Ik heb een moederbord waar een aansluiting voor een printerpoort aan zit. Hier zit normaal een kabeltje bij maar die heb ik niet het gaat om een rechthoekige aansluiting die dus naar de bekende aansluiting gaat de stekker heb ik al dat is een standaard flatcable aansluiting. maar mijn vraag is van welk pinnetje moet ik naar welk pinnetje van de sub d stekker??
iemand een antwoord?
Gerwin
An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
menno
Je biertje wordt niet jaloers als je een andere pakt, je vrouw wel ...
das idd een idee maar hier zit geen kringloop in de buurt met compu spul duz maar weet niemand dit uit zijn hoofd??
misschien heeft iemand wel een tekeningetje?? dacht ik... of een linkje waar het aangegeven staat.
En over de handleiding van mijn M.B. die heb 'k nie
omdat ik het moederbord van iemand anders heb gekregen..
De pinbezetting van die kabeltjes is 1 op 1 met de sub-D plug op de achterzijde van de PC. Pin1 op de subD is pin1 op het MoBo etc. etc etc.
Heb nog nog nooit zo'n kabeltje met getwiste of verwisselde aders gezien namelijk. De markering op de kabel is pin 1
Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn, heb je hier het schema op plaatje.
LETOP, de MoBo fabrikant is niet verplicht omzich hier aan te houden.
[Bericht gewijzigd door Diamon op ]
Superzzz echt geweldig kan ik eindelijk mijn MP3 compu gaan fixen !!!! ik weet nu voldoende duzz!! thanxxx
volgens mij is het (eindelijk) gelukt maar nu heb ik een lcd display eraan gehangen maar ik krijg alleen maar volle zwarte blokjes in beeld en geen text zoals het hoort kan het zijn dat ik iets ben vergeten?
Wat voor schema heb je gebruikt, dus voor het lcd.
En heb je je lcd al getest aan een normale pc, waarbij de LPT poort al aanwezig is.
1 verkeerd aangesloten draadje, en het geheel zal gaan flippen.
Als je de flatcable 1 op 1 hebt aangesloten ga je de mist in. Bij een IDC is de nummering anders dan bij een SUB-D.
IDC 1 = SUB-D 1 maar
IDC 2 = SUB-D 14
3 = 2
4 = 15
5 = 3
enz enz enz
Beter gewoon een flatcable met twee van die pluggen met pin 1 aan de goeie kant, en het probleem is opgelost
ik gebruik een schema dat algemeen is ik heb er een aantal vergleken maar dit is de meest gebruikte... en van het laatste bericht da snp ik nie? die nummering ik heb 25 pinnen maar hoe sluit ik het dan aan?? en trouwens ik heb het nog niet aan een andere par poort gebruikt omdat ik het display direct aan de flatcable heb zitten en ik heb er dus niet een sub-d stekker aan.

met deze post maar als iemand het toch nog weet???