hmmzz dus het is wel intresant
is ie ook nuttig om de schakelende voeding ,beeldschermen ,etc wat te dempen?
enne wat mag zo'n bakkie kosten?
40 eurie's ?? is dat wat want das de vraagprijs

Ja lijkt me wel een strak plan is hij hem kwijt en ben ik hem rijk
Morgen avond haal ik hem op ben benieuwd wat er allemaal te horen valt :P

ja zonder ontvanger heb je niks aan zo'n bakkie
nou we zien het wel en anders maar zonder dat bakkie
Maar jij hebt er dus wel redelijk goeie ervaringen mee.
Ik had namelijk nog niemand over iets dergelijks gehoord hier.

tis dan ook meer een zend topic dan een ontvang topic

Thnx voor de info MRF !

[Bericht gewijzigd door Sparks op ]

@Sparks,ik had ook zon tuner van yeasu.Pas verkocht voor 50 euro.@MRF,nu ik er over nadenk:die R 2000 van mij gaf ook van die "birdies".Vandaar dat ie niet beviel,zat gewoon niet lekker in zn vel dat ding.Heb m geruild voor 2 loodzware marine ontvangers.

Nu 21.19 u
Op 6275 Khz een signaal met zwakke modulatie gezet. Output 1 watt in een raamantenne binnenshuis.
Wie hoort wat, ben benieuwd.

Lotus

Even off topic!

Ik ben overgegaan van de naam Transmitter naar Extreme.
Dit omdat Transmitter Radio niet klingt on air.
Hier is ook geen enkele jingle van te maken.

Extreme Radio lijkt me leuker,en ga deze naam dus overal doorvoeren.

@moderator..wis mijn oude login maar.

Lotus

Hoor hier niets.. er zit wel een station met een paar Kw Kol. Israel.. naast je te blazen.

Op 7 januari 2007 21:23:12 schreef MRF-Technoligy:
Lotus

Hoor hier niets.. er zit wel een station met een paar Kw Kol. Israel.. naast je te blazen.

Ben dus naar 6305 gegaan. Ook is het mogelijk dat je daar een vrije frequentie zoekt en laat weten dan kan ik daar naar toe gaan

[Bericht gewijzigd door Lotus op ]

Nee hoor daar ook niets! met 1 watt is ook wel wat krapjes en zeker op dit tijdstip.

Op 7 januari 2007 21:33:12 schreef MRF-Technoligy:
Nee hoor daar ook niets! met 1 watt is ook wel wat krapjes en zeker op dit tijdstip.

Het is in aanbouw en kan nog niet wat meer vermogen maken Mischien in de loop van deze week wat meer. Toch tnx 4 inspanning.
Lotus

Neen hoor lotus, heb ook niets ontvangen hier in Oostende.
Inderdaad, er waren veel te sterke zenders rond je.

Groetjes

ON3TG

waar zit jij ergens lotus ?
woonplaats bedoel ik

Op 7 januari 2007 21:37:44 schreef ThE sHiPeLeKtRoNiC fReAk:
Neen hoor lotus, heb ook niets ontvangen hier in Oostende.
Inderdaad, er waren veel te sterke zenders rond je.

Groetjes

ON3TG

Volgende week weer speeltuin. @Sparks Op dit moment in de Betuwe maar normaal gesproken in Amsterdam. Bedoeling is iets in elkaar te maken om vanuit hier A'dam te kunnen halen op een gunstiger moment.
TNX 73

[Bericht gewijzigd door Lotus op ]

Op 7 januari 2007 16:01:25 schreef muddy:
Gister ontving ik op 6660 Arrow classic rock met een heel iritante piep erdoor. De piep was ongeveer 16khz ofzo, en je krijgt er behoorlijk hoofdpijn van. Enig idee hoe die daar komt? Ik heb hem op verschillende stations ontvangen trouwens

16kHz... Dat je dat nog hoort... Volgens mij zit je in de boom met die frequentie.

Verder: Bij de BACO hebben ze nu een canadees zendertje (legerradio, pagina 4, 2e bovenaan), output 300mW. De frequenties die erin zitten worden geregeld met een schakelaar waarmee je tussen 6 kristallen kan switchen. 47 - 54.4mhz. Mijn vraag:
Zou ik deze zender om kunnen bouwen naar een frequentie waarop wel iets te beleven valt? Ik denk hierbij aan de KG? Heb schema staat erbij in pdf.

Dat komt neer op slopen en totaal opnieuw opbouwen.

Op 7 januari 2007 21:21:39 schreef EXTREME:
@moderator..wis mijn oude login maar.

Stom, met een mailtje of post hadden we je naam kunnen veranderen, dat gaat nu niet meer. Rund! >:)

Nja, jonge zielen horen 16 khz nog (getest;))
En ik had mijn raam dicht dus ik denk niet dat het in de boom zat.

Slopen en opnieuw opbouwen, dan zal ik eens gaan kijken hoe:)

16kHz laat een normale radio niet meer door, ja jonge oortjes horen dat nog :)

Heb er weer een UNID bij, zonet een test op 6294 (gok, naast KOL Israel vermoed ik) gehoord, 1 nummer, dance (summer in the city - Antiloop?) en floep weg zonder voice.

Op 7 januari 2007 21:21:39 schreef EXTREME:
Extreme Radio lijkt me leuker,en ga deze naam dus overal doorvoeren.

Gave naam Bert! Je nieuwe naam roept nu al "extreme" reakties op... ;)

Op 8 januari 2007 00:32:13 schreef Henry S.:
Stom, met een mailtje of post hadden we je naam kunnen veranderen, dat gaat nu niet meer. Rund! >:)

Extreme Rund wordt het dan.. Hi

http://gsm-telecom.marktplaats.nl/zenders-en-ontvangers/6937...%2F%2F1…
Nog ff en ik kan hem ook voor 50€ kopen!
Het word aantrekkelijker!

Rob007.

Die van mij koste maar 250 :D

Maar pas op jongens er staat nu een kenwood op de plank dus ik kan nu alles horen wat jullie zeggen :+

He Sparks Gefeliciteerd !! ook het kastje erbij gekocht ??? Nu een goede antenne er bij maken en klaar ben je.

[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]

Jonge jonge moet dat nu zo....hahahaha

Maar ik heb toch een nieuwe naam!
Oude post is niet interessant.
Niet te veel terug kijken,dat is geweest.

Heb je nog leuke plannen?

Op 8 januari 2007 21:51:24 schreef MRF-Technoligy:
He Sparks Gefeliciteerd !! ook het kastje erbij gekocht ??? Nu een goede antenne er bij maken en klaar ben je.

Nee zonder het kastje hij moest en zou er 40 eurie's voor hebben.
Veel suces ermee dan maar dacht ik.
Jah inderdaad een goeie antenne voor de kg zou ik wel de inv V kunnen gebruiken.
Maar ik kwam zo net op 3795 en iets lager en hoger wat dx ers tegen dus het is ook wel leuk om op die frequentie een goeie antenne te hebben.
Waarschijnlijk een draad met een balun de beste keuze ?
Ik kan nu in ieder geval eens wat luisteren dit ding ontvangt een stuk beter als de buizenadiootjes in ieder geval.
Heb wel een bult storing maar die oorzaak is wel duidelijk denk ik
de cv als ground en een half metertje draad van de gewichten van de klok naar de receiver een echte super binnehuis antenne.
Komend weekend maar eens wat draadjes om het huis spannen :D