nu,Dr.Tim aan de band uit duitsland 6300 khz.

Ben ik weer: mag ik de modulator uit deze corsair zender gebruiken in mijn talking pixie?
Dan kan ik alvast de oscillator+modulator in elkaar flansen.

Nog iets over de inv. V antenne: in het berekeningsprogramma staan een stuk of 5 hoeken waaruit je kan kiezen. Moet je perse een van deze hoeken nemen, of mag ik er ook een pakken die er tussenin zit?

@Vaas let je op die Emiter weerstand van de 2N3866/3553!
Die weerstand word heel waarschijnlijk heet!!!
En nog wat Vaas maak een gat ik de print voor de IRF en plak daar je koelplaat!

Rob007.

Denk dat die modulator wel kan, maar niet zo veel ervaring met die kleine componenten.

Wat betreft de inv. V, een hoek daartussen kan ook, Als je de hoek veranderd is dit van invloed op je lengte van de draden, omdat je de positie v.d. stralers t.o.v. de grond veranderd, dus altijd iets langer nemen als je berekend, en dan op lengte knippen voor je freq. (beste swr). In theorie kun je elke hoek pakken, alleen veranderd dit het stralingspatroon van de antenne.

Op 2 januari 2007 14:07:25 schreef ORN:
en dan op lengte knippen voor je freq.

Of terug 'vouwen', zo kan je je modificatie ook weer ongedaan maken. :-)

@ Rob007: Je hebt helemaal gelijk, at weerstandje wordt bloedheet - die tor trouwens ook :(

Verder zal ik de schakeling eens opnieuw opbouwen, en dan maak ik ook een gat in de print ;)

Bedankt voor de tip

volgens mij deden ze daar 2x 100 ohm parralel

edit: heb net uitgevonden dat de qrm die ik had iets met mijn deurbel te maken heeft. heel vreemd. druk ik op de knop dat mijn deur opengaat beneden dan gaat soms de qrm gedeeltelijk weg.

[Bericht gewijzigd door Weazel op ]

Vanmorgen zeer goede condities. Oók in Nederland! Cupido, Westcoast en Dr. Tim "knalden" mijn radio uit! Hopelijk ook morgenmiddag, want...

"We kunnen het toch gewoon nog eens proberen?"

WOENSDAG 3 JAN.-14:30 U. (13:30 UTC)-6.275MHz.

THE CHRISTMAS/NEW YEARS-BROADCASTING

HERHALING VAN INTERSOUND-RADIO & OVERDRIVE

Ja @Hans, gewoon nog een keertje over doen!

@Vaas
Klopt dat had ik zo gedaan ja!
Dus zet voor die weerstand twee weerstandjes van 100 oHm 1/4W parallel
dan gaat het wel!
Dan heb je waarschijnlijk wat minder vermogen maar dat mis je niet geloof me maar!
Tis nu geloof ik 12oHm en dan word het 50oHm.(ontkoppeld met 100nF)
Hier kan je het gat in de print zien!
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=XGTMFQEI…
werd bij mij ook heet,
Een beetje lager in volts en mijn weerstandje was iets groter.

Hoe of deze werkt moet je maar aan de Westcoast vragen!
Die heeft er zelf ook nog mee ge experimenteert.

Rob007.

Is er nog iemand actief op 48 mtr ik sta op 6300 afgestemd voor een eventuele test.

@SPARKS (uit Dr. Tim's NEWS van vandaag):
---------------------------------------------------------------------------------------------
RADIO SPARKS aus NL konnte auch diese Woche wieder geloggt werden. Auf der 6575 KHZ hatte man keinerlei Probleme via einem bekannten Piraten Relay in die Luft zu kommen. Allerdings bin ich fast am verzweifeln betreffs Infos zu dieser Station. Ich weiss, daß ich "irgendwo" einen Bericht über SPARKS gelesen habe. Und wenn mir jetzt jemand einen 10 KW R&S schenken würde - ich käme momentan nicht drauf, wo. Mailt mich deswegen doch mal an.............. . Die Kontaktadresse aber ist vorhanden - und das ist doch immerhin schon einmal etwas - oder??!!: sparks.radio.apestaartje.live.nl. (NOOT Hans de Swan: i.v.m. spam heb ik apestaartje veranderd in euh... apestaartje)
---------------------------------------------------------------------------------------------

ik begrijp hem niet helemaal.
radio sparks kon weer gelogt worden. op de 6575 khz
heeft men geen problemen om via een bekende piraten relay in de lucht te komen.
toch twijfel ik wat betreft info over dit station
ik weet dat iemand een bericht over sparks gelezen heeft.
en waneer iemand mij een 10Kw r&s zou schenken - ik kom er niet op wie -
mail mij toch even het kontakt adres is voorhanden
und das ist doch immerhin schon einmal etwas - oder??!!:

Ik vat het stukje over 10Kw rhode en swartz niet helemaal... de rest eigenlijk ook niet :S

Hij wil jou gegevens dat moge duidelijk zijn hij had ze wel of had iets over je gelezen.. maar kan er niet op komen al schenk je hem een R&sS 10 Kw zender hij komt er niet meer op .

wil toch nog eens prberen wat van iemand anders mee te krijgen op de kg
zal wel een probleem worden enige wat ik tot nu toe meegekregen heb hier is radio misteltoe

Dan heb je nog een wat betere ontvanger nodig denk ik dan ...kan ook zijn dat je erg veel last van storing hebt.

[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]

Ah ineens snap ik hem
mijn duits is ook erg roestig om het maar zacht uit te drukken ;)

ik zal de beste man eens een mailtje sturen...... zodra ik z'n mail adres gevonden heb (hint hint)

Ik heb zijn adrss al had laatst een logging van dokter tim doorgestuurd gekregen en daar stond hij wel in
Dus heb hem reeds een mailtje gestuurd

Op 2 januari 2007 19:12:27 schreef Hans de Swan:
Vanmorgen zeer goede condities. Oók in Nederland! Cupido, Westcoast en Dr. Tim "knalden" mijn radio uit! Hopelijk ook morgenmiddag, want...

tot hoelaat duurt jullie uitzending?
wil toch nog eens prberen wat van iemand anders mee te krijgen op de kg
zal wel een probleem worden enige wat ik tot nu toe meegekregen heb hier is radio misteltoe

@ mrf

Ja ik ben naarstig op zoek naar een goeie ontvanger voor weinig maar dat gaat niet samen ;)
maar er zal iets komen want ik vind het maar niks dat men mij wel hoort maar ik een ander niet :P

[Bericht gewijzigd door Sparks op ]

inderdaad,Hans tot 13.00 goede condities en daarna ....
voor Nederland niks , wel op afstand heb gisterenmiddag veel rapporten uit buitenland gekregen, maar uit nederland geen een. kan je niet voor ochtenduren van 10 tot 12 uur ?
Ik wens jullie heel veel succes en ik zal zeker luisteren op 6275 khz. als de uitzending net zo wordt als de website van OVERDRIVE dan wordt het wel lachen denk ik !:o

@ sparks
Je hebt mail op je chello mailadres

Helaas Hans, had heel graag even geluisterd. Ben helaas al weer aan 't werk. Nou ja, er komen nog meer (weekend)dagen.

Nu on air op 6310 khz
Free Radio Holland

Op 3 januari 2007 09:40:53 schreef de kastelein:
Nu on air op 6310 khz
Free Radio Holland

sorry, hier niks, of heel in de verte,

zelf even op 6280kc

Ik heb hier niets meegekregen john
Zelf ben ik nu weer off air

Op 3 januari 2007 10:32:44 schreef de kastelein:
Ik heb hier niets meegekregen john
Zelf ben ik nu weer off air

nee lokale condities waardeloos, maar in Tjechië was je wel te horen en bij dr tim

En dat alles met maar 20 wattjes op de klok!!
Deze antenne begint me steeds meer te bevallen
Alleen deed mijn mike het niet meer
Bij de vorige uitzending deed hij ook al raar maar toen ben ik via de mike van de pc verder gegaan
Nieuw studiomeubel gebouwd en dus de pc er nog niet bij gezet
Snel naar beneden een jingle ingesproken op de pc, gebrand op cdtje
Maar dat klonk ook voor geen meter
Dus dat is de reden dat ik vroegtijdig gestopt ben

Zaterdag morgen nog maar weer eens het apparaat aanslingeren op de 48 meter band
Ergens rond de 6300 khz

[Bericht gewijzigd door de kastelein op ]

Op 3 januari 2007 10:41:41 schreef ORN:
[...]
nee lokale condities waardeloos, maar in Tjechië was je wel te horen en bij dr tim

Kastelein , aan met dat orgel, de band is net nu aan het opengaan in Nederland harde signalen op 6295 en 6325,
ORN S9 +20 db, wordt volgens mij nog beter.

slinger hem gelijk even aan

Op 3 januari 2007 10:52:59 schreef de kastelein:
slinger hem gelijk even aan

heb een smartlap op 6310, ben jij dat ?
Hoorde nu je aankondiging op dit moment S9 +10 db wel fading , het signaal wordt steeds beter, mod.klinkt goed.

[Bericht gewijzigd door westcoast op ]