Heren,

Voor de wat gevorderde electronicus onder ons.
Ik kwan dit tegen. Misschien erg leuk?

http://www.embeddedethernet.com/appnotes/EmbEth.html

Kan je, je microcontroller aan je netwerk hangen.
En zie een hele wereld vol nieuwe mogelijkheden voor je microcontroller volgens mij.

Groetjes.

Antonie

P.S. dit is dus geen vraag? Maar hoop natuurlijk wel op reacties.

Ziet er inderdaad tof uit ik ga dit eens maken na m'n andere projecten...

Ziet er inderdaad leuk uit. Misschien dat je dit ook interessant vindt:
http://www.edtp.com/packetwhacker.htm

Werkt als een tierelier, maakt gebruik van PIC16F877.
Maar de limiet is 10Mb/s.

Op 18 juli 2003 14:21:21 schreef DIY:
Maar de limiet is 10Mb/s.

Het wordt natuurlijk wel lastig om een 100Mb/s poort volledig aan te sturen met een microcontroller die pak'm beet een klok heeft van ergens tussen 4 en 20 Mhz.

Maar ik vindt een 10Mb/s ethernet poortje op een microcontroller al heel wat. Je zal geen 10Mb/s echt halen maar voor telemetrie of als vervanging voor b.v. DMX512 is dit natuurlijk erg leuk. Je kan er natuurlijk ook een super kleine web-server van maken.

groetjes Antonie

vorig jaar in de elektuur stond een complete webserver gebaseerd op een microcontroller. tcp/ip alles zat er in... leek best leuk

Op 18 juli 2003 15:36:31 schreef Erik:
vorig jaar in de elektuur stond een complete webserver gebaseerd op een microcontroller. tcp/ip alles zat er in... leek best leuk

dat was 2 jaar geleden (halfgeleidersgids van 2001). Het zag er idd wel leuk uit, maar het zou niet goedkoop zijn denk ik ...

eurotje of 30 kun je het voor maken

Leuk allemaal, maar zijn die dingen (in NL) te krijgen en wat kosten ze dan?

Een paar jaar geleden was er een goedkoop alternatief: neem een ISA Ethernet kaart en sluit die aan op je PIC of AVR. Maar ISA is vrijwel uitgestorven. Heeft iemand al iets gezien over PIC/AVR aan een PCI kaart?

Ik heb nog van die NE2000-compatibel ISA kaartjes :) hm ik zal eens zoeken voor een PCIkaart interface

Op 18 juli 2003 17:48:53 schreef Aedolon:
Ik heb nog van die NE2000-compatibel ISA kaartjes

Daar heb ik ergens ook nog een bak vol van, maar als ik nu iets maak wil ik dat het herhaalbaar is, dus met spullen die morgen nog te koop zijn.

Op 18 juli 2003 17:38:26 schreef Wouter van Ooijen:
Leuk allemaal, maar zijn die dingen (in NL) te krijgen en wat kosten ze dan?

Bij die link die ik net poste (packetwacker), kost de ethernetcontroller 25dollar.
Voor zover ik weet krijg je dan de sourcecode voor de PIC er bij. Je mag er dan alleen geen commerciele dingen mee doen.
Je koopt het dan gewoon via internet met een creditcard.

Levering binnen een week.
Je moet die gasten maar eens mailen voor meer info.

De controller die zij gebruiken is de RTL8019, een generic NIC. Kost bij de halfgeleiderfabrikant zelf 3 dollar, maar dan moet je er minimaal 600 afnemen...

Je kunt ook bij microchip de Ethernet/LAN development board kopen...alleen dat kost je zo'n 300 dollar..

Op 18 juli 2003 13:50:09 schreef Antonie Vonk:
Heren,

Voor de wat gevorderde electronicus onder ons.
Ik kwan dit tegen. Misschien erg leuk?

http://www.embeddedethernet.com/appnotes/EmbEth.html

Kan je, je microcontroller aan je netwerk hangen.
En zie een hele wereld vol nieuwe mogelijkheden voor je microcontroller volgens mij.

Groetjes.

Antonie

P.S. dit is dus geen vraag? Maar hoop natuurlijk wel op reacties.

iemand enig idee waar je die Valor ST7011 kan krijgen?

Op 18 juli 2003 18:08:55 schreef DIY:

[...]

Bij die link die ik net poste (packetwacker), kost de ethernetcontroller 25dollar.
Voor zover ik weet krijg je dan de sourcecode voor de PIC er bij. Je mag er dan alleen geen commerciele dingen mee doen.
Je koopt het dan gewoon via internet met een creditcard.

Levering binnen een week.
Je moet die gasten maar eens mailen voor meer info.

De controller die zij gebruiken is de RTL8019, een generic NIC. Kost bij de halfgeleiderfabrikant zelf 3 dollar, maar dan moet je er minimaal 600 afnemen...

Je kunt ook bij microchip de Ethernet/LAN development board kopen...alleen dat kost je zo'n 300 dollar..

de rtl8019 is een hele goeie netwerk controller van realtek
word veel gebruikt bij goedkopere netwerk kaarten hebben ook goeie ondersteuningen bij besturingssystemen

Erik in Ethernet aan MicrocontrollerOp 18 juli 2003 20:27:14 schreef Erikhebben ook goeie ondersteuningen bij besturingssystemen

Daar heb je wat aan als je met een PIC of AVR aan het stoeien bent :(

Het Ethernut systeem is een mooie betaalbare ontwikkelomgeving voor embedded network produkten.

Als ik geld over heb ga ik hier voor! Lijkt me wel leuk om een lichtkrant voor mijn raam te hebben waarop iedereen z'n boodschap kan achterlaten en er zijn nog veel meer leuke toepassingen voor! :)