Show your projects!

Dit topic is gesloten

Op 24 augustus 2006 22:26:17 schreef Mart Fuchs:
[...]

eeyh, is dat programma gratis te downloade? ik kan et nergens vinden.

active webcam van pysoft
http://www.pysoft.com/ActiveWebCamMainpage.htm

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--
KT88

Overleden

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Hey Jeroen Boere.
Die EOS is wel goed. Het is de scherptediepte waar je mee loopt te knoeien. Ondanks dat ziet het project er geweldig uit.

tja...
Henry S.

Moderator

Op 24 augustus 2006 20:33:22 schreef Sine:
[...]
En de gruwelijkheden gaan door ... Waarom in gods naam in het engels als je daar al zo'n moete mee hebt ?

Dat bedoelde ik met krom.

Even een spanningsconverter voor DPM's in SMD omgezet:

http://www.kg-uitdaging.nl/COlabvoeding/9V_DPM_PS_SMD2.jpg
http://www.kg-uitdaging.nl/COlabvoeding/9V_DPM_PS_SMD3.jpg

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 24 augustus 2006 12:08:08 schreef Jeroen Boere:
[...]

Ja, d'r zijn absoluut vorderingen:

[afbeelding]

zoals je ziet, het is een heel eind.

alleen nog rs232 testen. maar dat gaat geen probleem vormen denk ik (ik wacht nog op 1uF cap)

verder doet hij alles wat ie moet doen :)

Ziet er netjes uit, vooral die blauwe printjes, die zijn über!
Als ik een keer ga etsen dan wil ik zekers weten hoe je die maakt :)

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Op 24 augustus 2006 23:18:47 schreef N!€0:
[...]
Ziet er netjes uit, vooral die blauwe printjes, die zijn über!
Als ik een keer ga etsen dan wil ik zekers weten hoe je die maakt :)

nouw, ik zal je het geheim verklappen: die kun je gewoon kopen ;)

is gewoon blauw basis materiaal... Conrad verkoopt ze ;)

ontwerp moet je natuurlijk zelf maken...

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 25 augustus 2006 00:05:48 schreef Jeroen Boere:
[...]

nouw, ik zal je het geheim verklappen: die kun je gewoon kopen ;)

is gewoon blauw basis materiaal... Conrad verkoopt ze ;)

ontwerp moet je natuurlijk zelf maken...

Is Dat ook van bundgard? Ik kan bij conrad wel gewoon bundgard vinden maar nergens staat erbij dat het de blauwe versie betreft.. Ik gebruikt alleen nog maar bundgard. Die witte velleman-meuk daar heb ik bij conrad ooit eens 10 platen van gekocht en alle 10 zijn ze mislukt!@#!@!

Verder ben ik nu ook met een project bezig.. Eigenlijk is het een beetje zinloos maar het is "omdat het kan". Bij mij op scouting wordt er nog eens wat bier gedronken en voor de betaling houden we dat bij met streeplijsten. Hopeloos achterhaald natuurlijk. Nu heeft een ander een site gemaakt waar alles op verwerkt wordt en ben ik nu bezig met een apparaatje waar je je biergebruik in verwerkt en die gekoppeld wordt aan de pc en zo automatisch alles verwerkt...

Sinds vanavond heb ik het moeilijkste voor elkaar.. De pic die goed samenwerkt met de EEPROM. Ik heb nu gewoon 17 Bytes (15 Characters voor een naam, 1 voor het aantal bier en 1 voor hoeveel € ze betaald hebben), En de plaats in het geheugen is het ID... Dat werkt nu allemaal dus morgen ga ik er een LCD op aansluiten en dan volgen er waarschinlijk wel pics...

Ik zie dingen die je nooit voor mogelijk hield. Ik maak ze mogelijk. Ik kan je pijn en lijden laten zien. In tegenslag vind ik hoop, in de verhalen die ik hoor inspiratie. Ik kan je veel vertellen. Wat ik doe? Ik ontdek. Mijn wereld is jouw wereld.

@T.Assies: wij hebben het zelfde, het achterhaalde streepjes-zetten-gedoe.

Ik houd jouw vorderingen even in de gaten, kan ook nog wel eens handig zijn voor ons :)

Hieper de piep!

Op 25 augustus 2006 01:04:01 schreef T.Assies:
[...]
Is Dat ook van bundgard? Ik kan bij conrad wel gewoon bundgard vinden maar nergens staat erbij dat het de blauwe versie betreft.. Ik gebruikt alleen nog maar bundgard. Die witte velleman-meuk daar heb ik bij conrad ooit eens 10 platen van gekocht en alle 10 zijn ze mislukt!@#!@!

ja, is ook bungard:

EPOXYPL.60X100
Bestnr.: 525472 - 89

IF you can't convince them, then confuse them!

Om ook eens te experimenteren met het professioneel laten maken van printjes, en omdat ik een JTAG adapter wilde voor AVRs heb ik deze print ontworpen en laten maken (bij de ledsee webshop van Niels (bekend van de LED IAs)).

Top:
http://img213.imageshack.us/img213/8386/jtagprintcav1.jpg
Bottom:
http://img247.imageshack.us/img247/8872/jtagprintsuf9.jpg
De prints zijn mooi geworden, alleen de silkcreen is af en toe wat doorgelopen en soms wat verschoven. Het verschuiven hoort niet lijkt me, daar zou het Niels ook nog over hebben met z'n leverancier. Het doorlopen kan goed door te kleine letters komen.

De adapter is gebaseerd op IsoJTAGISP, een optisch geisoleerde JTAG ICE kloon met USB. Ik heb er een extra buffer aan toe gevoegd (push-pull dus ipv een pull-up + opto), de voedings en I/O spanning gescheiden, ompolingsbeveiliging erop, nog wat extra spul op de in/uitgangen (RC + schottky's als spanningsbeveiliging) en de mogelijkheid de outputs high-Z te maken. De PCB is m'n eigen ontwerp. De adapter heeft een jumper waarmee het een ISP programmer wordt (AVRprog compatible), al heb je dan geen standaard pin-layout op de 10-pins header. Maakt verder niet uit, ik heb toch een andere ISP programmer.

Met alle componenten erop wordt het dan zo:
http://img247.imageshack.us/img247/496/jtagtopqh5.jpg
Zijkant:
http://img247.imageshack.us/img247/1940/jtagsideju1.jpg

Was helaas toch een foutje in geslopen, een pull-up weerstandje miste bij een ingang (TDO) die er wel in moest om stabiel te werken. Gelukkig kon die nog in 0603 op 2 naburige pootjes van de HC125 :) Nu doet ie het prima!

Hoeveel ervaring heb je al, je printjes zijn echt prachtig _O_

Ook je andere project wat hierin staat is erg mooi geworden!

Dat is wel heel sjiek zeg!! Prachtig

Op 24 augustus 2006 22:49:15 schreef KT88:
[...]
Hee gaaf man!
Het past ook maar *net* aan he? ;-)

het past idd maar net, maar het is mooi, ik moet nog een keertje een setje leuke boxjes hebben..

Take a parachute, and jump!
Amateur19

Overleden

Op 24 augustus 2006 22:26:17 schreef Mart Fuchs:
Klik hier als je "LIVE" wilt meegenieten. :7

eeyh, is dat programma gratis te downloade? ik kan et nergens vinden.

Link is inmiddels aangepast. En werkplaats is verbouwd.

:)

Op 24 augustus 2006 23:12:12 schreef Henry S.:
......
Dat bedoelde ik met krom.

Even een spanningsconverter voor DPM's in SMD omgezet:

.........

Gaaf Henry!

@madwizard. GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF :9:9:9:9

:7

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

Op 25 augustus 2006 16:34:11 schreef Berend:
Hoeveel ervaring heb je al, je printjes zijn echt prachtig _O_

Ook je andere project wat hierin staat is erg mooi geworden!

Dank je :) Printjes maken doe ik ongeveer 1,5 jaar. Dit was wel de eerste dubbelzijdige.

Heb leds in men achtelicht gestoken
2*2 in antiparallel
mooi maar geen pics van :(

Onvoldoende, Meert. Een stel opvallende richtingaanwijzers voor de fiets is wel het minste om mee voor de dag te komen... ;-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 25 augustus 2006 20:59:17 schreef pros:
Onvoldoende, Meert. Een stel opvallende richtingaanwijzers voor de fiets is wel het minste om mee voor de dag te komen... ;-)

lol ;)
stelt niet veel voor, dat weet ik wel maarja
Ik werk nu ff aan een avr board.

madwizard :

Je printje is echt zeer mooi gemaakt!!!

Ik wordt er gelijk jaloers van LOL ;-)

It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple

Op 25 augustus 2006 21:20:06 schreef Meert:
Ik werk nu ff aan een avr board.

Daar kan je idd. een flashy richtingaanwijzer + flashy stoplicht ("STOP" op een LED-matrix) mee aansturen.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 25 augustus 2006 21:29:43 schreef cosphi:
Je printje is echt zeer mooi gemaakt!!!

Laat ik dan maar de rol van schurk in het toneelstuk op me nemen. Waarom is de helft van de pinnen v/d ATmega16 niet aangesloten? Al was het maar voor enkele (SMD) indicatie-LED's.

[Terug normaal]
Een mooi printje is het zeker. En ook een mooie afbeelding. Ik blijf me afvragen: is dat nou ingescand, of gefotografeerd? Met mijn gewonemensen-printen (rood koper) krijg ik met geen van beide methoden een fatsoenlijk beeld.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Amateur19

Overleden

Op 25 augustus 2006 21:55:58 schreef pros:
......
Een mooi printje is het zeker. En ook een mooie afbeelding. Ik blijf me afvragen: is dat nou ingescand, of gefotografeerd? Met mijn gewonemensen-printen (rood koper) krijg ik met geen van beide methoden een fatsoenlijk beeld.

FLOOD flash gebruiken op een statief. Of helemaal geen flash ook al zegt de camera van wel. Daarna misschien een beetje P-Shoppen of Painten o.i.d.

:)

Check deze plaatjesniet allemaal even mooi hoor, maar wel een indicatie.

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

Op 25 augustus 2006 21:55:58 schreef pros:
Laat ik dan maar de rol van schurk in het toneelstuk op me nemen. Waarom is de helft van de pinnen v/d ATmega16 niet aangesloten? Al was het maar voor enkele (SMD) indicatie-LED's.

Omdat de firmware de officiele JTAG ICE firmware is en je die niet zomaar kunt wijzigen. Er zit een bootloader in die het upgraden via USB afhandelt en kan switchen tussen JTAG firmware en ISP code (die in de bootloader zelf zit). De eerste 6 seconden zit het ding in upgrade mode, op dat moment kun je in AVR studio de JTAG ICE firmware (upgrade.ebn, zit bij AVR studio) erin laden via AVR prog.

Een mooi printje is het zeker. En ook een mooie afbeelding. Ik blijf me afvragen: is dat nou ingescand, of gefotografeerd? Met mijn gewonemensen-printen (rood koper) krijg ik met geen van beide methoden een fatsoenlijk beeld.

Het is een foto, gewoon op de macro stand zetten en het printje in goed daglicht leggen. Flitsen kan niet van bovenaf, dan krijg je al het koper (deze is verguld trouwens) terug gereflecteerd, of je moet een hele zachte flits hebben (diffuus gemaakt met iets). En photoshop erachteraan natuurlijk maar je zal toch een beetje goede foto moeten hebben. Wat ook handig is wat wit papier of iets dergelijks eromheen plaatsen dat het licht reflecteert van de andere kanten.

HET werkt :P

Het is een VU meter, met een apampje naar mijn ADC van mijn pic die daarna 3 shift registers aanstuurt

Klik voor filmpje (4,75 mb)

-
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten