Show your projects! Part 3.

Dit topic is gesloten

Anoniem

Op 27 februari 2007 20:19:32 schreef fritsuitoosterstreek:
Aan die schakelaar te zien heb je een PC voeding ingebouwd :p

neej... omgebouwd! hier de foto's:
http://www.uploadarchief.net/files/download/Ventilator1.JPG
http://www.uploadarchief.net/files/download/Ventilator4.JPG

en de binnenkant fotoos komen ook nog...
* Anoniem probert een goeie schroevendraaier te vinden...

[Bericht gewijzigd door Anoniem op dinsdag 27 februari 2007 20:32:58

Aah,

Dan is mijn pc dus helemaal nix vergeleken bij die van jous!

Liedje: Bad Girl - Something Else.mp3

Andreesie, voeding ziet er keurig uit!
Mooi de gril weggewerkt!

Oooooh, Henry???? --->> http://video.google.nl/videoplay?docid=-3360009694354684257

Henry S.

Moderator

* Henry S. kijkt op de deur van dit forum, hmmm toch geen Tweakers... hoe kan dat nou? http://gathering.tweakers.net/global/smileys/confused.gif

On topic?

En @soundmouse: Minder dubbelposts?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 27 februari 2007 20:35:17

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dat zal ik voortaan inkorten in 1 berichtje. ;)

[Bericht gewijzigd door soundmouse op dinsdag 27 februari 2007 20:39:24

Anoniem

* Anoniem heeft het gevoel dat soundmouse denkt dat ik dat ding zelf heb gebouwd, maar dat is niet zo...

(zou wel willen) en het is gewoon een ventilator:
http://www.uploadarchief.net/files/download/Ventilator5.JPG
http://www.uploadarchief.net/files/download/Ventilator7.JPG

(het is wel moeilijk om een goede te vinden, die gratis en goed is. het enigste wat ik hoefde te betalen (lees:krijgen) was de draadjes, voedinkje (uit de rommeldoos) en een oude female-stekker)

dat ding hangt toch niet in je pc??:P:P

KT88

Overleden

Ziet er simpel uit.
De ventilator koelt de adaptorvoeding die de ventilator aanstuurt, die de voeding weer koelt, die de ventilator aanstuurt............

Andreesie, je hebt een perpetuum mobile uitgevonden!

http://zelfbouwaudio.nl/forum/images/smiles/icon_mrgreen.gif

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Weet ik niet wat jij onder Perpetuum mobile verstaat. Hij koelt zichzelf, hij wekt niet zijn eigen energie op :p

Toch zie ik er het nut niet in

Als die trafo nou eens een Peltier zou zijn.

[Bericht gewijzigd door fritsuitoosterstreek op dinsdag 27 februari 2007 21:01:17

Anoniem

ja, als je er de hele tijd 230 in pompt...

@frits: als je normaal gebruikt, is het een ventilator,
als je de fan binnen in omdraait is het een soort afzuigkap voor tijdens het solderen;)
edit: wat is een Peltier?

Op 27 februari 2007 21:03:11 schreef Andreesie:
ja, als je er de hele tijd 230 in pompt...

@frits: als je normaal gebruikt, is het een ventilator,
als je de fan binnen in omdraait is het een soort afzuigkap voor tijdens het solderen;)
edit: wat is een Peltier?

je kunt er ook een filterkussen of iets indoen he. dan heb je handig soldeerdampafzuiger

Henry S.

Moderator

Op 27 februari 2007 20:49:49 schreef Andreesie:
* Andreesie heeft het gevoel dat soundmouse denkt dat ik dat ding zelf heb gebouwd, maar dat is niet zo...
(zou wel willen) en het is gewoon een ventilator:
[afbeelding]
[afbeelding]

(het is wel moeilijk om een goede te vinden, die gratis en goed is. het enigste wat ik hoefde te betalen (lees:krijgen) was de draadjes, voedinkje (uit de rommeldoos) en een oude female-stekker)

Plakband... wat nu al loslaat, pets, knetter, licht uit...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 28 februari 2007 01:25:25 schreef Henry S.:
Plakband... wat nu al loslaat, pets, knetter, licht uit...

Niet persé, m'n regelbare voeding heeft een jaartje gedraait zonder enige isolatie :D (beide kanten, 230v en laagspanning)

Anoniem

is goed joh....
als ik nou eens RGB ledjes inzet achter de ventilator...
die krijg ik in Rosmalen nog dus nog effe 3 weken wachten;(
maar ik wil het wel gaan proberen

Op 28 februari 2007 01:25:25 schreef Henry S.:
Plakband... wat nu al loslaat, pets, knetter, licht uit...

ach, dat ding zit goed vast met de draden en de 230 draden kunnen elkaar niet raken, en die laten niet pas los, maar al 5 maanden geleden (ach 4 maanden minimaal)

[Bericht gewijzigd door Anoniem op woensdag 28 februari 2007 17:14:01

Krimpkous is de oplossing. Koop zo'n setje met meerdere soorten, heb je alles.

Anoniem

maar om alles weer los te solderen gaat niet lukken (bij de schakelaar idd niet)

los solderen? is zo klaar met een dikke bout ;)

Anoniem

nee, want ik heb de eerste de draad door de gat, en dan er om heen winden, en dan solderen, zit (te) goed vast

nieuwe voeding? nou ga ik wel erg ver he ?:P

ik heb ook nog opzoek naar oude computervoedingen. ik wil ze zo graag vanwege de hoge stroomsterkte die hij levert.

Op 27 februari 2007 19:13:54 schreef fritsuitoosterstreek:
Is wel geinig. Dat zo'n STK plak die Jumpstyle nog trekt. Heb je ook een foto met het licht aan?

Zou dat dat tevens te rede zijn dat mijn oude versteker is overleden? Draai bekant alle soorte muziek (van rock tot jumpstyle (toen vooral Hardcore)) en had nog wel eens de neiging om dat versterketje flink open te zetten (ter ergenis van mijn vader, moeder en zus :p).. Ik heb hem een paar keer open gehad en volgensmij zat/zit daar ook zo'n japan's plakaat in (of het typenummer ook klopt weet ik niet)..

Ach ja uit mijn 5.1 Creative T6060 set komt toch beter geluid dan dat zelf inelkaar gefrutst ding, terwijl ik er amper verstand van had toen..

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Op 28 februari 2007 19:17:06 schreef Nieko:
[...]
Zou dat dat tevens te rede zijn dat mijn oude versteker is overleden? Draai bekant alle soorte muziek (van rock tot jumpstyle (toen vooral Hardcore)) en had nog wel eens de neiging om dat versterketje flink open te zetten (ter ergenis van mijn vader, moeder en zus :p).. Ik heb hem een paar keer open gehad en volgensmij zat/zit daar ook zo'n japan's plakaat in (of het typenummer ook klopt weet ik niet)..

Ach ja uit mijn 5.1 Creative T6060 set komt toch beter geluid dan dat zelf inelkaar gefrutst ding, terwijl ik er amper verstand van had toen..

Misschien kan het eraan liggen, constant geclip, STK's zijn niet zo stabiel, daarom zijn er ook altijd zoveel stuk. Ik heb nog een oude volledig Discreet opgebouwde versterker, heb een heleboel mee gedraaid op feestjes en hij doet het nog.

EDIT:

Op 28 februari 2007 19:12:51 schreef soundmouse:
nieuwe voeding? nou ga ik wel erg ver he ?:P

ik heb ook nog opzoek naar oude computervoedingen. ik wil ze zo graag vanwege de hoge stroomsterkte die hij levert.

Loop je toch even naar Van Kerkvoorde, zoveel kost zo'n voeding nou ook weer niet.

[Bericht gewijzigd door fritsuitoosterstreek op woensdag 28 februari 2007 19:21:15

Henry S.

Moderator

Op 28 februari 2007 17:11:42 schreef Andreesie:
[...]
ach, dat ding zit goed vast met de draden en de 230 draden kunnen elkaar niet raken, en die laten niet pas los, maar al 5 maanden geleden (ach 4 maanden minimaal)

Achja, nog niet genoeg optaters gehad, en ook nog geen brand.
Je moet nog veel leren!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten