Op 13 juli 2003 17:43:43 schreef Ofstairs:
hey randy,

ik vind je programma'tje goed gemaakt, ik had het vroeger ook eens geprobeerd in qbasic. Maar ik vond dat qbasic iets te veel beperkingen had, en heb het daarom gedaan in VB (http://users.pandora.be/pieterofstairs/download/program.zip). Dit programma werkt goed op windows 95 (net zoals dat van randy). Mijn programma werkt bij mij niet op windows xp, maar dat van randy ook niet!! Zou het dan aan mijn pc liggen, en werken beide programma's ook bij anderen niet op windows xp??

Bedankt!

Mooi programmatje Ofstairs! Dat mijn programmatje en die van jou niet werken onder winXP is dat WindownXP helemaal geen DOS meer ondersteund (eigenlijk wel jammer).. ..dus vandaar.

Maar ik ben nu bezig om het programmatje van mij in een Windows programma te veranderen (met RapidQ). Het handige van rapidQ is dat het ook QBasic-commando's ondersteund.
Maar dat zal wel iets langer duren omdat ik in de zomer niet zo vaak a8er de computer zit.

Groeten, Randy

Win XP ondersteund nog best dos dingen, alleen je mag niet meer rechtstreeks bij de poorten, zie eerdere post van mij.

Oh ik d8 dat WinXP geen dos meer ondersteunde.. maar ik had je eerdere post al gezien.

Groeten, Randy

Ik heb pas een programmaatje gemaakt dat gebruik maakt van het dos commando subst. (wordt aangeroepen via een .bat file) dus dat werkt nog wel. Ook dingen als ipconfig en ping werken nog uitstekend.

Oh en werkt dat ook met WinXP?

Jep draai tegenwoordig niets anders meer, behalve voor parallelle poort interface dingen dan, dan draai ik win 98. Maar dat is weer op een andere (oudere) computer.

Op 15 juli 2003 20:26:08 schreef Ofstairs:
welke versie van ms dos?? Normaal gezien zou qbasic daar wel moeten op werken, dus randy's progamma (of een vereenvoudigde versie), zou daar moeten op werken (het is niet groot ook, kan dus op diskette (of heeft die pc een cd-rom:p?).

versie uit 1987 en die computer heeft alleen maar floppy drive dus dat is een probleem maar ik kan er wel met open acces op progameren maar hoe weet ik niet wat voor commandos dat ik in dos moet gebruiken

Op 16 juli 2003 19:14:36 schreef stynus:

[...]

versie uit 1987 en die computer heeft alleen maar floppy drive dus dat is een probleem maar ik kan er wel met open acces op progameren maar hoe weet ik niet wat voor commandos dat ik in dos moet gebruiken

Welke dos commando's heb je nodig??

Grt, Randy

stynus in Parallelle Poort Interface ProggieOp 16 juli 2003 19:14:36
[/quote]

Oudere DOS versies beschikten over GWBasic of Basica, dat kan je dus gebruiken. Je kan er ook natuurlijk ook gewoon DOS 6.x
op zetten en dan heb je gewoon QBasic.

Marcel

probleem is bios is te oud dus kan ik geen discettes met een nieuwere dos gebruiken en ik zoek codes om mijn printerpoort aan te sturen om dingen er mee te besturen

Op 17 juli 2003 19:07:00 schreef stynus:
probleem is bios is te oud dus kan ik geen discettes met een nieuwere dos gebruiken en ik zoek codes om mijn printerpoort aan te stiuren om dingen er mee te besturen

Ik heb ook een stel van dergelijke oude PC's. Daar kan
ik gewoon DOS 6 op installeren, geen enkel probleem. Ik denk niet dat het ligt aan de leeftijd van je BIOS er van uitgaande dat het wel een PC is 8088/8086 of compatible familie.
Mocht je hulp willen probeer dan even op MSN expand [at] xs4all [punt] nl
want dit wordt hier offtopic (heeft niets meer met elektronica te maken)

Marcel

door wat kan je die do in die code veranderen voor in gw basic want die do begrijpt ie niet

Op 25 juli 2003 19:36:12 schreef stynus:
door wat kan je die do in die code veranderen voor in gw basic want die do begrijpt ie niet

Bv:

Do
[Commando's]
Loop

Die DO...LOOP kun je veranderen door DO in een label te veranderen en LOOP door een GOTO te vervangen. Voorbeeld:

label:
[Commando's]
GOTO label

Grt-Randy

zal eens gaan proberen

In GW-Basic kan je geen labels gebruiken. Wel kan je gebruik maken van regelnummers. In GW-Basic wordt elke regel voorafgegaan door een regelnummer.

Bijv. GOTO 10 (gaat dus naar regel 10)

Marcel

Zou iemand dit proggie ook naar mij willen mailen?
Ik heb het dan over "PCIAC.exe" van randy.
peterwendy AT home PUNT nl

Op 27 juli 2003 12:29:31 schreef peter3:
Zou iemand dit proggie ook naar mij willen mailen?
Ik heb het dan over "PCIAC.exe" van randy.
peterwendy AT home PUNT nl

is doorgemaild

Ik ben nu visual basic aan het leren en als ik het kan dan schrijf ik PCIAC in een windows-programma.

Grt-Randy