Dit is misschien een leuke tip voor jullie:
http://sharon.esrac.ele.tue.nl/verkopen/meetapp.html

Ik heb gisteren een 1KW variac met gescheiden wikkelingen, een philips GM6009 buisvoltmeter en een philips GM2317 toongenerator bij hen gekocht.

de buisvoltmeter heb ik net even gechecked voor het opstarten en blijkt dat enkel twee 12,5uF condensators in de voeding wat gedrift zijn (wel het is een cap can en een van de 2 is gedrift naar 2,3uf, de andere is nog prima maar ik zal ze beide vervangen.

De toongenerator check ik straks wel even. ook daar ga ik de voornamelijk op de elcos letten. ik zal ook de oude coaxbussen (met schroefdraad) moeten vervangen door modernere denk ik.

zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij deze toestellen?

Condensators, teer en elco's.
Buisvoetjes met brandsporen, koolstof geleidt.

alles ziet er eigenlijk nog piekfijn uit. enkel de cap cans in de signaagenerator zijn ook gedrift. twee 50uF zitten aan 70uF, twee 50uF zitten aan 55uF en twee 25 uF zitten vooraan in de 30.

De tolerantie is ook heel erg hoog van die dingen dus vraag ik me af of het drift is. Elco's driften liever naar nul...

Hou de teercondensators even in de gaten, en meet alle stuurroosterspanningen, HV op het stuurrooster is niet gezond voor de buis.

jammer dat het al te laat is voor de echte mooie dingen: ik had zelf ZEER veel interesse in die philips signaal generator....

voor turbokeuke:
http://sharon.esrac.ele.tue.nl/verkopen/nr304.html
35 euro, das onder zijn gemiddelde..... per apparaat dan nochthans..

damn jo das een esotec die bovenste.....
moest ik hier nu nog geen marantz tuner hebben => direkt
marantz spul verzamelen is anders wel fijn :)

De tuner is inderdaad een Esotec.

Spijtig dat ze schijnbaar voor 110V zijn.
Indien de koop doorgaat (ik wacht nog op antwoord) ga ik kijken of de voedingstrafo's makkelijk te vinden/vervangen zijn.

CD :)

off dit topic: ik wilde ook wat zaakjes hebben, maar de stichting is niet de snelste :)

maar tja ik heb geduld....

Ik vraag me af wat dit ding doet:

Tekentafel ??

Heb ik het goed als je dit ding als een soort scope moet zien, maar dan met een pen ofzo ?

Op 14 maart 2007 18:09:26 schreef Mr GAmba:
Ik vraag me af wat dit ding doet:
Tekentafel ??

Hee, zo'n ding heb ik hier ook liggen. Ik ben wel benieuwd wat ik er presies mee kan?:)

[Bericht gewijzigd door WillyHul op ]

Nee dames, een plotter om langdurige processen op te tekenen.

Maar beweegt het papier hier onderdoor of gaat de gehele unit van links naar rechts en boven naar beneden. Want als die hele unit beweegt :D. Dan is het wel een leuk ding :)

Zo te zien tekent deze op stilliggend papier.

Gebruiksvoorbeeldje:
X-as: Langzaam oplopende spanning
Y-as1: Te meten spanning
Y-as2 (andere kleur pen): Te meten stroom (via shunt).

Zeg maar scoop met papier :P

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

Als je bij de x-as kijkt, kan je daar een spanning aanbrengen, maar ook "time-base" kiezen. Dus wss kan je hier ook mee van links naar rechts tekenen.

Op 14 maart 2007 20:17:40 schreef Henry S.:
Zeg maar scoop met papier :P

ah, zo heb ik nog 1tje die wel zelf loopt. mooi apparaatje, maar is meer bedoeld om koppels te meten ofzo omdat hij een ingang heeft van 15/30/60 millivolt.

t lijkt een beetje vreemd maar ik zie daar bijvoorbeeld geen enkele soldeerbout tussen staan..
verder zit er wel wat mooi spul tussen maar ik doe het nu maar even niet. genoeg geld uitgegeven en zaterdag komt nog..

wel bedankt voor de link. ik zal tzt nog eens weer kijken.

die Xas van de tekentafel kan je volgensmij gewoon instellen met een tijdbasis en dan een signaal gebruiken om hem te activeren zodat hij niet zinloos staat te schrijven maar begint wanneer er een situatie voorkomt. Y1 en Y2 zijn dan gewoon de inputs.

[Bericht gewijzigd door MAH op ]

De mensen van de Maxwell Stichting (waar deze spullen te koop zijn) staan a.s. zaterdag ook met een kraam op de Radiomarkt in Rosmalen.

Als je zeker wilt weten of de spullen die je wilt hebben meegenomen worden moet je er even een email of telefoontje aan wagen.

Op 14 maart 2007 17:01:03 schreef Turbokeu:
De tuner is inderdaad een Esotec.

Spijtig dat ze schijnbaar voor 110V zijn.
Indien de koop doorgaat (ik wacht nog op antwoord) ga ik kijken of de voedingstrafo's makkelijk te vinden/vervangen zijn.

Heb bevestiging gekregen van Martin Beekhuis: de Marantz toestellen zijn wel degelijk 110V (trafo 220-110V wordt bijgeleverd).
Lot is gereserveerd ter mijner attentie.

leuk dat jullie er wat mee zijn ;)

vandaag een n-connector en coax kabeltje gaan kopen om een probe voor de signaalgenerator te maken (de connector op de foto is niet duidelijk maar om een of andere reden is daar een n voor gebruikt.)

straks die dingen even aanzetten.

ik zoek nog een ietwat passende behuizing voor de variac. het zou wel eens kunnen dat die mooi en een stevig metalen vergiet past. design variac :p

zijn er meer mensen geintereseerd in die doos met knoppen en de doos met schakelaars?
mogelijk wil iemand die naar Rosmalen komt die samen kopen? allebij de helft? alles kan ik toch nooit gebruiken. dan zal ik ze een mailtje sturen of ze het mee willen nemen.

Jah. MAH,
Hoeveel kost het? en eventueel ruilen tegen spul?
( heb een heleboel teflon spray en siliconenkit )

allebij de dozen kosten 20 euro. maar er zit behoorlijk veel in. dus voor 20euro hebben we allebij de helft.

Wat is het?
Voor wandbevestiging of voor inbouw?

of je gaat zelf ff kijken op de site?
bij diverse apparatuur.

Waar is dit te koop?
In rosmalen?