digi
God schiep de wereld, wij het internet ...
yow
ik wil graag weten hoe ik op een letter display (ik heb 5 displaytjes ) text kan laten komen die ik zelf kan programeren en eerst moet er het eerte deel text op komen daarna het 2e en en daarna het 3e en daarna het 4e en dan met het terug op nieuw beginnen ik beschik over 7.2v dc
het verbruik mag niet te hoog liggen ( welke ic kan ik hier voor gebruiken ik kan zelf wel een schema ontwerpen maar ik denk dat het wel nog nodig zal zijn dat iemant die er wat meer van kent dit dan nog eens na kijkt
)
alleen met dat opnieuw programeren zit denk ik de moeilijkheid .
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Dit lijkt mij meer iets voor de digitale tak van sport 
Maar wat belangrijk is om te weten is het type van het display en het merk van de display zodat er gericht naar informatie gezocht kan worden.
Wat je dus wilt maken is een soort lichtkrant die aangestuurd word door de pc.
Je wilt gebruik maken van vijf 7-segments display's
en je hebt een beperkte spanningsbron.
Dus wat we moeten weten is waarop die segmenten werken.
Succes.
digi
wel ze werken op max 6 v en 2a 3 mA per segment( het is een universeel display met ledjes dat je in een electronica winkel kan kopen )
en het is een letterdisplay en heeft 13 segmenten per plaatje en ik heb 5 plaatjes en het hoe dat je dat via de pc zou moetten programeren daar heb ik heen idee van 
[Bericht gewijzigd door digi op ]
digi
ik denk dat ik dat west met zo'n pic programmer doe maar hoe moet ik dat programeeren met icprog ik snap niets van die lettertjes die er alemaal op komen en hoe moet ik dat aan sluiten op mijn schakeling ?
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op di 23-04-2002 21:20:00 schreef digi:
ik denk dat ik dat west met zo'n pic programmer doe maar hoe moet ik dat programeeren met icprog ik snap niets van die lettertjes die er alemaal op komen en hoe moet ik dat aan sluiten op mijn schakeling ?
Je moet IC-Prog alleen maar gebruiken om je programma wat je hebt geschreven in die chip te krijgen. Het schrijven van een programma moet je ergens anders mee doen.
jan pieter
Als ik zo'n aanval van ijver krijg, ga ik stil in een hoekje zitten wachten tot het voorbij is.
Op di 23-04-2002 21:05:49 schreef digi:
[...]
6 v en 2a 3 MA per segment
[...]
Mega Ampere?? lijkt me een beetje veel
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op di 23-04-2002 21:55:49 schreef Jeroen:
Assembler, JAL, en volgens mij wil C ook nog wel lukken.
Klopt, ook C++ en pascal enz. Zolang je maar een pic compiler kan vinden voor die taal werkt het.
Bastiaan
Op di 23-04-2002 22:57:33 schreef digi:
en dewelke heb ik dan nodig
Je moet eerst informatie gaan zoeken over microcontrollers. Want je kunt niet zomaar gaan beginnen met het programma als je niet eens weet WAT je voor hardware aanstuurt.
digi
maar welke micro controller moet ik dan gebruiken ? 
kan ik deze gebruiken PIC16F84 en met een een programmer maken?
Bastiaan
Op wo 24-04-2002 12:49:12 schreef digi:
Je moet het zien net zoals je cdtjes brand (muziek, spellen).
Je CDROM is de PIC16F84.
Je brander is de programmer hier op de site.
En wat je op die cd wilt branden kun je vergelijken met je zelfgeschreven programma.
Aangezien je nog niks weet van die PIC zul je eerst daar wat info over moeten gaan zoeken voor je een programma in elkaar kan zetten voor die PIC.
sven
pointers don't kill programs, programmers kill programs
Op wo 24-04-2002 12:49:12 schreef digi:
die keuze moet je zelf maken, surf wat rond op het internet, bekijk wat info en kies een controller.
Je kan bv die pic gebruiken (geen ervaring mee)
of een 89c2051 (zelf wel goede ervaring mee). Het voordeel van die 89c2051 is dat deze compatibel is met een 8051, zeer veel gebruikte µC , dus ook veel info. De ervaring die je dan nu opdoet kan je later gebruiken bij wat grotere projecten (& dus grotere µC's)
Bekijk anders het laatste half jaar van elektuur maar eens, de laatste tijd veel artikels over µC geweest.
trouwens wat jij wil maken is nog niet zo simpel hoor...
digi
en hoe programeer ik da dan als ik de pic 16F84 wil gebruiken
Bastiaan
Je moet even een link of een plaatje posten van het geheel. Dan kunnen we er wat meer mee.
Dus van wat je wilt en/of van wat je al hebt ontworpen