Het Grote Ets-vragen Topic!

Maar gaat de dremel op en neer?
Moet je de printplaat inklemmen?
niels

[Bericht gewijzigd door Technojunk op maandag 26 februari 2007 14:32:31

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Mooi ontwerp, maar is het niet beter om het te zagen printplaat plat te houden?

Ja hier zat ik ook al aan te denken,
Misschien een zaagtafel?
Aleen deze zagen zijn te grof denk ik

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 26 februari 2007 14:28:10 schreef Technojunk:
Maar gaat de dremel op en neer?

Niet tijdens het zagen. Hij kan wel op en neer, maar enkel om de breedte van de af te zagen strook in te stellen. Dit is geen High-Tech spul, hoor.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Das niks voor mij,
Ik hou het wel bij een decopeerzaag ;)
Maar leg je het aparaat neer?
En de printplaat klem je in?
En pros heb je misschien MSN of zo?
Makkelijker praten :D

[Bericht gewijzigd door Technojunk op maandag 26 februari 2007 18:05:52

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Als je toch een decoupeerzaag wil gebruiken: span ze onderste boven op een tafel, gebruik een instelbare zijkant waar je je print tegen kan leggen als aanslag, en je kan recht zagen. Wel een zaagje met fijne vertanting gebruiken.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 26 februari 2007 19:34:06 schreef big bang:
Als je toch een decoupeerzaag wil gebruiken: span ze onderste boven op een tafel, gebruik een instelbare zijkant waar je je print tegen kan leggen als aanslag, en je kan recht zagen. Wel een zaagje met fijne vertanting gebruiken.

- - big bang - -

Die zaagjes zijn er ook met widia cq diamant korrels er op aangebracht, zou ongeveer evengoed gaan als een ronddraaiend schijfje.

Iets waar ik te laat aan heb gedacht: mensen die hun doka opruimen zijn vaak ook een aardige bron voor allerlei handige dingetjes waar je anders vaak uuuuren mee bezig bent om achteraan te gaan.

(spoelbakken, thermometers, plastic tangetjes, dat soort zooi)

M'n vader gaat z'n donkere kamer opruimen als ik op uitzending ben. Ik zal vragen of hij wat spullen kan bewaren :)

Gr. Bob

Lucky Luke

Golden Member

Op 9 februari 2007 09:49:35 schreef Mr GAmba:
Ieuw,,,... dat is niet zo tof voor je longen.. Die deeltjes zijn heel fijn en maken je kleine luchtblaasjes kapot als je er teveel inademt,.. Beter een stofzuiger erbij houden als je gaat slijpen.

en die stofzuiger blaast het er ook weer gewoon uit, maar dan in de woonkamer zodat iedereen het inademd...

beter onder water zagen oid. maar dat is lastig met een dremel...

(ik gebruik dus hardpapier printplaat wat ik insnijd en dan breek, volgens mij heb je dan geen fijnstof. het stinkt wel akelig dat spul...)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op zaterdag 24 maart 2007 15:42:45

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 26 februari 2007 19:34:06 schreef big bang:
Als je toch een decoupeerzaag wil gebruiken: span ze onderste boven op een tafel -

Hoe doe je dat? Mijn decoupeerzaag heeft weinig ruimte of plekken om vastgeklemd of gebout te worden.

Op 24 maart 2007 15:35:00 schreef bbob1987:
M'n vader gaat z'n donkere kamer opruimen als ik op uitzending ben. Ik zal vragen of hij wat spullen kan bewaren :)

Gr. Bob

Waar ga je naar toe Bob?
Ik ben zelf 2x in Bosnie geweest en mijn Broer(tje) is net terug uit Afganistan ;)

Houd je er rekening mee dat bv thermometers voor ontwikkelaar niet geschikt is voor etsmiddelen om het simpele feit dat deze metaal bevatten? ;)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Ik weet het Fantomaz ;) Maar wat je gebruikt bij foto's ontwikkelen kan ook nooit goed zijn voor metaal :P

Waarschijnlijk Afghanistan :)

Een metalen punt van een thermometer gedraagd zich een stuk beter in ontwikkelaar dan in etsmiddel. :-)

Ik heb een glazen buitenthermometer uit zijn kunststof behuizing gesloopt en in de etsbak gekit.
Een Merkstift markering aan de buitenkant geeft ongeveer de 50 Graden aan.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 24 maart 2007 15:42:07 schreef alex278:
[...]Hoe doe je dat? Mijn decoupeerzaag heeft weinig ruimte of plekken om vastgeklemd of gebout te worden.

Dat vereist wat geknutsel maar is mogelijk.
Hier ligt nog een Black&Decker, het ding heeft 2 getapte gaatjes in zijn zool waar normaal een dwarsgeleider door zit. In deze gaten kunnen conische inbussen die vanboven in het werktafelblad verzonken worden om de zaag er evtl. vanonderen tegen te trekken.

Was maar een idee.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Ik heb ook een Black & Decker decupeerzaag.
Die heb ik met zijn achterkant, ondersteboven onder een strip geklemd, met zijn "grondplaat".
De Zaag steekt door een gat in mijn werkbank naar boven.
Omdat de grondplaat een paar uitsparingen heeft, kon ik simpelgenoeg aan beide zijden een schuifgrendeltje plaatsen die de rest van de grondplaat op zijn plek houden.

Door nu die grendels open te schuiven, kan ik de decupeerzaag zo lostrekken.

Jaja... Ik snap het al...
Foto's...

Ik zal morgen eens een kiekje maken. :-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Heb je al foto's? ben er wel benieuwd naar.

Oei nee...
Ik heb de Decupeerzaag even losgehaald omdat ik wat bouwwerkjes had in huis...
Ik zal hem binnenkort even inklikken en wat foto's maken voor CO. ;-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Geen foto's op het moment.
Wel even lopen Paint-en

http://www.uploadarchief.net/files/download/decoupeerzaaginstellingen.jpg

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Ja...
Daar rommel ik al sinds jaar en dag mee.
Opslaan als .jpg
Stelt niets voor qua grootte.

En Paint is lekker simpel.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Heb me vandaag een laserprinter aangeschaft om op kalkpapier af te drukken.
Printer print goed Maar jammer is dat hij zwarte hotizontale strepen maakt boven aan de blz'de en als ik iets afdruk drukt hij eerst 1 pagina af dan wat ik echt wou hebben.
Efin: Hij staat onder mn bed.

Met inktjet op kalkpapier: PERFECTO :D:)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 1 april 2007 19:44:46 schreef Technojunk:
Heb me vandaag een laserprinter aangeschaft om op kalkpapier af te drukken.
Printer print goed Maar jammer is dat hij zwarte hotizontale strepen maakt boven aan de blz'de en als ik iets afdruk drukt hij eerst 1 pagina af dan wat ik echt wou hebben.

Foute printer-driver? Of is het een Poastscript-printer?

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Geen flauw idee.
Maar er blijven lelijke srepen op zitten.
Dit komt door de toner

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje