worstjes in de naverbrander van een F16 plaatsen is ook wel een optie. Geeft plots een heel andere betekenis aan het woord "Dogfight" :+

Wel appart.. Vandaag zat er een klasgenoot van mij knakworsten/knalworsten in de klas te eten (wel koud)... Wel lachen :p

Lol, ik lig dubbel bij het lezen:) Kan iemand mij duidelijkheid geven over die koolborstels?
En: keep posting:)

Op 19 december 2006 18:06:01 schreef muddy:
Lol, ik lig dubbel bij het lezen:) Kan iemand mij duidelijkheid geven over die koolborstels?
En: keep posting:)

Ik kom ook niet meer bij van't lachen maar laat ons terug ontopic gaan.
ipv metaal koolborsteltjes gebruiken, volgens mij kan dat niet elektrolysen.

Zoals ik het zie, hoeft iemand die knakworstjes eet zich geen zorgen te maken over de smaak, noch over de schadelijkheid van het spul. Gewoon twee vorken er in, en daar spanning op zetten.

Maar als ik het, stel even, voor 10 seconden verwarm, is er dan alleen aan de zijkanten elektrolyse, of door de hele wordst?

Wat dacht je van een brijnaald ering en in een metalen kokertje? Die paar usec die het dan nodig heeft om op te warmen zullen er geen mataal ionen vrij komen... Een andere methode: Neem wat geisoleerd draad en zet er een hoogfrequent wisselspanning op. Door de capacitieve stromen moet je die wordt toch redelijk kunnen verwarmen zonder bijsmaakjes... Een goede hoogfrequent rimpel krijgt elke elco relatief snel bol, dus waarom geen knakworst?

[Bericht gewijzigd door LaStei op ]

Op 19 december 2006 13:45:00 schreef Nieko:
Wel appart.. Vandaag zat er een klasgenoot van mij knakworsten/knalworsten in de klas te eten (wel koud)... Wel lachen :p

1 keer gezien bij Joris Linsen, (die taxikerel jeweetwel...) Die had een keer en kerel in zn auto die was speciaal naar Duitsland geweest om 'echte' te halen.
Want anders knalden ze niet goed (genoeg)>:-)

Op 19 december 2006 19:19:04 schreef LaStei:
Een andere methode: Neem wat geisoleerd draad en zet er een hoogfrequent wisselspanning op. Door de capacitieve stromen moet je die wordt toch redelijk kunnen verwarmen zonder bijsmaakjes...

Ik weet niet meer, welke brave ziel op CO me hierop attendeerde: http://www.afrotechmods.com/cheap/arnoldpad/arnoldpad.htm
Mijn gezond verstand zegt me, dat een systeem waarmee je een muis kan activeren ook in staat moet zijn een worst op temperatuur te brengen... :-)

Knakworsten heetstoken door het netspanning doorheen te jagen lijkt me trouwens meer iets voor een demonstratie dan iets om daarna nog op te eten...

zoeits hadden ze ook bij Mythbusters!
Maar dan met salsa om uit te breken en iet om op te eten

Op 19 december 2006 13:45:00 schreef Nieko:

Wees blij dat hij niet het "product" van een hotdog op heeft gegeten.... :)

Mensen mensen mensen,
ik ben zeer teleurgesteld in jullie verstand:
KISS!(Keep It Simple, Stupid!)
Gewoon gasbrandertje van de Praxis
en je bent zo klaar......>:) >:) >:)
of dan willen jullie zeker weer een spit
maken met langzame draaiing door een 12v motor en accu draagbaar in een rugzak zodat ie makkelijk mee te nemen
is op vakantie en.................. :9~ :9~ :9~
HEE!!! leuk ideetje !
misschien ga ik dat zelf wel bouwen! :9 :9 :9

Op 19 december 2006 21:21:52 schreef Andreesie:
[...]
Gewoon gasbrandertje van de Praxis
[...]

Toch wel met een elektronische ontsteking met timer?
Is het dan een piezo of gewoon met een trafootje voor de hoogspanning?

Aangezien het hier toch al keihard fout loopt...

Met de Destruct-o-tron is je knakworst gegarandeerd op 1 milliseconde warm! :) Kan wel zijn dat je hem van het plafond moet schrapen.

Op 19 december 2006 21:24:21 schreef High met Henk:
[...]

Toch wel met een elektronische ontsteking met timer?
Is het dan een piezo of gewoon met een trafootje voor de hoogspanning?

zie je wel? altijd moelijker dooen....
maar ja,
ik denk dan toch maar een piezo
(trafo's zijn zo zwaar)

Eigelijk heel grappig en jammer dat ik dit nu pas lees. Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik bij een maat van me dit experiment uitgevoerd op zolder.:

Met nemen gewoon banaanstekkers; deze worden door de gasvorming op het juiste moment gelanceerd uit de worst! Let wel op, we gebruikte hier gewoon 230V voor. Het smaakt niet eens zo verkeerd, of het gezond is is niet aan mij.
Mocht je btw alleen 400V voor handen hebben, is 2 worsten in serie ook afdoende!

Heel dodelijk is het niet, we leven nog altijd en aan de smaak ligt het ook niet!

Maar pas wel op, 't blijft gevaarlijke spanning.

Op 19 december 2006 21:45:16 schreef vince_zld:
2 worsten in serie

Héhéhé, dit wordt wel een heel grappig topic.
Je kan bij 3X400V ook de worsten in ster schakelen.
Neem wel 3 gelijke worsten of je moet het worst sterpunt ook aan de nulleider hangen.
In de VS moeten ze dan 2 halve worsten parallel schakelen daar er maar 110V is.
LOL :-)

[Bericht gewijzigd door Peter Claus op ]

maar ze zijn wel rapper warm ! wij draaien immers aan 60 HZ in plaats van die trage europeanen met hun 50 hertz ...

Dat van die 60 Hz. kan misschien wel kloppen... maar weegt dat op tegen de halve spanning waar jullie op draaien?

Op 18 december 2006 22:22:14 schreef High met Henk:
* High met Henk denkt: monster henry heeft iets te lang in de lucht van verkoolde weerstanden, opengebarste elco's en soldeerdampen gezeten....

jamiiiieee!
whiee!!!
neje, af en toe een beetje (beetje veel?) zot doen kan toch geen kwaad?
in de elektuur stond er een schakeling voor te lassen met een condensator bank, gebruikten dan een µC voor de ontsteking, een groot genoege condensatorbank heeft toch wel genoeg om een worstje warm te laten worden?

Voor de geïnteresseerden, de originele worstenbakker waar in de topicstart over gesproken werd. Voor technische details kun je vast wel mailen met de makers van dit apparaat.
Uit eigen ervaring weet ik dat je de twee laatste stukjes van de worst niet op moet eten, deze blijven natuurlijk koud en je hebt wat last van elektrolyse, maar het middenstuk is overheerlijk :D

Op 19 december 2006 21:45:16 schreef vince_zld:
Eigelijk heel grappig en jammer dat ik dit nu pas lees. Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik bij een maat van me dit experiment uitgevoerd op zolder.:

Met nemen gewoon banaanstekkers; deze worden door de gasvorming op het juiste moment gelanceerd uit de worst! Let wel op, we gebruikte hier gewoon 230V voor. Het smaakt niet eens zo verkeerd, of het gezond is is niet aan mij.
Mocht je btw alleen 400V voor handen hebben, is 2 worsten in serie ook afdoende!

Heel dodelijk is het niet, we leven nog altijd en aan de smaak ligt het ook niet!

Maar pas wel op, 't blijft gevaarlijke spanning.

hmmm...... :9 :9 :9 :9
goed ideee moet ik misschien ook eens proberen
tis wel lkkr KISS

KISS wil ik het niet noemen, hooguit KIS

(Keep It SAFE and Simple?! 230 voor 't grijpen?)

kiss = keep it simple, stupid!

Lijkt me helemaal van toepassing op deze manier van voedselbereiding ;p

Andreesie, idd dat is em. Het lijkt bij hen ook op normale metalen pinnen.