beetje solderen dus, maar het werkte !

Het zou mooi zijn als je dit programma kan uitbreiden met deze functie. Dan lijkt het helemaal alsof je componeert op muziek !

Ga zo door Elektrogek !

Op 3 augustus 2006 17:50:25 schreef ScanTech:
Dit werkt idd erg leuk !

Waar ik ooit mee bezig ben geweest is een printje dat de BEAT kan detecteren van een (house)nummer. Deze koos dan willekeurig één van de 12 effecten die onder de knoppen geprogrammeerd stonden.
Dit gemaakt met een BeatDetector, een RandomIC met 12 uitgangen dat aangesloten op een oud toetsenboard. Beetje solderen dus, maar het werkte !

Het zou mooi zijn als je dit programma kan uitbreiden met deze functie. Dan lijkt het helemaal alsof je componeert op muziek !

Ga zo door Elektrogek !

wat bedoel je met deze functie ?
dacht bij btw nog aan 12 ltp uitgangen kiesbaar maken :P voo rander lampen

Zó werkte mijn printje:

Zet onder de 12 knoppen (Mamba F1-F12, Popel Q-S) een effect.
Maak een BeatDectector. Net zoiets als een Beatcounter, die je wel eens ziet in een CD-draaitafel. Dit printje geeft dus een puls op elke beat van een houseplaat. (laagdoorlaatfilter maken dus)
Sluit dit signaal aan op de trigger-ingang van een random IC met 12 uitgangen. Dit IC maakt dus willekeurig één van de 12 uitgangen 'hoog' op het moment van de trigger, dus op de maat van de muziek. Ik sloop een oud toetsenbord en sluit die 12 uitgangen aan op de 12 knoppen (F1-F12, Q-S) en start de muziek. Op elke beat komt er steeds een ander effect.
Dit is gaaf als je samen met een DJ bezig bent. Lijkt net alsof je samen de muziek/lasereffecten hebt samengesteld.

Deze schakeling is dus ongevoelig voor volume en frequentie! Het gaat op de maat van de muziek.
Het zou dus mooi zijn als dit allemaal in een softwareprogrammatje kon...
Heb het al eens met Guido over gehad en had er wel oren na. Helaas is hij er niet meer aan toegekomen, want hij is er mee gestopt.. Misschien wat voor jou?

Over je 12 uitgangen aan LTP: de DACg Versie 2 hééft toch 8 uitgangen? Die kun je aansturen in Popelscan. (beamswitches)

Trouwens, nog even wat tips voor de DACg en Popelscan:

Wil je de knop 'Fog' gebruiken in Popelscan om je rookmachine aan te sturen, dan moet je dat signaal halen van de COM-poort, RTS-signaal. (dus niet de LTP-poort)

Heb je één van de 4 uitgangen opgeblazen van de DACg (Blank,Rood,Groen,Blauw) door overbelasting of kortsluiting?
Geen nood! Soldeer even de ingang om naar één van de andere 4 ingangen van het buffer IC. Van de 8 uitgangen worden er maar 4 gebruikt, de andere zijn vrij en kun je gebruiken hiervoor.

Succes!

aha
vraag is hoe maak je een beat detecte
is wel leuk
een bas is meestal te zien aan een hoog volume in mijn software
een random maken is dan neit zon probleem meer
zal zo is naar kijken

Tuurlijk niet! Dat is niet professioneel.
Begint er iemand te zingen in het nummer, dan is het volume ook hoog. Gaat de laser nog beginnen.

Ik heb wel een ander idee:
Sluit de BeatDetector aan op een ingang van de COM of LPT en gebruik dit signaal als trigger in je software om één van de 12 effecten uit te sturen.

Hier een beatdetector:
http://www.uploadarchief.com/Bestanden/18d8042386b79e2c279fd162df0205c8.gif

Of de BeatCounter:
http://www.uploadarchief.com/Bestanden/816b112c6105b3ebd537828a39af4818.gif

Kunnen andere mensen ook ff meedenken????

simpele fast fouriertransformatie maken, en daar je beat detectie op zetten.

zonder rook geen elektronica

ik wil het eigenlijk puur softwarematig oplossen omdat dan iedereen makkelijk en snel een soort van extratje heeft voor ze software
dus ik vind hardware in dit geval voor het eerst niet zo een super optie
ik zal straks nog eens een rondje op het internet neuzen of er geen kant en klare visual basic programmas zijn die hiertoe in staat zijn :)

zoek dan maar naar FFT voor audio.
(fast fourier transform)

als je hem zelf wil schrijven heb je er een hobbie bij...

zonder rook geen elektronica

ik heb nou op het internet source codes gevonden voor een scope en een spectrum analyser
probleem is ik krijg t niet echt geintegreerd

http://www.fullspectrum.com/deeth/programming/fft.html

Het is ook niet zo makkelijk als de meeste denken, FFT is serieuze wiskunde.

Wat er gebeurt bij een DFT (das makkelijker maar rekenintensiever), Je pakt een sample van je muziek. Vervolgens kies je een bassfrequentie. stel 30Hz. Nu ga je kijken hoeveel 30Hz er aanwezig is in deze sample. Dit doe je door 30Hz bij je sample op te vermeningvuldigen. Dit doe je nog een keer maar dan met een 30Hz signaal dat 90graden verschoven is. op die manier haal je de reëele as en de imaginaire as uit het signaal. Door nu beide assen weer bij elkaar op te tellen kun je bepalen hoeveel 30Hz aanwezig is in het sample.

Je snap natuurlijk dat dit voor elke sample een enorme hoeveelheid rekenwerk opleverd. Daarom is de hele bende geoptimaliseerd voor de computer; het gevolg is FFT. Dit scheelt in vrijwel alle gevallen meer dan de helft aan rekenkracht, meestal zelfs nog meer.

Zie wiki voor meer info:
http://en.wikipedia.org/wiki/Discrete_Fourier_transform
http://en.wikipedia.org/wiki/FFT

zonder rook geen elektronica

Dit topic is gesloten