Nee, geen OTL, ook geen 800 ohm, en ook geen SE.
Gewoon push pull, inderdaad met 6V6 of EL84, EL83 kan ook nog, en er zijn nog genoeg alternatieve buisjes.
Uitgangetjes kan inderdaad het enige probleem vormen, ik gebruik nu zelf in een prototype de Lafayette/Bocama LA224B trafo's, maar Philips AD9058, Lowe (Radio Twenthe), AE, Amplimo of iets uit een sloopversterker kan ook.
Dat is eigenlijk het enige probleem, die uitgangetjes.
De rest is standaard werk, ik gebruik hiervoor twee Philips kastjes van de HF303, een 800 ohms mono eindtrapje waar oorspronkelijk 2 x EL86, EZ81 en ECC83 inzat, plus de dubbele smoorspoel voor de schermroostervoeding.
Sommigen van jullie zullen het kannibalisme vinden, maar persoonlijk ben ik absoluut niet gecharmeerd van het 800 ohm verhaal (zelfs de alom geroemde 9710AM in een optimale kast, zoals me werd verzekerd, is het niet voor mij).
Bovendien ben je dan verplicht om 800 ohm of 2 x 400 ohm jaren 60 speakers te gebruiken en ook nog eens te bouwen, waar mijn doel is een simpel en betaalbaar buizenbakje neer te zetten waar iedere niet al te ongevoelige speaker mee aan te sturen is.
Dus bij voorbaat mijn excuses naar de 800 ohm brigade, maar die eindbakjes zijn legio te vinden omdat maar heel weinig mensen ze willen.
De HF309 (of 306, haal ze altijd door elkaar) van Philips, in hetzelfde kastje, maar dan met 2 x EL84 en AD9058, is *wel* gewild en daar betalen ze honderden euro's voor.
Dus bij aankoop van die 303-tjes (of een HF10, is ook een stereo versie van), heb je dus al de kastjes, de voeding, de gelijkrichterbuizen, de buisvoeten en nog wat grut.
De rest gaat in de rommeldoos.
Ik schiet er vandaag of morgen even een foto van, ik heb zelf de chassis' aangepast door de twee EL86-Noval gaten uit te ponsen naar Octal voor gebruik van die 3 euro- 6V6jes van echte Sovjet-kwaliteit.
Natuurlijk hoeft dit niet, je kunt zonder mechanische ellende gewoon een EL84, 6pi14 ofzoiets gebruiken.
De stuurbuis is een ECC81, en de gelijkrichter naar keuze de bestaande EZ81, of si dioden.