Hallo allemaal,

Wat is een goed PCB programma voor het maken van single en double side printen.

Graag jullie mening

John

duidelijk ultiboard :) eagle is echt crap zo een slecht programma heb ik nog nooit meegemaakt, heb je wel multisim ook nodig denk ik om een schema te maken...

Op 6 juli 2003 22:16:50 schreef Aedolon:
duidelijk ultiboard :) eagle is echt crap zo een slecht programma heb ik nog nooit meegemaakt, heb je wel multisim ook nodig denk ik om een schema te maken...

dan weet jij dus niet goed hoe eagle werkt... eagle is top! gratis , en best een enorme database met onderdelen, auto routing schema naar pcb etc

slechte manier om schemas te tekenen.... echt rot multisim kan zelfs simuleren ;)ik weet hoe eagle werkt, autorouting is barslecht ! zeker van eagle, kleine printgrote in de freeware versie, je hebt vast nog niet met goede programmas gewerkt lijkt me !

Eagle werkt echt perfect
Eagle rulez!!!!!!!!!!!!!

Heb eagle geprobeerd en beviel me niet echt, moet daarbij zeggen dat ik de tutorial niet gedaan heb maar het was zowieso niet zo ontzettend moeilijk geloof ik.

Ben nu AutoTRAX EDA aan het proberen maar dat beavalt ook niet helemaal.

Eagle rulez defeinitief. Ultiboard is een programma waar je koppijn aan over houdt, tenminste ikke wel :(. En om eve ndaad bij het woord te voegen, op mijn werk heb ik ook Eagle (daar heb ik er mee leren werken), en het werkt gewoon weg heerlijk, geen flauwekul gewoon printen tekenen

[Bericht gewijzigd door Antoine op ]

Op 6 juli 2003 22:43:24 schreef kingjotte:
Heb eagle geprobeerd en beviel me niet echt, moet daarbij zeggen dat ik de tutorial niet gedaan heb maar het was zowieso niet zo ontzettend moeilijk geloof ik.

Ben nu AutoTRAX EDA aan het proberen maar dat beavalt ook niet helemaal.

Autotrax EDA beviel mij totaal niet

Wie heeft al eens een printje gemaakt en met welk programma ?

en wie kan uitleg geven hoe hey gemakkelijks een dubbelzijde print gemaakt kan worden

door 2 enkelzijdige printjes van 0.5mm op elkaar te plakken

Op 6 juli 2003 22:50:16 schreef The Puma:
Wie heeft al eens een printje gemaakt en met welk programma ?

en wie kan uitleg geven hoe hey gemakkelijks een dubbelzijde print gemaakt kan worden

Eagle krijg je met de simpelste uitvoering(gratis
) ook dubbelzijdige layouts
maken van een dubb.print heb ik(nog)geen ervaring
gaat ik volgende week proberen
staat ergens hier ook een topic over

• ultimate: nog steeds het beste, maar DUUR
  • eagle: goed alternatief voor ultimate. Je kan niet simuleren, maar het is dan ook een CAD programma...
  • autotrax : crap, crashte al na 5 minuten en werkt bijna hetzelde als paint...

ik gebruik dus Eagle, en voldoet voor mij voldoende

ik gebruik dus ook eagle en vind dit echt een super programma! niet te moeilijk en vooral de auto route funcie is zeer handig

E.A.G.L.E. all the way :)

de eagle mensen hebben echt nog niet met een goed programma gewerkt, je kan ervan verwachten wat je van een gratis programma kan verwachten: dat het SLECHT is!

Op 6 juli 2003 23:19:33 schreef Aedolon:
de eagle mensen hebben echt nog niet met een goed programma gewerkt, je kan ervan verwachten wat je van een gratis programma kan verwachten: dat het SLECHT is!

ik heb ervaring met Ultimate & Autocad. Eagle heeft zijn beperkingen, maar slecht is het niet. Als je rekening houd met de prijs is eagle zeer goed. Ultimate is voor de gewone hobbyist niet te betalen, tenzij je aan een student-license geraakt natuurlijk (ik ni meer dus :'( )

Multisim is duur en niet makkelijk. Ik had een ledje aangesloten maar deed het niet eens. Eagle is een fijn programma alleen zit er helaas geen Simulatie in

printje gemaakt met ultiboard 5.72,

week geleden:

http://www.coolelektric.com/co/bungard.jpg

Op 6 juli 2003 23:38:51 schreef DJJeroen:
Multisim is duur en niet makkelijk. Ik had een ledje aangesloten maar deed het niet eens. Eagle is een fijn programma alleen zit er helaas geen Simulatie in

Je deed het vast enorm verkeerd en zonder voorschakelweerstand ?!

Mijn multisim cd (bedacht ineens dat ik dat ook nog had, demo ofzo) ligt bij iemand anders, dus daar moet ik nog even mee wachten. Heb er voorlopig toch nog niets aan, want ik heb geen lichtbak en geen ets spullen dus zo'n vaart loopt het niet

(Al heb ik wel al de toezegging gekregen dat ik een oude scanner krijg van iemand, dus het begin van de lichtbak is er.)

waarom ben je er nog niks mee ? multisim is om schemas te tekenen en te simuleren, maken jullie dan onmiddelijk er een print van zonder het 50 maal na te kijken en testen ?

[offtopic]500ste bericht (jonas zei: Gerwin nog 2 en je hebt 500 post en dit is tweede bericht)[/offtopic]

ehm ik gebruik eagle maar ik weet niet of dat wat is(ik ben 14) ik zoek dus ook een goed programa :)

* Aedolon zoekt het verband tussen leeftijd en weten of het "wat" is

? ik vind nogal lastig werken maar ja als er niks beters is wat makkelijk te leren valt

Op 6 juli 2003 23:56:45 schreef Aedolon:
waarom ben je er nog niks mee ? multisim is om schemas te tekenen en te simuleren, maken jullie dan onmiddelijk er een print van zonder het 50 maal na te kijken en testen ?

Nou is niet echt moelijk eerst ff op breadbord
dan in eagle

Multisim kan best goed zijn heb geen idee(meer)
er word ook gevraagd naar mijn ervaring da's EAGLE
Als multisim net zo goedkoop is(betaalbaar voor hobbyist)
zou ik er wel mee werken dus zal wel duur zijn 700eurie
dacht ik