Je Mooiste Meetapparatuur!

Dit topic is gesloten

KT88

Overleden

WBT handleidingen: ik heb ooit een handleiding van een 30 pagina's laten copiëren bij de copyshop, in kleur, incl. inbinden was dat iets van 15 euro per stuk.
Met verzenden mee ben je dan voor zo'n 20 euro klaar denk ik, en je hebt er zelf geen werk aan.
De copy was amper te onderscheiden van het origineel.
Laat het voor die " dikke " Philips wat duurder zijn, maar het voordeel is wel dat het goed leesbaar blijft, in kleur kan indien nodig en ze kunnen (hier althans) tot A2 formaat.

Just my 2 mV.....

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Henry S.

Moderator

Op 25 augustus 2006 13:15:23 schreef Mathieuke:
[...]
@ henry, mijn voeding werkt wel, maar vanaf een kortsluiting of een inductieve belasting vliegt diene regelaar der wel door :D
Maarja, na de herexamens ga ik kijken voor een andere voeding der bij te doen :)

Let me guess, je hebt er geen diodes in...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 26 augustus 2006 13:26:43 schreef Henry S.:
[...]
Let me guess, je hebt er geen diodes in...

Oh jawel hoor, maar die helpen gewoon niet :)

de diodes niet vergetn
een elcotje van 100µF en zeker niet vergeten de 100nF ctjes voor en na de regelaar!

My Tube is bigger then yours

Ik zie een mooie scoop op de foto en daar boven een paar dames op de foto :+

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

* pcnerd heeft weer een stukje meetapparatuur af, een 8a variac in behuizing met v + a meter en inschakel vertraging, helaas nog geen foto's :'(.

Take a parachute, and jump!
joopv

Golden Member

Ik *hoop* nog eens zoiets in m'n hobbyhok te mogen hebben:

http://www.rohde-schwarz.com/www/products_files.nsf/img/fsuimg.jpg/$file/fsuimg.jpg
Maar voorlopig zal het wel bij dromen blijven ;-)

[Bericht gewijzigd door joopv op zaterdag 26 augustus 2006 21:44:21

Op 26 augustus 2006 21:40:18 schreef joopv:
Ik *hoop* nog eens zoiets in m'n hobbyhok te mogen hebben:

[afbeelding]
Maar voorlopig zal het wel bij dromen blijven ;-)

Ohhhhhh vieze plaatjes :+ KWIJL Ik hoop ook nog een keer zo'n spannend apparaat te hebben. Oudere uitvoering is ook welkom :)

Ik heb net een vector volt meter in de dump gekocht. Moet nog gaan testen. maar voor 25 euro ga ik een hoop plezier hebben met uitzoeken en testen. zelfs als die niet werkt :-) Me logic analyzer moet ik ook maar eens aan beginnen met de afbuiging te repareren zodat ik weer beeld heb. en daarna kan ik met de vector volt meter weer kabeltjes maken voor de probe van de logic analyzer.

Zat te doen. te weinig tijd :(

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

te duur om te gebruiken dan :+
en als je ddat ding heb dan hoef je amper nog wat te doen dus neh klooien met zelfbouw trope is pas echt leuk!

www.christiaan-elektro.tk <====my site's====> www.vruchtenbuurtradio.tk ON line elektronica??? http://djjens.kempernet.net en bekijk Jens elektronica werkplek ON line

Op 3 september 2006 10:29:45 schreef elektro FAN jens:
te duur om te gebruiken dan :+
en als je ddat ding heb dan hoef je amper nog wat te doen dus neh klooien met zelfbouw trope is pas echt leuk!

Apparatuur op het werk gebruiken is dan goedkoper :+ Maar als je thuis apparatuur hebt gaat zelf knutselen wel leuker worden:-) Je kan sneller zien waarom iets niet werkt en dus minder frustraties ;)

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
KT88

Overleden

Nuja, de Audio Precision 1 op mijn werk zou ik toch erg graag thuis op de bank willen hebben staan hoor.

Ding is inmiddels ook al 12 jaar oud ofzo, ik moet de werkgever maar eens voorstellen de 2 te kopen >:-)

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

misschien niet echt meetapparatuur, maar ik kon het in geen ander kwijt en wou het toch ff showen.
van iemand hier in de buurt gekregen, moet zo'n 10 jaar oudt zijn, werkt nog perfect, ik moet toch maar een keertje een bankje inrichten met mijn 2 ontvangers, misschien nog een sterke pmr zender oid maken, en dan een setje antennes op het dak om lekker te luisteren.
afin, de handic 0012, mist hier de squelch knop, maar doet het nog goed (getest met pmr portofoon :D), ontvang-specs:
vhf 68-88 mhz
vhf 144-174 mhz
uhf 410-512 mhz

fotootje:
http://www.rigpix.com/miscrx/handic_0012.jpg

overigens heb ik er al wel wat mee ontvangen van andere dingen op 145.650mhz :).

Take a parachute, and jump!
KT88

Overleden

Ietsje ouder pcnerd, die is van rond 1978.........

Maar wel een leuk dingetje!

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Maak me niet gek, ik ben al gek.

Op 9 september 2006 12:37:58 schreef WilToyo:
Mijn nieuwste speeltje

[afbeelding]

Ben je er tevreden mee?
.. en wat heeft dat ding gekost incl tranportkosten en eventueel douane kosten?

Alles bij elkaar kwam ik op zo'n 475€. En ik ben er zeer tevreden mee. Zeker met uC schakelingen (waar ik hem in eerste instantie voor heb aangeschaft).

Geweldige service trouwens bij http://www.pctestinstruments.com . Goede support, binnen een week in huis. Terwijl het uit Denemarken moet komen.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Ik heb ook een nieuw speeltje,

Helaas geen foto maar een film, de foto zal ik morgen maken

Klik hier

-
fred101

Golden Member

gaaf een scoop met het beeld van donky kong :-)

Fred

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Leuk muziekje, van wie is het?

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Op 9 september 2006 20:33:21 schreef WilToyo:
Alles bij elkaar kwam ik op zo'n 475€. En ik ben er zeer tevreden mee. Zeker met uC schakelingen (waar ik hem in eerste instantie voor heb aangeschaft).

Geweldige service trouwens bij http://www.pctestinstruments.com . Goede support, binnen een week in huis. Terwijl het uit Denemarken moet komen.

Komt dan wel nog een veel erboven.
Zijn dat de douanekosten?

Prijs incl. transport via DHL naar nederland
$418.50 = ongeveer EUR 330,00
Hoe kom je dan aan de EUR 475?

Dit topic is gesloten