>:)

[Bericht gewijzigd door Brokencore op ]

een ontkoppelcapje dient om de + en - van een ic te ontkoppen,

zodoende plaats je de ene kant aan de + van de chip en de andere kant van je cap aan de GND of -.

nieuw schema aub ;-)

Op 22 oktober 2006 11:15:27 schreef roberthend:
Oow die dingen nee oke.

Bezig met het schema.

welke is nou goed :

http://www.uploadarchief.net/files/download/shamatje%201.JPG

http://www.uploadarchief.net/files/download/shamatje%202.JPG

http://www.picbasic.nl/images/schema_cursus1.gif

Op 22 oktober 2006 12:18:52 schreef roberthend:
:(

Op 22 oktober 2006 12:19:48 schreef Brokencore:
>:)

Kan dit voortaan achterwege, voegt niks toe en niemand wordt er wijzer van.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

dat is gewoon non-verbale communicatie.

maar bij dat schema is het ledje wel 'geïnverteerd geschakeld' , maak het niet zo moeilijk zeg:P

ALS hij die tutorial aanhoudt moet dat geen probleem vormen.

en het programma moet natuurlijk ook aangepast worden

LED     var     PORTA.1 ' Alias PORTA.1 to LED

loop:   High LED        ' Turn on LED connected to PORTA.1
        Pause 500       ' Delay for .5 seconds

Low LED         ' Turn off LED connected to PORTA.1
        Pause 500       ' Delay for .5 seconds

Goto loop       ' Go back to loop and blink LED forever
        End

Op 22 oktober 2006 17:01:22 schreef rimco:
dat is gewoon non-verbale communicatie.

En hier topicvervuiling

maar bij dat schema is het ledje wel 'geïnverteerd geschakeld' , maak het niet zo moeilijk zeg:P

De gemakkelijkste manier is pagina's geleden al gezegd, pagina 1 als het niet 2 of 3 is, en dat is de PIC basic cursus volgen.

Op 22 oktober 2006 16:49:08 schreef Henry S.:
[...]
[afbeelding]
[...]
[...]
Kan dit voortaan achterwege, voegt niks toe en niemand wordt er wijzer van.

Nu je dit schema laat zien (ik heb er zelf ook overheen gekeken), geloof ik nooit dat robert de cursus GOED gelezen heeft. Herny, je bent te goed voor deze wereld (iig voor robert :P).

enne, robert: NU DOE JE HET GOED HE :P

robert tis stil aan jou kant

ROMEO INDIA MIKE CHARLIE OSCAR responds:P wel opvallend dat robert dit topic met rust laat? of hij leest gewoon zoals gezegd:P

het valt me wel op dat velen dit topic erg leuk vinden en willen dat het verder gaat...

das nou de reden dat ik voor docent geleerd heb: Ik vindt het leuk dingen uit te leggen. Soms laat ik mensen wel zoeken en hebben zo zoiets van: wat een lambal, maar als ze het dan vinden is de overwinning des te groter
blijkt het niet duidelijk wil ik het wel uitleggen.

Maar toch is iedereen hier een beetje leraar: iedereen helpt mekaar en soms een wat botte verwijzing, maar anders komt iemand geen steek verder als alles voorgekauwd wordt.

Maar je weet pas echt of het gewerkt heeft als er resultaat is. En dan ben je stiekem wel een beetje trots op jezelf! (en das toch anders als het je eigen project is)

en nu blijft het resultaat uit. Feitelijk is dit voor mij een schoolverlater zou ik leraar zijn: en das jammer er is toch een hoop moeite in gegaan.

PS ben geen leraar geworden :)

Sorry MOD's beetje sentimenteel, maar het is onder andere dit forum wat mij heeft doen besluiten voor docent te gaan leren. Helaas zijn leerlingen in het echt niet zo gemotiveerd als op dit forum. Nee, ik heb er geen spijt van!!

En we kunnen zeggen van robertthe end wat we willen, maar hij is/was gemotiveerd!

[Bericht gewijzigd door High met Henk op ]

Op 27 oktober 2006 21:17:53 schreef High met Henk:

Sorry MOD's beetje sentimenteel, maar het is onder andere dit forum wat mij heeft doen besluiten voor docent te gaan leren. Helaas zijn leerlingen in het echt niet zo gemotiveerd als op dit forum. Nee, ik heb er geen spijt van!!

Ik denk dat iedereen hier die (ook) antwoorden post ipv. vragen, een beetje leraar is.

Stukje idealisme misschien, althans bij mij.
Wat mij betreft zijn internetfora bij uitstek geschikt als kennis-overdrachtsmedium.

Immers, je komt hier toch niet als je niet ook gemotiveerd bent?

Op 27 oktober 2006 21:17:53 schreef High met Henk:

Steeds dieper OT, maar toch
Henk, ik mis je nu even...
Heb je nu geleerd voor leraar en ben je ermee gestopt (studie of beroep als leraar)
Of ben je nu getriggerd leraar te worden?

Ik vraag je dit omdt ik ook wel met die ideeen heb rondgelopen.

Ik heb mijn HBO papieren elektro gehaald in Breda en heb best wel wat collega studenten geholpen met technische problemen (en zij mij ook met andere,soms ook technische, vakken hoor)

EN ik het helpen hier op het forum erg leuk vond

EN ik op het HBO toen ik bijna klaar was een papiertje onder mijn neus kreeg met een lang verhaal wat eigenlijk inhield:

"Als jij nu je diploma haalt, kun je nog een jaar extra studiefinanciering krijgen als je doorleert voor leraar 2e graads in jouw vakgebied"

Ik heb dat toen weggegooid onder het mom van: "wie wil er nou leraar worden? Al die k*tkinders!!"
Maar denkend aan hoe leuk ik het vindt mensen te helpen en niet alleen hier, maar ook in tijdens mijn studie...

Toch maar even naar degen gegaan die die papieren verstrekt had (bleek mijn decaan te zijn, die ik weer goed kende van de school motor toertocht en wat andere zaken die ook geen echte betrekking op school hadden.)

Dus zo ben ik erin gerold.

Ik heb echter wel 2 jaar over de opleiding gedaan (ik had bijna alles af in 1 jaar op 1 verslag na, maar toen heb ik het tripje naar dakar gemaakt :)) en heb dat dus pas jaar later ingeleverd. Ben nu dus bevoegd docent 2e graads, maar kwam er tijdens mijn stages achter dat het niet allemaal gemotiveerde mensen zijn. zit nu gewoon in engineering. Maar mocht dat niet meer gaan kan ik dus altijd nog les gaan geven

@ fantomaz: als je hier meer over wilt weten: neem even contact met me op per mail of misschien handiger MSN (stond niet bij jouw profiel).

Wellicht handig om het geheel eens te bekijken hoewel hoogeveen erg ver weg is, maar tel of andere mogelijkheden (wellicht moet ik daar eens heen of jij naar het zonnige zuiden (werk nu bij eindhoven, dus daar kan ook))

Op 27 oktober 2006 22:35:07 schreef High met Henk:
@ fantomaz: als je hier meer over wilt weten: neem even contact met me op per mail of misschien handiger MSN (stond niet bij jouw profiel).

Wellicht handig om het geheel eens te bekijken hoewel hoogeveen erg ver weg is, maar tel of andere mogelijkheden (wellicht moet ik daar eens heen of jij naar het zonnige zuiden (werk nu bij eindhoven, dus daar kan ook))

Ik neem wel eens contact op, Henk.
Het is overigens Heerenveen. ;-)

het begint ons een beetje te verontrusten dat het zo stil is...

Op 28 oktober 2006 15:00:13 schreef shortcircuit:
het begint ons een beetje te verontrusten dat het zo stil is...

niet meteen van het ergste uitgaan...

Henk:
Leraar wordt je niet voor de ongeinteresseerde personen, maar voor de geinteresseerde personen.
Ik ben zelf ook van plan om leraar te worden, maar zeker niet op m'n twintigste ;-).

volgens mij is er iets ernstig aan de hand.