Ik zou een nieuwe scoop willen aanschaffen en dachte eerst aan de usb scoop van velleman maar bij nader toezien viel me op dat de te meten spanning niet heel hoog mag zijn.
Dus verder rondgekeken en mist een aanvaardbare meerprijs (rond de 750€ ) vond ik een Tektronix , hier meer info http://www.tek.com/site/ps/0,,3G-19558-INTRO_EN,00.html
is er iemand die hier een beetje ervaring mee heeft zowel kwa kwaliteit en duurzaamheid. mijn eisen liggen niet zo hoog maar zou wel graag bvb een scherm kunnen opnemen voor aanleg van gegevens en een trancient recording zou ook wenselijk zijn (spectrum analyse ook , maar minder belangrijk). kortom het gaat hem eerder over de mogelijkheden tov de prijs maar zie ook graag dat mijn te kopen toestel een aanvaardbare levenscyclus heeft. hoe staat bvb dit toestel tov van een usb scoop met de verwerking van signalen met software op pc of data komende van de scoop zoals de tektronix.
Ik kijk uit naar de opmerkingen / aanbevelingen
Ik wens iedereen een goed einde jaar toe en dat 2007 beter mag zijn voor alles en nog wat zoals onze hobby 
Mvg Luc
ik zie de laaste tijd de naam rigol voorbij komen. zoek daar eens op misschien een goed alternatief. ik weet dat de bij elquip scoops van rigol in hun programma hebben.
(weet iemand wat de prijzen van andere rigol producten in nederland zijn. een leverancier die heel het programma levert?)
In Elektuur stond deze maand een advertentie van een Wittig Scope.
Ben even gaan kijken op internet
http://www.wittig-technologies.com/data4download/W2000dseu11C6.pdf
Hij overtreft de tek scopes op alle gebied en is nog voordeliger in prijs ook.
Hij ziet er ook nog mooi uit (het is net een Agilent uit de 6000 reeks)
Op 31 december 2006 12:29:40 schreef stefan67:
In Elektuur stond deze maand een advertentie van een Wittig Scope.
Ben even gaan kijken op internethttp://www.wittig-technologies.com/data4download/W2000dseu11C6.pdf
Hij overtreft de tek scopes op alle gebied en is nog voordeliger in prijs ook.
Hij ziet er ook nog mooi uit (het is net een Agilent uit de 6000 reeks)
MOOIE SCOOP !
Wat zou bij Tektronix deze garantie betekenen ?
'backed with a Lifetime Warranty*1 as standard.'
Mvg Luc
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
die Wittig is inderdaad een Rigol scope met een ander stickertje erop. komt uit dezelfde fabriek. is alleen een beetje 'customised' voor wittig.
aleen jammer dattie maar 16 k memory heeft...
Rigol maakt die.( net als nog 20 andere modellen. ze verkopen er ene 10 tal onder hun eigen naam : de andere zijn 'customised' . anders schermpje . klein detailkes.
'lifetime warranty' moet je met een korreltje zout nemen hoor.
dat betekent letterlijk wat daar staat : hij is onder garantie totdat zijn lifetime op is : met andere woorden totdat hij kapot is.. dan is zijn lifetime namelijk om.
[Bericht gewijzigd door free_electron op ]
Dat zal dan de kleine lettertjes zijn die ik goed moet lezen. Want wanneer is hij kapot hé , hoe word dat geinterpreteert en dat zal dan waarschijnlijk door het merk zelf bepaald worden neem ik aan. Is er zoiets in die toestellen waar er een bepaald merk kwa duurzaamheid hoog aangeschreven staat (ervaring van degenen die er beroepsmatig mee werken?).Ik wil er best wel wat euros aan spenderen maar zie ook graag kwaliteit ervoor terug.
Mvg
Op 1 januari 2007 17:36:39 schreef marder:
Dat zal dan de kleine lettertjes zijn die ik goed moet lezen. Want wanneer is hij kapot hé , hoe word dat geinterpreteert en dat zal dan waarschijnlijk door het merk zelf bepaald worden neem ik aan. Is er zoiets in die toestellen waar er een bepaald merk kwa duurzaamheid hoog aangeschreven staat (ervaring van degenen die er beroepsmatig mee werken?).Ik wil er best wel wat euros aan spenderen maar zie ook graag kwaliteit ervoor terug.Mvg
lifetime warranty
of
levenslange garantie is :
garanntie tot het kapot gaat
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 1 januari 2007 17:36:39 schreef marder:
Dat zal dan de kleine lettertjes zijn die ik goed moet lezen. Want wanneer is hij kapot hé , hoe word dat geinterpreteert en dat zal dan waarschijnlijk door het merk zelf bepaald worden neem ik aan. Is er zoiets in die toestellen waar er een bepaald merk kwa duurzaamheid hoog aangeschreven staat (ervaring van degenen die er beroepsmatig mee werken?).Ik wil er best wel wat euros aan spenderen maar zie ook graag kwaliteit ervoor terug.Mvg
dergelijke toestellen gaan heel weinig defect. in al de jarne dat ik in de industrie zit heb ik er nog gene ene weten defect gaan. ( en der staan er wal 30 int labo hier. HP/ agilents , teks , lecroys , fluke/philips. )
het enige wat sneuvelt zijn probes.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
'Lifetime warranty' vind ik net zoiets als 'geen gezeur garantie'. Dat betekent meestal 'niet zeuren als hij kapot gaat' 
Jeroen13
//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight
free_electron
Silicon Member
zoek eens op het forum naar rigol hier. ik heb daar al serieuze epistels over gepost.
ja het is een goed merk.
Jeroen13
//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight
free_electron
Silicon Member
euh ? rigol heeft een machien met 18 kanalen !
2 analoge en 16 digitale !
das ene droom om mee te werken die dingen ( ik gebruik al jaren de voorgangers daarvan HP54600 familie )
ik was vandaag nog aant meten met zo ene ding. de interface met een grafishc display bekijken.
8 data lijnen , Rd WR CS1 CS2 A0 RST aan de digitale poorten. uitlezing in split mode zetten ( wavefroms en hex/binair). een van de analoge kanalen op de analoge bias spanning generator.
zo kon ik kijken of de DAc goed regelde.
het gebeurt zelden dat je 4 ANALOGE kanalen nodig hebt.
je meestal veel kanalen nodig als je digitaal aant troubleshooten bent. en dan kom je meestal met 4 niet toe.
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Op 24 januari 2007 03:26:53 schreef free_electron:
het gebeurt zelden dat je 4 ANALOGE kanalen nodig hebt.
je meestal veel kanalen nodig als je digitaal aant troubleshooten bent. en dan kom je meestal met 4 niet toe.
Yep, hier worden vaak 4 kanalen voor analoge signalen tegelijk gebruikt 
Inderdaad tijdens het trouble shooten/debuggen, want tijdens een controlemeting/reparatie heb je vaak aan 1 a 2 kanalen genoeg.
Maar mij lijkt zo'n Rigol scoopje ook wel wat, is zekers een aanrader voor mensen die zich bezighouden met analoog/digitaal systemen.
Ik heb naast 2 kanaals scopes ook een 4 kanaals (Philips 100MHz analog). Had hem speciaal gekocht omdat hij 4 kanalen heeft, maar gebruik het erg weinig. En als ik het gebruik dan toch meestal voor digitale signalen...
Mijn conclusie zou zijn: koop een 2Ana+16digi kanaals scope i.p.v. veel geld uit te geven voor een 4 kanaals scope.
Uhm, gewoon even uit curiositeit. Ik zie blijkbaar enkele mensen een beetje azen op die Rigol 2ana+16digi. Wie is er effectief in de markt voor deze scoop (de 100MHz versie)?
free_electron
Silicon Member
ik !
ik heb met een demomodel gespeeld opt werk.
100 MHz analoge bandbreedte , 400 megasamples per seconde en diep geheugen
1 Opmerking bij de rigol scopes (1000 serie): De 400MS/s is voor 1 kanaal. bij gebruik van 2 kanalen is dit max 200MS/s.
free_electron
Silicon Member
juist.
ze zetten de convertoren in interleave mode om sneller te gaan.
maar dat is wel REALTIMe sampling ...
in equivalent time ( die eigenlijk nonsense is omdat je alleen repetititeve signalen kan bekijken ) gaat ie wel nog een stuk sneller
Wie weet er adressen of verdelers zitten van Wittig en of Tektronix scopes in Belgie (of Nederland mag ook).Zo kan ik even vergelijken naar prijzen maar hopelijk ook een toestel persoonlijk eens aanshouwen en proberen.
Mvg Luc
[Bericht gewijzigd door marder op ]
Ik zou graag nog even jullie mening horen vooraleer ik mijn keuze uit deze 2 scopen zou doen.
Het betreft een Tektronix TDS2022B of een Wittig W2022.
Het viel me op dat ik op een site zag dat ze van die Wittig scoops spreken van Low Cost, moet ik me hierbij dan ook vragen stellen betreft de duurzaamheid ?
http://www.emv.nl/index.php?mod=proddetail&ProdID=506&CID=1&am…
Ook de garantie is 3 jaar voor de Wittig en zover ik vond voor de Tektronix minstens 10 jaar.
Maar goed garanties zegt niet alles , maar ik zie bij Wittig 16K points record lenght tegenover 2.5K bij de Tek.
De Tek heeft usb vooraan (makkelijk voor beelden op te slaan) maar dan ook weer een kleine resolutie 320*200 tov 640*480 voor de Wittig.
Tek 1670 excl , Wittig 1349excl
en dan zie ik nog een advert op ebay voor de Wittig aan 1089 excl (5 jaar garantie met factuur) alleen niet voor B of N leverbaar , dju toch , iemand hier ervaring mee ?
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=010&sspag…
Graag had ik enig advies welke mijn keuze makkelijker maakt , ik heb geen 200Mhz nodig maar het kleine prijsverschil laat me toe om een 200Mhz model te kiezen, voor de rest vind ik de opslag van beelden makkelijk al zie ik bijna geen info wat de software betreft welke op de pc draait en wat ik me er daarbij moet voorstellen (te bedienen via pc voor lange log's ??).
Hopelijk kan er me iemand helpen
Mvg Luc
Ben er nog steeds niet uit en ik zie nu zelfs nog een Fluke scopemeter 199C, iemand ervaring mee ?
Mvg Luc
Geen ervaring mee. maar ik zou zelf voor de Tektronix TDS2022B, waarom bij u vorige opsomming vond ik dat dat hij meer voordelen hadt dan die wittig