Op 31 december 2006 22:28:33 schreef pd5ar:
[afbeelding]

Eindelijk hebben we het "piraten"dna kunnen isoleren en zichtbaar maken.
(met dank aan een piraat uit Friesland die wangslijm heeft afgestaan)

Verder kunnen we nog wat eigenschappen uit dit dna halen, deze persoon is waarschijnlijk kalend, rookt shag en we zien een voorliefde voor kaas, de rest van de bevindingen kunnen we niet openbaar maken aangezien het beter is dat zijn huisarts dit met hem bespreekt.

Hmm, ik heb een zwaar vermoeden wie dat kan zijn... Ongeloof'lijk wat je allemaal wel niet terug kan vinden...
Laat de rest van de details maar achterwege, a.u.b....
Enne... euh... knap werk, Izaak! ;)

@TORNADO: Vanavond om 19:00 uur lokale tijd (20:00 UTC) heeft Dave Martin van WNKR een special op de 6.300MHz.

Allereerst de beste wensen voor alle knutselaars hier! :)

Mijn nieuwsjaarsdag heb ik gedeeltelijk gebruikt om het volgende printje te ontwerpen en te solderen:

http://img262.imageshack.us/img262/1576/modulcomput4.jpg

Voor de nieuwsgierige medemens onder ons; het is het compressor/filter/modulator gedeelte van dit schema:

http://www.geocities.com/thecorsairtx1/Home.html

Nu de rest nog..... >:)

He Vaas ziet er profi uit hoor Klasse !!!
Wij gaan gauw iets van je horen denk ik ..

Heel erg keurig Vaas!
Doet hij het ook??:-)

Inderdaad ziet het er zeer netjes uit. Wat me opvalt is dat meer mensen het zelfde doen, weerstanden, condensatoren, diodes als het even kan met de tolerantie-ring en of tekst naar de zelfde kant, klasse zeer netjes. Voor de werking maakt het niet uit natuurlijk, maar het oog wil ook wat!;)

Ziet er zeker strak uit
Als het zo netjes gemaakt is zal het zeker werken of er moet een domme fout zijn gemaakt

Idd, een strak printje.

Vaas ik ben benieuwd ik ben met die los staande series modulator bezig.

Op 31 december 2006 10:15:11 schreef Hans de Swan:
Euh... De lotgevallen van Intersound/Overdrive :-p zijn nu te bewonderen op:
http://overdrive.web-log.nl/overdrive/2006/12/alles_wat_je_ni.html#com…
http://overdrive.web-log.nl/overdrive/2006/12/hans_de_swan_sp.html#com…

Hoi Hans, je kan niet altijd geluk hebben. Soms zit 't mee, soms zit 't tegen.
Heb je in elk geval wel (eventjes) gehoord. Kon duidelijk verstaan wat er gezegd werd. Daarna was 't weer gebeurd.
Volgende keer beter.

Heel fijn dat jullie het zo waarderen!! :)
Nu ga ik echt met erg veel zin verder met de rest van de schakeling.
De zender is klaar (als spinnewebje gebouwd) maar ik heb nog geen eindfet. Uiteraard heb ik de zaak toch al een keer ingeschakeld >:) ,de oscillator en het buffertje werken.
Morgen is zoeken of ik nog ergens zo'n fet heb liggen en een ander kristal. Er zit nu 6144 kHz in.

@ ORN, ja, ik doe alles altijd dezelfde kant uit monteren als het even kan. Gewoon een tic van mij! en ik vind het mooi.

@ Transmitter, tja of het nou allemaal echt goed werkt weet ik nog niet, maar de filtering en compressor werken iig wel.

Ik ben ook wel benieuwd naar jouw ervaringen Weazel, ik kan dus bij jou om raad vragen als het bij mij allemaal niet goed werkt :9

Hetgene waar ik erg tegenop ga zien, is het construeren van een antenne, maar als het zover is dan ga ik daar nog zeker een hoop over vragen hier!

Mooi stukkie huisvlijt Vaas.
Idd hebben veel mensen de tic om de componenten allemaal
de zelfde kant op te monteren'"ik dus ook".
Ik was zelf net van plan om ook zo'n modulator te gaan bouwen.
Wil je misschien een printje verkopen?.

Ik zal 'm morgen eens goed controleren en testen en dan mag je gerust zo'n printje hebben hoor ;)

Als je eventueel zelf kunt etsen mag je ook het printontwerp hebben? Zeg maar wat je wilt....

Vaas de 2n3055 heb je aan de behuizing neem ik aan?
ja ik doe die compressor en filter er niet aan omdat ik hier een ultradyne9024 heb staan , denk dat iets beter klinkt dan.

[Bericht gewijzigd door Weazel op ]

Ja, de TIP ook. Die grote tor die je op het printje ziet is een 7815 om de zaak een beetje netjes te voeden.
Heb ik er zelf bij gefantaseerd.....

Tja, dan heb je dat prul compressortje niet nodig!

[Bericht gewijzigd door Vaas op ]

@Vaas.

Als het kan wil ik graag een printje kopen.
Ik kan namelijk wel etsen maar heb geen belichtingsbak.
Vandaar.....

Dat komt dan wel goed Etherfreak, ik ets zo'n ding wel eventjes.
Maar zoals ik al zei, ik ga 'm nog wel controleren en testen om teleurstellingen te voorkomen

Als je wilt kun je me op mijn prive-email bereiken, staat in mijn profiel... Maar dat zal ik norgen dan wel weer zien, het is nu bedtijd ;)

Leuk om te zien Vaas!
Als je meer foto's hebt?

Ik zal jullie vertellen wat voor compressor ik heb,
Ik heb GEEN compressor!van het merk merkloos.
Als de condities weer een beetje op kommen zal ik hem weer ook eens aansluiten!

Vaas als je gaat testen ff aan de bel trekken he?

Rob007.

Goeiemorgen!

Ik heb vlug nog een foto gemaakt voor Rob007 van de rest van de schakeling. Dit ziet er niet zo mooi uit >:)

http://img65.imageshack.us/img65/1636/corsairap5.jpg

De fet zit er nu wel in gesoldeerd en de hele zwik trekt nu zo'n 1,6A stroom bij 15V.

Nu ga ik een poging wagen om die seriemodulator erop aan te sluiten en eens te luisteren hoe het klinkt.

Als ik werkelijk serieus wat ga uittesten op een antenne, dan geef ik wel een gil!

[Bericht gewijzigd door Vaas op ]

Westcoast 6300 khz sinpo 44444 en wordt steeds beter!

@ieder de beste wensen...

[Bericht gewijzigd door Radio102 op ]

Op 2 januari 2007 10:27:40 schreef Radio102:
Westcoast 6300 khz sinpo 44444 en wordt steeds beter!

@ieder de beste wensen...

hee , leuk dat er geluisterd word , ontvang je antonio en de wim ook ?
ook de beste wensen voor 2007

Ja wim 22222 en Antonio 54444 (heeft beetje doffe spraak/modulatie).

Hallo luitjes,

Westcoast hier met S8 tot 9+15db zit wat fading op nog. Antonio gehoord, maar niet op de meter gelet, modulatie was inderdaad wat dof. Wim? nog niet gehoord.

Wim gehoord, S8, Antonio S9+20db, mod. van spraak is beter, maar naar mijn inziens nog iets te dof.

[Bericht gewijzigd door ORN op ]

Op 2 januari 2007 10:50:24 schreef ORN:
Hallo luitjes,

Westcoast hier met S8 tot 9+15db zit wat fading op nog. Antonio gehoord, maar niet op de meter gelet, modulatie was inderdaad wat dof. Wim? nog niet gehoord.

ook , goedemorgen , john
het wordt nog druk ,ook nog vrij ?, schakel je nog in ?
in ieder geval nog de beste wensen voor 2007

Op 2 januari 2007 11:03:25 schreef westcoast:
[...]

ook , goedemorgen , john
het wordt nog druk ,ook nog vrij ?, schakel je nog in ?
in ieder geval nog de beste wensen voor 2007

Ja ben de hele week nog vrij, Misschien kom ik vanmiddag of morgen nog op de band. Ben nu even met een eindtrap bezig, daarna nog een sk010 calibreren, druk druk druk...

Ook allemaal hier de beste wensen.