Je Mooiste Meetapparatuur!

Dit topic is gesloten

inderdaad invoerkosten en verzending zie hier de factuur

edit: 475e post in dit topic :+ moet ik wel even om hynneke

[Bericht gewijzigd door WilToyo op zondag 10 september 2006 00:01:23

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Waarom heb je hem niet rechstreeks besteld bij INTRONIX
Is volgens mij goedkoper

Merchandise Subtotal: 389.00
Arizona Sales Tax: 0.00
Shipping: 29.50
Total Charges: US$418.50

[Bericht gewijzigd door The Puma op zondag 10 september 2006 00:08:08

Omdat ik geen creditcard heb

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Op 10 september 2006 00:06:33 schreef The Puma:
Waarom heb je hem niet rechstreeks besteld bij INTRONIX
Is volgens mij goedkoper

Merchandise Subtotal: 389.00
Arizona Sales Tax: 0.00
Shipping: 29.50
Total Charges: US$418.50

Slimmerd. Daar komt nog bij:

*BTW (19%)
*invoerrechten/inklaringskosten (15 tot 30 euro).

Overigens, volgens mij zou 't wel mogelijk moeten zijn om het BTW-verschil tussen 'onze' 19% BTW en die 25% deense BTW terug te krijgen, maar dat gaat je zoveel papier, tijd en gedoe kosten dat 't totaal niet rendabel is.

Mag ik even patsen :)

http://www.smsmonster.nl/files/IMG_6186.JPG
http://www.smsmonster.nl/files/Afb006.jpg
Ik was sprakeloos.

[Bericht gewijzigd door smsmonster op zondag 10 september 2006 00:54:02

Op 10 september 2006 01:26:03 schreef Brokencore:
[...]
Al een BSOD gehad? :p

Hehe... Nee tot nu toe istie braaf geweest. Overigens heb ik veel liever een analoge 2-kanaals scoop van Tek hoor..

http://www.rental.no/produktbilder/Tektronix%202225.jpg
2225 bijvoorbeeld..

[Bericht gewijzigd door smsmonster op zondag 10 september 2006 01:39:49

KT88

Overleden

SMS, 9000 dollar voor de hobby? http://zelfbouwaudio.nl/forum/images/smiles/icon_eek.gif http://zelfbouwaudio.nl/forum/images/smiles/icon_eek.gif

Wel een bloedmooi ding!

op XP, hoe verzinnen ze het.......

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 10 september 2006 01:56:47 schreef KT88:
SMS, 9000 dollar voor de hobby? [afbeelding] [afbeelding]

Wel een bloedmooi ding!

op XP, hoe verzinnen ze het.......

Nee.. Professioneel.. Staat dan ook niet bij mij thuis :P
Ding heeft wel alles aan boord, 3x USB 2.0, ethernet, PS/2, parallelle en seriele interface, touchscreen.. Verder 4 kanaalsscoop natuurlijk met directe print mogelijkheid.. Dit is niet het duurste wat LeCroy heeft staan trouwens.. Apparaten van $50.000-100.000 zijn geen uitzondering..
Heb er ook wat probes bij, sowieso 4 normale, een current probe, differential probe en high voltage probe..

[Bericht gewijzigd door smsmonster op zondag 10 september 2006 02:17:28

Op 10 september 2006 01:38:02 schreef smsmonster:
[...]Overigens heb ik veel liever een analoge 2-kanaals scoop van Tek hoor..

[afbeelding]
2225 bijvoorbeeld..

Ik heb nog zo'n scoop, maar die loopt te dansen over de Y as. Ook triggert die wat slecten, maar ik heb nu een andere scoop dus kan ik die gaan controleren

-

Op 10 september 2006 01:56:47 schreef KT88:
op XP, hoe verzinnen ze het.......

Muziek luisteren met je scoop :P :P

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Met USB stickje! Ik vond het systeem met diskette's al zo out-dated >:)

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

dus eigenlijk gewoon een duur uitgevallen PC met een interface kaartje erin ;-)

ik gok dat die PC alleen gebruikt word voor weergave en niet kritische IO

Amateur19

Overleden

De CMD / CTS apparatuur van Rohde&Schwarz lopen op een Win98SE omgeving.

Een CMD koste al gauw net zo veel als een Mercedes 190D

Een CTS-55 heeft zelf nog een 468DX-133MHz cpu van AMD in een cheap mainboardje zitten.

:)

[Bericht gewijzigd door Amateur19 op zondag 10 september 2006 10:49:15

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

Op 10 september 2006 10:48:07 schreef Amateur19:
De CMD / CTS apparatuur van Rohde&Schwarz lopen op een Win98SE omgeving.

Een CMD koste al gauw net zo veel als een Mercedes 190D

Een CTS-55 heeft zelf nog een 468DX-133MHz cpu van AMD in een cheap mainboardje zitten.

:)

Het laatste meetinstrument waar ik op het werk mee heb mogen spelen op leenbasis van Rohde & schwarz draaide in een linux omgeving.

Maar heb bij de vorige werkgever inderdaad ook wel test apparatuur gezien die nog onder windows 3.11 draaide. Op zich is er niets mis mee als MS als OS gebruikt wordt ;) zolang je er dan ook maar NIETS anders bij installeerd :-p
wat moet je ook met patience op een spectrum analyzer :+

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Op 10 september 2006 10:32:58 schreef Berry:
Met USB stickje! Ik vond het systeem met diskette's al zo out-dated >:)

Inderdaad, je kunt zo heel makkelijk scoopbeelden digitaal krijgen:
http://www.smsmonster.nl/files/fasedraaier2.jpg

Véél geavanceerde meetapparaten draaien al op Windows (XP) embedded. Ze crashen niet/nauwelijk omdat er deftige hardware inzit, waar niets aan veranderd kan worden, de embedded windows enorm veel rommel niet heeft (onveilige drivers enzo heb je niet, alles wordt specifiek voor het betreffende toestel geschreven). Ook staat alles doorgaans op flash, waardoor het erg snel opstart, en er geen/nauwelijks kans is op corrupt geraken van de data.

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor

Op 10 september 2006 01:38:02 schreef smsmonster:
[...]
Hehe... Nee tot nu toe istie braaf geweest. Overigens heb ik veel liever een analoge 2-kanaals scoop van Tek hoor..

[afbeelding]
2225 bijvoorbeeld..

we kunnen wel ruilen als je wilt. ik heb een tec455 voor je in de aanbieding. :P

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

smsmonster,
Je gebruikt de scoop niet optimaal. Door te proberen drie traces onder elkaar op één scherm te proppen gebruik je maar een klein stuk van het bereik van de AD-converters. Het oplossend vermogen en de nauwkeurigheid gaat er flink op achteruit.

Wil je drie signalen bekijken, deel het scherm dan op in vier grids, en op elk grid één signaal.
Je kunt ook de drie signalen afbeelden op een single grid, maar stel je verzwakker dan zo in dat elk signaal beeldvullend is, en niet onder elkaar.

En waarom gebruik je liever een analoge scoop? Met een analoge scoop kun je niet meer dan plaatjes kijken, met een digitale scoop kun je echt meten.
Je zou eens de moeite moeten nemen om je echt te verdiepen in de mogelijkheden van zo'n digitale machine en hoe deze optimaal te gebruiken.

[Bericht gewijzigd door Freddy op donderdag 14 september 2006 19:32:43

fred101

Golden Member

Op 14 september 2006 19:19:40 schreef Videomodulator:
Véél geavanceerde meetapparaten draaien al op Windows (XP) embedded. Ze crashen niet/nauwelijk omdat er deftige hardware inzit, waar niets aan veranderd kan worden, de embedded windows enorm veel rommel niet heeft (onveilige drivers enzo heb je niet, alles wordt specifiek voor het betreffende toestel geschreven). Ook staat alles doorgaans op flash, waardoor het erg snel opstart, en er geen/nauwelijks kans is op corrupt geraken van de data.

Dus je kan er niet eens mee internetten

Fred

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Hmmm wij hebben op het werk een aantal weken geleden een Lecroy wavesurfer afgewezen (tijdelijk op proef gehad), zelfde als deze hierboven alleen dan 350MHz. Daarvoor in de plaats een agilent MSO6000 serie gekozen (4ch 300MHz 2GS/s, 16 digitaal). Voelt toch natuurlijker aan voor een scoop; geen windows, start binnen paar seconden op, en weinig lawaai. Op zich zijn dit geen dingen die echt belangrijk zijn voor een scoop, maar bij de lecroy kon ik me er toch wel eens aan irriteren. (windows updates anyone?... blagh dat hoort niet op een scoop thuis hoor)

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de lecroy een slechte scoop is ofzo, bedoel het ding kan prima meten hoor en zelf zou ik er ook wel graag 1tje thuis willen hebben ;)
Als je eenmaal dit soort digitale monsters gewend bent, kun je eigenlijk niet meer terug naar een oude 20MHz analoge scoop. Maar goed, daar moet ik het thuis helaas nog even mee doen...

Sine

Moderator

Windows op een scope is vrij ... vreemd inderdaad :P

Windows op dit soort complexe apparaten is niet zo heel raar hoor, je kunt er gemakkelijk software voor ontwikkelen, de ontwikkeltools zijn redelijk goedkoop en zeer uitgebreid, zeker op GUI vlak.En, zoals al eerder gezegt, het is meestal een embedded variant.
Linux+ XWindows wordt ook wel voor dit soort zaken gebruikt. Is van het zelfde laken een pak.
In het verleden heb ik zelf wel eens een display unit voor een hartmonitor gemaakt die op Linux (RedHat +KDE+QT) draaide. De linux applicatie verzorgde allen de visualisatie en bepaalde instellingen. Was alleen een prototype op een laptop, maar toch.
De acquisitie werd in hardware uitgevoerd.

Op 14 september 2006 19:28:41 schreef Freddy:
waarom gebruik je liever een analoge scoop? Met een analoge scoop kun je niet meer dan plaatjes kijken, met een digitale scoop kun je echt meten.
Je zou eens de moeite moeten nemen om je echt te verdiepen in de mogelijkheden van zo'n digitale machine en hoe deze optimaal te gebruiken.

Wat bedoel je met ECHT meten ? Als je bedoeld dat je de waardes van een signaal kan meten. Toptop waardes, frequenties, etc heb ik een analoge scoop die dat gewoon aan geeft in het display. Mijn prive Tek 2465A doet dat prima.

Op mijn werk hebben we voor sommige metingen 2 scoops bij ons. 1 digitale en 1 analoge. Die analoge is prettiger om mee te werken als je radiosignalen wil bekijken. Een digitale scoop duurt dan veel langer voor je hem zo ingesteld hebt dat je een bruikbaar plaatje hebt om het te kunnen beoordelen.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Op 14 september 2006 21:37:19 schreef jovak:
[...]
Wat bedoel je met ECHT meten ? Als je bedoeld dat je de waardes van een signaal kan meten. Toptop waardes, frequenties, etc heb ik een analoge scoop die dat gewoon aan geeft in het display. Mijn prive Tek 2465A doet dat prima.

Zo'n 2465A geeft toch alleen de afstand tussen de cursors aan verrekend met de verzwakker- en tijdbasisinstelling? Maar wat nu als je de RMS- of gemiddelde waarde wilt weten?

Met een digitale oscilloscoop heeft veel meer mogelijkheden. Stel je zit met een schakelende MOSFET. En je wilt graag weten hoeveel energie deze dissipeert in zowel de in en uitschakelcyclus als in de "on state". Hiervoor moet je de spanning over en stroom door de MOSFET kunnen vermenigvuldigen en een deel kunnen selecteren waarvan de energie wordt berekend.

Dit is maar één voorbeeld. Met een digitale scoop ga je veel meer letten op dit soort details. Met alleen een analoge scoop had je hier niet eens aan durven denken.

Dit topic is gesloten